Mazda Xedos 9 - bardzo duże spalanie

Mazda Xedos 9 - bardzo duże spalanie

16 Lip 2019, 17:03

Witam serdecznie koleżanki i kolegów. Moja Mazda Xedos 9 z silnikiem 2.5 V6 163KM i rocznym LPG Lovato Smart OBD-II dużo wciąga paliwa, każdego paliwa w okolicach około 20-22l na 100km.

Jest tak od około miesiąca od kiedy też i radio piszczy jak się doda gazu. Obroty są różne na jałowym, lekko falują na rozgrzanym silniku. Czuć konkretne drgania na kierownicy i prychanie z tłumika

Diagnostyka komputerowa nic nie wykazuje. Gazownicy wyregulowali instalację i wymienili filtry. Filtr powietrza również.

Został ustawiony kąt zapłonu, wyregulowana przepustnica plus została ona wyczyszczona i ustawiono obroty w trybie serwisowym.

Palec rozdzielacza zapłonu wymieniony, styki kopułki wyczyszczone.

Świece świeże kilkudniowe, kable roczne. Bez iskier kiedy są pryskane.

Sondy lambda wyglądają na sprawne (pracują tak samo dwie górne i dwie dolne)

Czujnik temperatury i termostat wymieniony.

Jak się odłączy przepływomierz to silnik gaśnie.

Kompresja prawidłowa. Dolot szczelny.

Co sprawdzić gdzie szukać problemu?
Pielęgniarz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 20 Paź 2018, 09:11
  • Re: Mazda Xedos 9 - bardzo duże spalanie

    16 Lip 2019, 17:16

    Sporo sprawdziłeś, dobrze by było przyjrzeć się czasom wtrysków i sprawdzić czujnik położenia przepustnicy.

    Pielęgniarz napisał(a):Obroty są różne na jałowym, lekko falują na rozgrzanym silniku. Czuć konkretne drgania na kierownicy i prychanie z tłumika
    Masz tam silnik krokowy? To prychanie z rury na wolnych obrotach nie powinno mieć miejsca.

    Pielęgniarz napisał(a):Sondy lambda wyglądają na sprawne (pracują tak samo dwie górne i dwie dolne)
    Tzn. jak pracują jakie mają wykresy lub w jakich granicach mieszczą się ich wahania. To że pracują tak samo nie znaczy że jest dobrze :)
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3006
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
    Auto: Nie mam

    Re: Mazda Xedos 9 - bardzo duże spalanie

    16 Lip 2019, 21:02

    Dziękuję za odpowiedź :)

    Screeny z OBD II
    https://imgur.com/a/8OrdYMN

    Silnik jest rozgrzany i wartości oporu dla grzałki wynoszą dla lewej sondy (głowica od chłodnicy) 0.8 ohma, prawa 0.48 (głowica od grodzi).

    Dwie dolne sondy są od pół roku w tulejkach dystansowych (emulatory) i nie było przez ten czas żadnych problemów.

    Górna lewa była też pół roku temu wymieniana (ta ma 0.8ohma) na Denso bo gazownicy myśleli że mam dwie sondy a był błąd ciągle więc wymieniono potem dopiero zobaczyli że są nie dwie, a cztery i weszły do.gry emulatory i od tego czasu problemów nie było z sondami czyli podsumowując niepotrzebnie sondę wymieniono.

    Czujnik przepustnicy jutro zmierzę.

    Krokowca mam i szczerze powiem,że o nim zapomniałem (jednak by tyle nie palił przez niego?)

    Czasy wtrysków wystarczy z programu pokazać?
    Pielęgniarz
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 20 Paź 2018, 09:11

    Re: Mazda Xedos 9 - bardzo duże spalanie

    19 Lip 2019, 10:02

    Z tych screenów ciężko wywnioskować jak pracują sondy bo nie widać wykresu, najlepiej zrobić osobny dla każdej z nich i będzie widać. Tu wiemy tyle że nie wychodzą poza zakres ale wygląda na to że wszystkie pracują w zakresie 0 - 1V. Wykres dla górnych sond przed katalizatorami można zrobić na biegu jałowym najlepiej przy rozgrzanym silniku, a dal sond za katalizatorami podczas jazdy ze stalą prędkością / obrotami silnika około 2-2,5 tys. obr.
    Pielęgniarz napisał(a):Krokowca mam i szczerze powiem,że o nim zapomniałem (jednak by tyle nie palił przez niego?)
    Zerknij do niego i zobacz jak wygląda bo to może być główna przyczyna falowania obrotów na wolnych obrotach.
    Pielęgniarz napisał(a):Czasy wtrysków wystarczy z programu pokazać?
    Możesz zrobić kilka zrzutów tak żeby było widać czasy wszystkich wtrysków.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3006
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
    Auto: Nie mam

    Re: Mazda Xedos 9 - bardzo duże spalanie

    08 Sie 2019, 12:14

    Wracam ponownie z moim problemem spalania.

    Wszystko zostało wyczyszczone to znaczy kolektor dolotowy, krokowiec, przepustnica.

    Wymieniono wszystkie cztery sondy lambda.

    Wyczyszczono katalizatory.

    Byłem.na diagnostyce komputerowej u gazownika i ten mówi, że wtryski benzynowe jak i gazowe chodzą idealnie, wręcz książkowo.

    Dzisiaj podłączyłem się pod OBD i kurcze patrzę, ale kąt zapłonu na postoju na rozgrzanym to 2 stopnie. W trybie diagnostycznym ma mazda prawie 20 stopni. Aparat się nie przedstawił bo zaznaczalem kreską jego położenie.

    Czuc momentami co kilka-kilkanaście sekund wibrację na kierownicy, a z wydechu wtedy jest taki podmuch, jakby pierdnięcie - wybaczcie nie wiem jak to nazwać... Po prostu bucha z rury...

    Świece i kable nowe, kopułka i palec też.


    Pomysły?
    Pielęgniarz
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 20 Paź 2018, 09:11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna Wielkanoc na drogach Bezpieczna Wielkanoc na drogach
    Święta wielkanocne to czas, gdy wiele osób podróżuje do swoich rodzin. Z powodu większego natężenia ruchu i niebezpiecznych zachowań innych kierowców nie wszyscy docierają do domu. W minionym roku w tym ...
    Czy znacie markę części zamiennych Motrio? Ma już 20 lat Czy znacie markę części zamiennych Motrio? Ma już 20 lat
    Motrio to francuska marka części zamiennych dystrybuowanych przez Renault i przeznaczonych dla samochodów ponad 3 letnich różnych marek. Utworzona w 1998 roku marka dostarcza gamę części zamiennych na poziomie ...

  •  
    • Warto przeczytać