LAND ROVER DISCOVERY I blokada mostów

08 Paź 2008, 09:57

Witam wszystkich forumowiczów.
Tydzień temu udało mi się zakopać auto po zderzak w błocie i dopiero po kilku próbach z różnymi ustawieniami reduktora i blokady dałem radę wyjechać o własnych siłach z bagienka.
Niewiedza kosztowała mnie trochę czasu i nerwów.

Może mi ktoś podać instrukcję użycia blokady mostów w dyskotece?
Na lewarku są dwie pozycje i nie mam zielonego pojęcia czy blokowane są oba mosty czy tylko jeden.
Z góry dziękuję za pomoc.
jano_j
Nowicjusz
 
Posty: 19

08 Paź 2008, 10:17

dyskoteka nie ma blokady mostów
jest blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego - włączenie jej powoduje przekazanie takiego samego momentu obrotowego na przednią jak i tylnią oś. włączenie jej sygnalizuje pomarańczowa lampka na desce.

poza tym reduktor włączamy w terenie zawsze. centralną blokadę włączamy w trudnym terenie - ale nie jak jest za późno :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

08 Paź 2008, 21:33

witam serdecznie discovery 1 ma blokade mostow tylko jest to nie podlaczone do urzytkowania jesli chcesz to zalaczyc musisz zanurkowac pod autko i ja przekrecic takie same reduktory sa w defenderach i w nich istnieje mozliwosc wlaczenia
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

08 Paź 2008, 21:34

tej blokady w swoim aucie nie wlaczysz z kabiny
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

08 Paź 2008, 21:38

co Ty wypisujesz?? :shock: jakie blokady, jakie nurkowanie pod auto??
blokady mostów w disco I co najwyżej można sobie dokupić!
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

08 Paź 2008, 21:41

kolego ten sam redduktor jest montowany w defenderach a one maja blokade mostow
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

08 Paź 2008, 21:44

a co ma wspólnego blokada mostów z reduktorem? :shock: defy też fabrycznie nie mają blokady mostów
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

08 Paź 2008, 22:44

sorka masz racje pomylilem zablokowanie reduktora z mostem
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

11 Paź 2008, 11:42

Witam.
Ciekawa dyskusja ale wyjaśnijcie laikowi który ma dyskotekę od miesiąca
o co chodzi z tymi blokadami.
Na lewarku są pozycje H,N,L - to rozumie,
następne pozycje to DIFF, LOCK - tego nie rozumiem.
Jaką blokadę mogę włączać tylko nurkując pod auto?

Słyszałem dawno temu , że jak jest włączona blokada mostu nie powinno się skręcać kół. Skoro u mnie nie ma blokady mostu czy mogę w trudnym terenie normalnie jeździć z włączoną blokadą jakakolwiek jest?
jano_j
Nowicjusz
 
Posty: 19

11 Paź 2008, 11:55

Kolego Karson
Mam pytanie o " włączenie jej powoduje przekazanie takiego samego momentu obrotowego na przednią jak i tylnią oś ".
Przed zakupem auta kilka osób przekonywało mnie że dyskoteka ciągnie na cztery koła. Według tego co pisałeś nie jest tak do końca.
Jak to jest z tym napędem ?
jano_j
Nowicjusz
 
Posty: 19

11 Paź 2008, 17:59

diff lock to jest takie cos jak go wlaczysz ze wszystkie kola beda sie krecic i autko jedzie nawet jak ktores z nich straci kontakt z podlozem i raczej nie staraj sie skrecac
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

11 Paź 2008, 20:33

[email widoczny po zalogowaniu] to o czym piszesz wymaga blokad mostów. :wink:
[email widoczny po zalogowaniu] zacznijmy od początku.
mechanizm różnicowy powoduje, że napęd przekazywany jest na koło, które ma słabszą przyczepność - pewnie nie raz ruszałeś osobówką z pobocza i zwróciłeś uwagę, że ślizga się koło które jest na piachu, a to drugie na asfalcie jest przyczepne. tak właśnie działa mech. różnicowy.
tak samo jest w przypadku, gdy taki mechanizm różnicowy jest zastosowany w napędzie międzyosiowym (przód i tył). napędzana jest ta oś, która ma mniejszą przyczepność.
po to blokujemy ten mechanizm aby napędzane były równo obydwie osie - wyobraź sobie, że jesteś tylnią osią w błocie, a przednią na suchym. gdybyś nie włączył blokady centralnego to ciągnęłaby tylko oś która się kopie, czyli tylnia. wniosek - ciężko byłoby wyjechać z błota.
na sfalcie natomiast, można jeździć 4x4 ale tylko bez zapiętej blokady centralnej. dlaczego? przednia i tylnia oś wykonują inną drogę i gdyby centralny był zapięty powodowałoby to naprężenia w napędzie, poślizgi i niebezpieczne sytuacje. o zużyciu napędów nie wspominając.
dlatego, że disco ma centralny mech.różnicowy może jeździć po asfalcie z napędem 4x4. a resztę wywnioskuj z powyższego. :wink:
w razie pytań... pytaj.
Ostatnio edytowany przez Karson, 11 Paź 2008, 20:49, edytowano w sumie 1 raz
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

11 Paź 2008, 20:37

wg instrukcji Land Rover nie zaleca skrecac przy wlaczonym diff lock
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

11 Paź 2008, 20:53

macpaw5 napisał(a):wg instrukcji Land Rover nie zaleca skrecac przy wlaczonym diff lock

w takim razie wszystkie terenówki z dołączanym przednim napędem nie powinny skręcać w terenie? nissany, toyoty, mitsubishi i pozostałe 4x4 powinny jeździć tylko prosto? :wink:
diff w disco działa dokładnie tak samo jak napędy 4x4 w wyżej wymienionych.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

11 Paź 2008, 21:04

napisalem ze instrukcja Land Rovera nie zaleca skrecania przy wlaczonym diff lock ,a i tak wszyscy skrecaja ja sam tez ja wlaczam i skrecam jest jeszcze male ale kolego Karson disco ma staly naped na 4 kola nie ma takiej mozliwosci zeby dolaczyc przod poniewaz jest on na stale wlaczony pozdrawiam
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663