Łożysko?

05 Sty 2011, 15:02

Witam, jako że nowy to wypada się przywitać:) zakładam temat tylko dla upewnienia się...szumi, wyje jak skręcam w prawo, czyli prawe łożysko do wymiany, zgadza się? nie mam na razie $ na szastanie , powiedzcie mi czy to nagląca wymiana czy może poczekać np do wiosny?
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy

05 Sty 2011, 15:24

Które łożysko to najlepiej podnieść auto i pokręcić kołami . Będzie słychać . Kiedy wymienić? . Teraz bo będzie bezpieczniej ( był taki co się zesrał ze strachu jak mu koło zablokowało )no i ciszej , być może taniej . Póżniej na wiosne będzie prawdopodobnie drożej o ewentualną wymianę zniszczonej piasty lub czopu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sty 2011, 16:01

nie szumi fest...ale przy skręcaniu wyraźnie inny dźwięk. To początek bo wcześniej łożysko się nie odzywało i było cicho...no ale jak trzeba to trzeba. Lepiej wczesniej niż zniszczyć piaste tak jak mówisz

[ Dodano: 5 Styczeń 2011, 21:46 ]
mam jeszcze pytanko...jakie jest łożysko do koła przedniego? i czy zakładając je trzeba nawalić gdzieś tam smaru? wiadomo że łożysko się układa przez ileś tam km, po mniej więcej ilu trzeba dokręcać wszystko na nowo?
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy

05 Sty 2011, 23:48

tomektychy napisał(a): wyje jak skręcam w prawo, czyli prawe łożysko do wymiany, zgadza się?

Nie zgadza się bo do wymiany będziesz miał lewe łozysko.... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6173
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Sty 2011, 00:24

Tak jak kolega mowi lewe łożysko i sprawa raczej pilna moim zdaniem z łożyskiem lepiej nie czekac
<ZABRZAN>
Ciało rzucone na łoże traci na oporze :)
zabrzan13
Aktywny
 
Posty: 265
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 11 02 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes ML w163
Silnik: 2.7 CDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

06 Sty 2011, 10:23

Podnieś samochód z obu stron zakręć kołem raz jednym raz drugim jak nie będziesz nic słyszał to chwyć koło rękami i sprawdź czy koło ma luzy w pionie i poziomie jak będą luzy to łożysko do wymiany sprawdź sobie oba dla świętego spokoju.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie wsiadaj za kierownicę jak jesteś wczorajszy!
    Wraz z nadejściem nowego roku rozpoczął się okres karnawału, a więc czas spotkań towarzyskich i balów. Choć często spożywa się wtedy alkohol, powinni z niego zrezygnować kierowcy – niebezpieczne jest nie tylko ...

06 Sty 2011, 14:57

PrezesArtek napisał(a):Podnieś samochód z obu stron zakręć kołem raz jednym raz drugim jak nie będziesz nic słyszał to chwyć koło rękami i sprawdź czy koło ma luzy w pionie i poziomie jak będą luzy to łożysko do wymiany sprawdź sobie oba dla świętego spokoju.
dokładnie :wink:
wycie przy konkretnym skręcie nie koniecznie musi przekładać się na stronę (zwykle się zgadza ale nie zawsze)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Sty 2011, 19:40

Proszę się zapoznać z tym
Proszę również zapoznać się z tematyką działów na forum i pisać tematy we właściwych tematycznie działach.
Przeniesiono.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2011, 19:53

pocieszny napisał(a):wycie przy konkretnym skręcie nie koniecznie musi przekładać się na stronę

Tak ...Tylko kiedy ono sie nasila... :?: :?: Myśle ze wtedy kiedy uszkodzone łozysko zostaje bardziej obciazone... :!: :!: A w tym wypadku przy skręcie w prawo które łozysko zostaje bardziej obciazone... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6173
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Sty 2011, 23:33

no teoretycznie skręcając w prawo obciążamy lewe łożysko... ale wydaje mi się że prawa strona wyraźnie buczy. na 100% to łożysko. Powiedzcie mi przy wymianie wybiję stare łożysko, wbiję nowe trzeba coś więcej smarować tam? czy smar w łożysku wystarczy? po jakim czasie trzeba dociągnąć śrubę?

co do łożyska
[link do oferty na Allegro wygasł] - wersja tańsza OPTIMAL

[link do oferty na Allegro wygasł] - wersja droższa SKF

jakie łożysko wybrać? trzeba aż tyle kasy wywalać? da zrobić to tak by nie ustawiać zbieżności potem? :)

P.S do admina: dzięki dostosuje się i przepraszam
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy

07 Sty 2011, 00:53

tomektychy napisał(a):nowe trzeba coś więcej smarować tam? czy smar w łożysku wystarczy?

Nic nie smarujesz...
tomektychy napisał(a): da zrobić to tak by nie ustawiać zbieżności potem?

Teoretycznie tak.Musisz zdemontowac cała kolumnę amortyzatora z piasta to wtedy zbieznośc nie powinna się zmienić...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6173
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Sty 2011, 07:57

W golf 3 zbieżność jest właśnie na mocowaniu:zwrotnica- amortyzator także warto zaznaczyć położenie tych elementów przed demontażem aby później identycznie zamontować w to samo miejsce. Lub jak napisał Migi wymontować całą zwrotnicę wraz z kolumną Macphersona , a wymiana łożyska bez prasy raczej nie wchodzi w grę.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

07 Sty 2011, 17:33

mógłbym Was prosić o doradzctwo w sprawie wyboru łożyska? FAG, OPTIMA, SKF ? jakie wybrać by nie rozleciało się po kilku tysiącach znowu? i jak prawidłowo dokręcić łożysko by nie przedobrzyć?
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy

09 Sty 2011, 00:05

Zapraszam do działu https://www.forumsamochodowe.pl/lozyska- ... u-vf25.htm i kontakt z użytkownikiem RUFUS na pewno doradzi i pomoże.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

12 Sty 2011, 21:57

łożysko wymienone... dostała się wilgoć i pordzewiało, rozsypało się i dlatego tak szybko mnie zmusiło do wymiany. Teraz nowiutkie FAGowskie wsadzone mam nadzieję że polata trochę
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy