Luz na lince hamulca ręcznego czy przyblokowany układ?

Luz na lince hamulca ręcznego czy przyblokowany układ?

25 Lis 2014, 19:57

Uprzedzam, że jestem laikiem jeżeli chodzi o samochody... tzn. poziomy płynów sprawdzę, koło/żarówkę/filtr wymienię, ale jakieś bardziej skomplikowane kręcenia przy samochodzie to dla mnie coś obcego...

Posiadam Hondę CRV II. Wczoraj po uruchomieniu samochodu i spuszczeniu z ręcznego, poczułem, że wajcha ręcznego ma luz, jeżeli przyjmujemy, że w położeniu "spuszczony hamulec" to pozycja 0cm (całkowicie spuszczony), to przy ponownej próbie zaciągnięcia ręcznego, opór układu czuć przy powiedzmy 3-4 cm.
Jako, że to pierwszy dzień przymrozków pomyślałem, że linka zamarzła i będzie problem. O dziwo samochód stoczył się z podjazdu (ze mną w środku)...

Jako, ze miałem pilną sprawę do załatwienia to powolutku przetoczyłem się samochodem te 6 km. Nie słyszałem żadnych nietypowych dźwięków, ani też żadnego oporu nie odczułem (sprawdzałem na lekkich zjazdach czy ruszy z miejsca na luzie... ruszał).

Moje pytanie: w jaki sposób łatwo sprawdzić czy to kwestia "zamarznięcia" hamulca, czy też coś z układem więcej, czy tylko kwestia regulacji naciągu?

Jak dokonać naciągu wiem (youtube wszystko tłumaczy), ale nie chcę czegokolwiek regulować, jeżeli to kwestia nie naciągu, ale przyblokowania linki w jakiejś pozycji lub czegoś innego...

Samochód na podnośnik i na luzie kręcić kołami? Czy zerkając gdzieś z latarką można stwierdzić przyblokowanie układu hamulca ręcznego?

Z góry będę bardzo wdzięczny za wszelakie rady...
xylo
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 25 Lis 2014, 19:45
Auto: Honda CRV

Re: Luz na lince hamulca ręcznego czy przyblokowany układ?

15 Gru 2014, 22:45

Zawsze na ręcznym jest lekki luz nie można go tak napinać żeby całkowicie ten luz wyeliminować. Daj znać jeszcze na który ząbek jest na maxa zaciągnięty. Naciąg linki ręcznego można zazwyczaj regulować na dwa sposoby: przy tylnich zaciskach hamulcowych jakszczęki od ręcznego są w bębnie to przez specjalny otwór można to zrobić i druga opcja to regulacja w środku w samochodzie tam gdzie jest wajha od ręcznego.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4500
Zdjęcia: 3298
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Luz na lince hamulca ręcznego czy przyblokowany układ?

16 Gru 2014, 21:44

druga sprawa że linka sama w sobie się naciąga a okładziny na szczękach/klockach się ścierają :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6640
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A4 allroad quattro - wysoki komfort jazdy z zaletami offroad Audi A4 allroad quattro - wysoki komfort jazdy z zaletami offroad
    Audi A4 allroad quattro to ucieleśnienie jedynej w swoim rodzaju koncepcji: połączenia wysokiego komfortu jazdy z zaletami offroad. Samochód ten cieszy się wyjątkową w swoim segmencie pozycją.
    BMW 520d EfficientDynamics Edition BluePerformance BMW 520d EfficientDynamics Edition BluePerformance
    Przyjazny dla środowiska, zrównoważony ekologicznie, nowatorski – oto atrybuty, jakimi musi wyróżniać się zwycięzca w tej kategorii. Najlepsze pod tym względem okazało się BMW 520d EfficientDynamics Edition ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Porsche 911 964 Turbo vs Opel Corsa A
      Isuzu Ascender
      Nacinane tarcze hamulcowe
      Lancia Voyager, przód