JanMarten49 napisał(a):czy można mieć ustawienia LPG na poziomie 7-9 L /100km. dla silnika 1,5/16V z LPG. na trasie ? ?
9 tak a 7... to raczej mrzonka.
To też warto zaznaczyć ,że w silniku z wtryskiem wielopunktowym (takim jak twój) powinna być w zasadzie instalacja IV generacji zwana "sekwencją",to co tam chcesz poprawiać jeśli chodzi o spalanie..?
Masz super sterownik lpg żeby "poprawiać fabrykę"?? Nie sądzę. Kombinowanie skończy się rozjechaniem mapy wtrysków i będa problemy z silnikiem ,ze składem mieszanki co w rezultacie doprowadzi do pracy silnika w niekorzystnych warunkach ,co z kolei skończy się uszkodzeniem uszczelki pod głowica albo ogólnie silnika.
Gaz kosztuje teraz lekko ponad 2 zł więc "zduszenie silnika" do spalania o np.1 litr mniejszego na 100 km ,jest po prostu nielogiczne. Lepiej robić uszczelkę z planowaniem głowicy za 500 zł..? Raczej nie. Poza tym żeby korzystać z osiągów silnika na normalnym poziomie, trzeba by go żyłować "wyżej" ,no to gdzie tu ekonomia??
Jeśli zaś twój Lanos ma zwykłą instalację II generacji (może nawet ze śrubą regulacyjną na inbus na wężu gazowym" to nie sądzę żeby spalił 7 litrów. Uboga mieszanka zrobi syf z zaworami.
Jeśli ten Lanos mieści się w spalaniu na trasie w 9l ,to nic bym tam na twoim miejscu nie poprawiał.