Lexus opracuje crossovera mniejszego niż UX?

Lexus opracuje crossovera mniejszego niż UX?

04 Lis 2019, 16:28

Zaprezentowany w ubiegłym roku model UX jest najmniejszym crossoverem w ofercie Lexusa. W przyszłości może się to jednak zmienić, bowiem japońska marka rozważa stworzenie mniejszego auta – wynika ze słów wiceprezydenta Lexusa. Samochód mógłby być następcą modelu CT.

Lexus rozważa możliwości
Koji Sato, wiceprezydent Lexusa, nie potwierdza, ani nie zaprzecza, że japońska marka zamierza zbudować crossovera mniejszego, niż kompaktowy UX. "Nie mogę jasno powiedzieć, że zmierzamy w takim kierunku. Ale rozważamy wszystkie możliwości" powiedział przedstawiciel japońskiej marki dziennikarzom brytyjskiego magazynu Autocar. Taki samochód byłby pozycjonowany poniżej UX-a, a jego bazowa cena z pewnością byłaby niższa. Obecnie najmniejszy crossover w ofercie Lexusa kosztuje na polskim rynku od 140 tys. zł.
Lexus opracuje crossovera mniejszego niż UX? Mniejszy, ale nie tańszy
Pozycja w gamie i wielkość nie muszą jednak oznaczać, że niższa cena miałaby jedną z najistotniejszych cech nowego modelu Lexusa. "Mniejszy nie zawsze oznacza tańszy, trendy się zmieniają" mówi Koji Sato. Jeśli taki samochód powstanie, to jego cennik będzie najpewniej pozwalał na szeroką możliwość konfiguracji i cechował się dużą rozpiętością cen. "Tym, czego chcą nabywcy jest indywidualność" podkreśla wiceprezydent Lexusa. Kolejny crossover w ofercie marki może być następcą hatchbacka CT. Według ostatnich pogłosek ten model ma doczekać się następnej odsłony za około dwa lata.

Przyszłość sportowych Lexusów pewna
Sato odniósł się również do przyszłości sportowych modeli Lexusa. I potwierdził, że marka będzie nadal produkować mocne, ekscytujące samochody o wysokich osiągach. "Musimy zaspokajać potrzeby ludzi, którzy cieszą się prowadzeniem". Najpewniej już w przyszłym roku do sprzedaży trafi Lexus LC w wersji kabriolet. Wiele wskazuje na to, że marka pracuje również nad jeszcze mocniejszym modelem LC F. Ponadto mówi się o mocnym, sportowym SUV-ie japońskiego producenta.

źródło: Lexus; complexPR | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3082
Zdjęcia: 11558
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uderzenie w tył to dość często spotykany rodzaj kolizji/wypadku Uderzenie w tył to dość często spotykany rodzaj kolizji/wypadku
    Zderzenia tylne stanowiły blisko 13% wszystkich wypadków w 2018 r.– było ich więcej niż zderzeń czołowych. O takie wypadki łatwo jesienią, gdy na mokrej lub pokrytej czarnym lodem nawierzchni złe nawyki, np. ...
    Przyszłość motoryzacji - rozwiązania z których będziemy korzystać Przyszłość motoryzacji - rozwiązania z których będziemy korzystać
    Samochody bez kierownicy, z kołami-śmigłami czy modułowym nadwoziem - być może kiedyś tak będzie wyglądała motoryzacja. Zamiast wybierać się w daleką podróż w przyszłość, spójrzmy w tę mniej odległą i bardziej ...

  •