Lanos - Szarpanie na średnich obrotach!

15 Paź 2014, 20:52

Witam.
Posiadam Lanosa z '99r. z silnikiem 1.5 16V. Ostatnio mam z nim problem, otóż na zimnym silniku kręci dobrze, ale gdy sie zagrzeje w zakresie 2-4,5 tyś obrotów dławi się. Wówczas silnik pracuje normalnie tylko poniżej 2k i powyżej 4,5. Po dodaniu gazu wchodzi bez problemu na wyższe obroty. Filtr paliwa, świece, przewody od świec są nowe, została też wymieniona przepustnica z całym oprzyrządowaniem. Może to coś z elektryką, albo z układem paliwowym? Miał ktoś może podobny przypadek?
Z góry dziekuję za informacje.
Pozdrawiam.
szczepan4444
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Daewoo Lanos
  • 31 Paź 2014, 10:55

    Możliwe że trzeba sprawdzić cewkę zapłonową ale ja bym raczej to poszarpywanie kojarzył z dolotem powietrza i możliwą nieszczelnością czyli lewym powietrzem lub uszkodzonym przewodem od podciśnienia przy przepustnicy. Tymczasem to trzymanie wysokich obrotów może być spowodowane uszkodzeniem silniczka krokowego.
    Oczywiście mozliwości jest ...więcej. Może to komp wariuje? Spróbuj też oglądnąć i wyczyścić odmę.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5796
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Lip 2018, 00:31

    Witam,mam podobny przypadek.Próby jazdy po parkingu osiedlowym nie pokazują nie sprawności.ale juz na szosie to szarpie,dostaje wyższych obrotów ze spadkiem mocy co powoduje dławienie sie silnika albo spadanie obrotów poniżej 500..Ale Krótka przerwa wygaszony silnik,3 minuty pełna moc i jazda, ale na krótko..Trzeba się zastanowić co powoduje normalna temperatura silnika ,bloku,ze takie następują anomalie.w mocy silnika przy 80 - 100km.początkowo przy zimnym silniku styki sa sprawne i przewodność impulsów jest OK.Ale pod wpływem temp . następuje przerywanie styków gdzieś w układzie.tylko gdzie ? ? Szukam po omacku . :( :( :( :no:
    JanMarten49
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Zdjęcia: 14

    12 Maj 2019, 14:41

    Witam.Sprawa z nie równą praca silnika podczas jazdy sie wyjaśniła.za czołem szukać gdzie diabeł siedzi ? i wymieniłem cewkę ,nic ,wymieniłem silniczek krokowy,nic wiec doszedłem do wniosku ze sprawdzę czy wiązka przewodów elekt. sterująca wtryskiwaczami jest sprawna ? wiec amperomierz z dzwonkiem ,sprawdzam przewodność poszczególnych kabli? i wyszło ze jeden wtryskiwacz nie dostawał prawidłowego zasilania i następowały przerwy punktowe w działaniu..rozebrałem tę wiązkę z taśmy do gołych drutów i widze że kabel na 3 cylinder jest uszkodzony ?? czyli tam gdzie jest lutowanie tego odcinka jest izolacja,po odwinięciu zastałem końcówkę kabla nie lutowaną a tylko na styk zawiniętą to pozostałego kabla.Czyli jak silnik sie zagrzał to plastik jest miększy i podczas drgań silnika następowało przerywanie zasilania wtryskiwacza w impuls..Czyli praca co jakiś czas dla mechanika..Tak też bywa.
    JanMarten49
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Zdjęcia: 14

