Leon Cupra 2.0 TFSi czy może Leon Fr 2.0 TDI ?

18 Cze 2009, 21:59

Witam jestem nowym użytkownikiem forum , jestem młodym człowiekiem który lubi jeździć tak bez celu sobie :) Nie zawsze śmigam szybko bo lubię sobie przez miasto wolno przejechać z otwartą szybką :) Dziennie nie wiem ile mogę kilometrów robić głownie to tak bez cele śmigam , no i teraz przychodzi co kupić czy Leon Cupra 2.0 TFSI w benzynie moc 240 koni czy Leona FR 2.0 TDI 170 koni w dieslu , ceny aut są podobne lecz Cupra jest droższa o parę tysięcy rocznik ten sam , i przebieg diesla troche większy niż benzyny , benzyna ma 24 tysiące a diesel około 75 tysięcy . No i teraz nie wiem ;/ rocznie to nie wiem ile mogę robić ;/ czasami za dnia mogę zrobić 30 kilometrów lub z 60 a czasami nic . Rocznie wyjdzie max do 30 tysięcy . Ciekawi mnie realne spalanie tych dwóch silników , a i jak bym miał tego TDI to by na pewno był chip na 200 kuca . No i do TFSI lał bym zwykła 95 benzynę . Ciekawi mnie ile miesięcznie wydawał bym na benzynę itp . :)
Podobno dorośli mężczyźni różnią się od małych chłopców tym, że mają dużo droższe zabawki
Przetak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa

18 Cze 2009, 23:16

chyba bym się zdecydował na diesla, 170 koni w kompakcie to duża moc (200 też), cena niższa i przy 30tys. km rocznie oszczędność na benzynie będzie zauważalna
Lukxxx
Początkujący
 
Posty: 149
Miejscowość: Lublin

19 Cze 2009, 00:22

Przy takich przebiegach to jasna sprawa że Diesel. Już przy 170 KM będziesz miał problemy z trakcją a co dopiero po chipie na 200 KM. Co prawda wtedy sprzęgło będzie do wymiany też więc pojeździj najpierw spoooro na serii i dopiero myśl o chipie.

Mi ciągle w głowie siedzi chip tuning ale przy każdej jeździe seryjne 175 KM i 400 Nm wystarcza w 120% na naszych drogach. Co prawda 210 KM i 500Nm wygląda dużo lepiej i zwija asfalt o wiele bardziej ale też zabija sprzęgło od razu a to już są koszty niestety.
Ostatnio edytowany przez qki007, 19 Cze 2009, 00:23, edytowano w sumie 1 raz
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

19 Cze 2009, 00:23

Tylko że ja nie wiem czy zrobię te 30 tysięcy :D Głównie autko w mieście będzie używane no i czasem wyskoczyć poza miasto . I jazda taka na 1/3 gazu :P no ale czasem też będe chciał przycisnąć zapewne rocznie wyjdzie od 15 tysiecy , 20 do 30 i wątpie aby te 30 było ;/ no to mówmy jednak że zrobie do 20-25 rocznie .

Kolego tam jest DPF czyli po chipie wyjdzie mi 200 koni i 400 nm nie wiecej aby się DPF nie stopił czy co innego ... Więc sprzęgło seryjne da rade .
Podobno dorośli mężczyźni różnią się od małych chłopców tym, że mają dużo droższe zabawki
Przetak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa

19 Cze 2009, 00:28

Ja robię 15k km i nie wyrobił bym Benzyniakiem tego. To zależy jak tam u Ciebie z późniejszymi wydatkami na paliwo, wiadomo że do lansu po mieście lepsza będzie benzyna ale jak zamierzasz czesać 20-30k km to oszczędność PB vs. ON będzie bardzo duża i moim zdaniem lans w tej kwestii idzie na drugą metę. Nie wiem jak z dieslami w Seatach, czy są głośnie, jak pracują, jak się zbierają.. biorąc pod uwagę pracę mojego JTD to nie ustępuje on niczym benzynie, troszkę poklekocze jak jest zimny ale po rozgrzaniu to już cisza. Przy obrotach 2000-5000 nie jeden powie że to V6 :D (śmiejcie się, ale takie opinie słyszałem :twisted: )
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

