Mazda Xedos 9 - bardzo duże spalanie

16 Lip 2019, 17:03

Witam serdecznie koleżanki i kolegów. Moja Mazda Xedos 9 z silnikiem 2.5 V6 163KM i rocznym LPG Lovato Smart OBD -II dużo wciąga paliwa, każdego paliwa w okolicach około 20-22l na 100km.

Jest tak od około miesiąca od kiedy też i radio piszczy jak się doda gazu. Obroty są różne na jałowym, lekko falują na rozgrzanym silniku. Czuć konkretne drgania na kierownicy i prychanie z tłumika

Diagnostyka komputerowa nic nie wykazuje. Gazownicy wyregulowali instalację i wymienili filtry. Filtr powietrza również.

Został ustawiony kąt zapłonu, wyregulowana przepustnica plus została ona wyczyszczona i ustawiono obroty w trybie serwisowym.

Palec rozdzielacza zapłonu wymieniony, styki kopułki wyczyszczone.

Świece świeże kilkudniowe, kable roczne. Bez iskier kiedy są pryskane.

Sondy lambda wyglądają na sprawne (pracują tak samo dwie górne i dwie dolne)

Czujnik temperatury i termostat wymieniony.

Jak się odłączy przepływomierz to silnik gaśnie.

Kompresja prawidłowa. Dolot szczelny.

Co sprawdzić gdzie szukać problemu?
Pielęgniarz
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
  • 16 Lip 2019, 17:16

    Sporo sprawdziłeś, dobrze by było przyjrzeć się czasom wtrysków i sprawdzić czujnik położenia przepustnicy.

    Pielęgniarz napisał(a):Obroty są różne na jałowym, lekko falują na rozgrzanym silniku. Czuć konkretne drgania na kierownicy i prychanie z tłumika
    Masz tam silnik krokowy? To prychanie z rury na wolnych obrotach nie powinno mieć miejsca.

    Pielęgniarz napisał(a):Sondy lambda wyglądają na sprawne (pracują tak samo dwie górne i dwie dolne)
    Tzn. jak pracują jakie mają wykresy lub w jakich granicach mieszczą się ich wahania. To że pracują tak samo nie znaczy że jest dobrze :)
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    16 Lip 2019, 21:02

    Dziękuję za odpowiedź :)

    Screeny z OBD II
    https://imgur.com/a/8OrdYMN

    Silnik jest rozgrzany i wartości oporu dla grzałki wynoszą dla lewej sondy (głowica od chłodnicy) 0.8 ohma, prawa 0.48 (głowica od grodzi).

    Dwie dolne sondy są od pół roku w tulejkach dystansowych (emulatory) i nie było przez ten czas żadnych problemów.

    Górna lewa była też pół roku temu wymieniana (ta ma 0.8ohma) na Denso bo gazownicy myśleli że mam dwie sondy a był błąd ciągle więc wymieniono potem dopiero zobaczyli że są nie dwie, a cztery i weszły do.gry emulatory i od tego czasu problemów nie było z sondami czyli podsumowując niepotrzebnie sondę wymieniono.

    Czujnik przepustnicy jutro zmierzę.

    Krokowca mam i szczerze powiem,że o nim zapomniałem (jednak by tyle nie palił przez niego?)

    Czasy wtrysków wystarczy z programu pokazać?
    Pielęgniarz
    Nowicjusz
     
    Posty: 32
    Zdjęcia: 3

    19 Lip 2019, 10:02

    Z tych screenów ciężko wywnioskować jak pracują sondy bo nie widać wykresu, najlepiej zrobić osobny dla każdej z nich i będzie widać. Tu wiemy tyle że nie wychodzą poza zakres ale wygląda na to że wszystkie pracują w zakresie 0 - 1V. Wykres dla górnych sond przed katalizatorami można zrobić na biegu jałowym najlepiej przy rozgrzanym silniku, a dal sond za katalizatorami podczas jazdy ze stalą prędkością / obrotami silnika około 2-2,5 tys. obr.
    Pielęgniarz napisał(a):Krokowca mam i szczerze powiem,że o nim zapomniałem (jednak by tyle nie palił przez niego?)
    Zerknij do niego i zobacz jak wygląda bo to może być główna przyczyna falowania obrotów na wolnych obrotach.
    Pielęgniarz napisał(a):Czasy wtrysków wystarczy z programu pokazać?
    Możesz zrobić kilka zrzutów tak żeby było widać czasy wszystkich wtrysków.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    08 Sie 2019, 12:14

    Wracam ponownie z moim problemem spalania.

    Wszystko zostało wyczyszczone to znaczy kolektor dolotowy, krokowiec, przepustnica.

    Wymieniono wszystkie cztery sondy lambda.

    Wyczyszczono katalizatory.

    Byłem.na diagnostyce komputerowej u gazownika i ten mówi, że wtryski benzynowe jak i gazowe chodzą idealnie, wręcz książkowo.

    Dzisiaj podłączyłem się pod OBD i kurcze patrzę, ale kąt zapłonu na postoju na rozgrzanym to 2 stopnie. W trybie diagnostycznym ma mazda prawie 20 stopni. Aparat się nie przedstawił bo zaznaczalem kreską jego położenie.

    Czuc momentami co kilka-kilkanaście sekund wibrację na kierownicy, a z wydechu wtedy jest taki podmuch, jakby pierdnięcie - wybaczcie nie wiem jak to nazwać... Po prostu bucha z rury...

    Świece i kable nowe, kopułka i palec też.


    Pomysły?
    Pielęgniarz
    Nowicjusz
     
    Posty: 32
    Zdjęcia: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Niepowtarzalny Opel ADAM w modnym segmencie A
      Opel ADAM niewielki pojazd o długości zaledwie 3,7 i szerokości 1,97 metra (wraz z lusterkami bocznymi) oferuje praktycznie nieograniczone możliwości w zakresie zaspokajania indywidualnych potrzeb użytkowników. Na ...
      Lexus zwycięża w stolicy elektromobilności
      Po raz 8. z rzędu Lexus zwyciężył w norweskiej edycji badania satysfakcji klientów Autoindex. Mieszkańcy tego europejskiego kraju, który w największym stopniu postawił na elektromobilność najlepiej ocenili samochody ...