    29 Cze 2019, 14:25

    Witam,dalsza treść tematu.--Na prawidłową prace silnika na LPG maja wpływ różne czynniki,czyli ustawienia i sprawność podzespołów zapłonu.!-
    1-jeżeli silnik pracuje prawidłowo na benzynie a na LPG szwankuje...To nie próbujemy regulować elementami od benzyny takich .. jak rozwarcie przepustnicy na wolnych obrotach i nie zmieniamy wysokości wolnych obrotów bo system zapłonu (komputer sterujący zapłonem ) sam ustawia wymagane parametry po krótkim czasie jazdy..Jeżeli coś sobie pokręcimy to uzyskamy tylko krótki efekt że jest OK.a po pewnym czasie system wychwytuje dokonana zmianę ustawień i koryguje do zaprogramowanych instrukcji sterowania składem mieszanki paliwo +powietrze.W przypadku kiedy silnik nie pracuje prawidłowo na LPG to szukamy przyczyn tylko w zasilaniu silnika LPG,ustawienia benzynowe nie ruszamy to jest podstawa dalszego szukania usterki na LPG.Jeżeli silnik jest zasilany bogatą mieszanką LPG to po pewnym czasie układ sterujacy LPG będzie zmieniał ustawienia LPG do własnych zaprogramowanych parametrów ustawień będące w systemie programu sterowania zapłonu silnikiem dla LPG.wiec mogą wystąpić spadki mocy i prędkość obrotowa na tzw: wolnych obrotach,lub dławienie się silnika podczas przyspieszania lub podczas zmiany biegów przy większej prędkości (80 -120 km.) może nawet dochodzić że silnik gaśnie, jeżeli ktoś wie dlaczego gaśnie to szybkie przełączenie na zasilanie benzyna daje możliwość dalszej jazdy.Niestety regulacje zapłonu LPG wymaga tylko regulacje przez fachowców od tego tematu LPG, bo samemu to tylko doprowadzimy do dalszego rozregulowania układu zasilającego w mieszankę i wadliwego działania całego układu..Nie zawsze "Zrób to sam " daje dobry skutek. :ok: Powodzenia. :happy:
    JanMarten49
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Zdjęcia: 14

    02 Lip 2019, 05:47

    No to gratulacje za wytrwałość i skuteczność w działaniu. :ok:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5796
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    07 Lip 2019, 13:12

    Witam,dalszy temat : aby coś regulować w silniku z LPG to trzeba mieć jeden układ zasilania sprawny i na tym sprawnym układzie robić dalsze regulacje.ale jest jeden warunek ?że regulacja LPG jest uzależniona od prawidłowego ustawienia i działania ustawień silnika na zasilaniu benzyną. Po upewnieniu że mamy sprawnie ustawiony układ zasilania benzyną możemy przystąpić do regulacji LPG..To jest podstawa dalszego ustawienia zapłonu i składu mieszanki LPG+powietrze.:
    Na skład mieszanki maja wpływ ;
    -ciśnienie dostarczanego gazu do parownika LPG,
    -ilość LPG zasilającego w mieszance z powietrzem,
    -wolne obroty LPG na luzie,
    -dopasowanie ilości LPG w mieszance podczas jazdy z prędkością około 80 - 120 km/h aby na silniku nie spadały wolne obroty poniżej 800 - 100 obr/min. co może powodować sytuację ze podczas wrzucania biegu silnik ma tendencje do zachłyśnięcia się a nawet do gaśnięcia ,co jest bardzo nie bezpieczne podczas jazdy w dużym ruchu ulicznym. Dobrze ustawiony zapłon na LPG to taki że podczas dużych prędkości przy zmianie biegu silnik spokojnie przechodzi na wolne obroty w granicach 800 -1200 obr/min..I bez problemów zmieniamy biegi.Podczas ustawianie parametrów bez analizatora spalin sie nie obejdziemy i tak na słuch to się (raczej ) nie :happy: A dla... :ok: ...dla zainteresowanych tym tematem podaje...że planuje jazdę "skok" 650 km.od razu i wtedy sprawdzę czy można mieć ustawienia LPG na poziomie 7-9 L /100km. dla silnika 1,5/16V z LPG. na trasie ? ? :shock: :happy: :happy:
    JanMarten49
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Zdjęcia: 14

    09 Lip 2019, 06:49

    JanMarten49 napisał(a):czy można mieć ustawienia LPG na poziomie 7-9 L /100km. dla silnika 1,5/16V z LPG. na trasie ? ?