19 Cze 2009, 00:44

Diesle w Seacie to coś pięknego ! W 2.0 TDI 170 koni jak się przyśpiesza to słychać taki bulgot jak z benzyniaka :D Tylko są one na pompowtryskiwaczach , a u Ciebie pewnie common-rail ? Tylko że mojego ojca kolega ma Paska 2.0 TFSI po chipie i ma 240 koni i pali mu w trasie przy stałej prędkości 120km/h 7.5l ... czyli nie tak dużo jak na benzynę , a Leon o wiele mniej wazy niż Pasek . W mieście wiadomo że 14-15 przy dynamicznej jeździe będzie bo miałem już Cuprę na 3 dni :D Można zejść poniżej 11 litrów ale trudno ... Średnie spalanie wychodzi od 9.3 do 10.5 a max sr spalanie to 12 l . 50:50 miasto/trasa . Czyli nie wiem ;/ kumpel ma tego Leona 2.0 TDI to i 8 w mieście łyka a jak go się katuję tak ze ohoho to 13.5 l spalił ale przy takiej szybszej jezdzie po mieście to te 10 l trzeba liczyć w trasie od 6-8 l .. A ten twój ile pali ?? No czasami lubie ciszę w samochodzie a 2.0 TFSI w Leonie jest bardzo ciiiiii .... dopiero od 3 k obrotów zaczyna zajebiś*** mruczeć , a w dieslach wiadomo ten klekocik nawet cichy to przy otwartej szybie to nie za miłe jest :P Śmigam Leonem 1.9 TDI ARL i wiem jak to jest :D jest cichu klekocik ale jest :D Tylko właśnie , boję się jak będzie z wydatkami na benzynę :( No ale nawet ten 200 konny diesel spali swoję , ale wiadomo żę to będzie gdzieś 30-40 % mniej niż benzyniak ;/ Jest to nowy silnik na wtrysku ten w benzynie dlatego spalanie mniejsze , no i turbo benzyna to jest :) że aż się uśmiech na twarzy robi heh . Diesel piękna sprawa z spalaniem , tylko bardzo mały zakres obrotów ;/ i moment obrotowy ogromny ale dostępny chwilę .. a w 2.0 TFSI mam od 2k obrotów aż do samego końca ... No nie wiem , wypowiadajcie się ludzie :D No i przyjmijmy że robię do 20 tysiecy rocznie . No i wiadomo że Cupra to klasa sama w sobie , i będzie droższa od tego diesla .. Tylko że nie wiele heh , a co jest najlepsze że używana cupra i ten diesel fr to już wychodzi różnica tysiąca może ... Używana Cupra z 2008 r kosztuję 74 tysiące a Fr 71 ... no i sami widzicie ..

[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 13:05 ]
No jednak dziś odebrałem autko :D Jest nim srebny Seat Leon Cupra 2.0 TFSI :)

[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 13:35 ]
Padł wybór na Cuprę i taką własnie dziś przyjechałem z Gdańska :D Piękna srebna Cupra 2.0 TFSI mmm i spalanie na trasie Gdańsk-Warszawa wyszło średnio 8.5 a w pedał dawałem ładnie :D
Podobno dorośli mężczyźni różnią się od małych chłopców tym, że mają dużo droższe zabawki
Przetak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Model AA – pierwszy samochód Toyoty powstał 85 lat temu
    Toyota AA, pierwszy model w historii największej japońskiej marki, jest starsza od samej firmy. Dokładnie o rok starsza. Kiichirō Toyoda uruchomił linię produkcyjną swojego pierwszego samochodu dokładnie w kwietniu 1936 roku. ...
    Hybrydy na tory (i OS-y)!
    Samochody hybrydowe kojarzą się głównie z oszczędnością i ekologią. Ale ich dominacja w legendarnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans doskonale pokazuje, że spalinowo-elektryczny napęd to nie tylko niższe zużycie paliwa, ...

  • 24 Gru 2011, 22:57

    Apropo spalania to śmiać mi się chce jakie pierdoły ludzie piszą. Prawda jest taka, że mocny diesel łyknie 8-10l przy ostrej jeździe, a benzynka ile wlezie. I nie ma szans, żeby 240 konny silnik zadowolił się <10l po jeżdzie w mieście . Jeżdząc mocną benzyną trzba się liczyć, że spali 2x więcej niż ten sam diesel, oczywiście nie w każdych warunkach.
    Albert23
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 06 06 2005