    9 tak a 7... to raczej mrzonka.
    To też warto zaznaczyć ,że w silniku z wtryskiem wielopunktowym (takim jak twój) powinna być w zasadzie instalacja IV generacji zwana "sekwencją",to co tam chcesz poprawiać jeśli chodzi o spalanie..?
    Masz super sterownik lpg żeby "poprawiać fabrykę"?? Nie sądzę. Kombinowanie skończy się rozjechaniem mapy wtrysków i będa problemy z silnikiem ,ze składem mieszanki co w rezultacie doprowadzi do pracy silnika w niekorzystnych warunkach ,co z kolei skończy się uszkodzeniem uszczelki pod głowica albo ogólnie silnika.
    Gaz kosztuje teraz lekko ponad 2 zł więc "zduszenie silnika" do spalania o np.1 litr mniejszego na 100 km ,jest po prostu nielogiczne. Lepiej robić uszczelkę z planowaniem głowicy za 500 zł..? Raczej nie. Poza tym żeby korzystać z osiągów silnika na normalnym poziomie, trzeba by go żyłować "wyżej" ,no to gdzie tu ekonomia?? :)

    Jeśli zaś twój Lanos ma zwykłą instalację II generacji (może nawet ze śrubą regulacyjną na inbus na wężu gazowym" to nie sądzę żeby spalił 7 litrów. Uboga mieszanka zrobi syf z zaworami. :yes:

    Jeśli ten Lanos mieści się w spalaniu na trasie w 9l ,to nic bym tam na twoim miejscu nie poprawiał. :piwo:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5796
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    10 Lip 2019, 17:26

    Witam,serdecznie dziękuje za "Zmyci mi głowy" za mrzonkę o zmniejszeniu spalania LPG. Moim celem nie było majsterkowanie przy ustawieniach składu mieszanki LPG....a bardziej technika jazdy na dużym odcinku w trasie.bo obecnie ustawienia w moim "Lanosie" 1,5/16V..sa na tyle dobre że za bardzo nie widzę potrzeby szukać oszczędności w spalaniu ,skoro moje jazdy odbywają się w 95 % w miejskim ruchu samochodami.Gdzie silniki muszą mieć sprawną dynamikię mocy i zrywność..Obecne spalanie to 10-11 l /100km. w mieście gdzie są często korki o różnej wielkości stania..a w trasie spalanie zależy od płynności jazdy i spokojnego zmieniania biegów i przyspieszania...zobaczymy czy mi to się uda ????? i szczęśliwego powrotu do domu.. :piwo: :happy:
    JanMarten49
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Zdjęcia: 14

    11 Lip 2019, 10:07

    Spalanie po korkach (sam tak jeżdżę na gazie u mnie w mieście) na poziomie 11l Lanosem ,jest normalne. Nowoczesne silniki o podobnych parametrach mocy spalają może 1,5l gazu mniej. Mój brat ma kombi Megane III z 1,6 z kilkumiesięczną instalacją gazową. Tam u niego w aucie jest taki "ekonomizer" ,który podpowiada kiedy ma zmienić bieg. Jak tak jeździł i zmieniał tę 6 biegową skrzynią biegi ,to mu spalał prawie 10l gazu. Ostatnio przemieszczając się na tych samych odcinkach-praca-dom ,nie zwracał na ekonomizer uwagi. Jeździł normalnie, kręcił na biegach do ok 3 tys.obr i zmiana na wyższy. Spalanie spadło o ok 1 litr. :) Wniosek..? Trzeba jeździć normalnie ,tak by przekładać biegi przed dalszym przyspieszaniem ,w jak najkorzystniejszym dla silnika momencie obrotowym. Później już tylko utrzymywać prędkość na najwyższym z możliwych biegów ,a jeśli chcemy znów przyspieszyć ,to redukować bieg i wio. :naughty:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5796
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    16 Lip 2019, 13:26

    Witam....więc wychodzi że dążenie do maksymalnego oszczędnego spalania LPG w mieście nie zawsze jest uzasadnione.A doświadczeni kierowcy zawsze twierdza ...że technika jazdy to podstawa dobrej jazdy a tym samym w miarę oszczędnego - ekonomicznego spalania . Czego wszystkim kierowcom życzę oraz szczęśliwego powrotu do domu.
    JanMarten49
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Zdjęcia: 14