Cześć. Niedawno nabyłem Megane 3 RS. Okazało się, że na wysokich obrotach wypadał zapłon, pomogła wymiana świec. Natomiast od początku silnik delikatnie szarpał (co jakiś czas na wolnych obrotach). Po podłączeniu pod komputer kąt wyprzedzenia zapłonu przyjmuje wartości w zakresie od -25° do -10° (na wolnych obrotach). Gdy silnik zaczyna się wkręcać, to kąt sukcesywnie się zwiększa (do ok. 30°). Samochód ma pełną moc i raczej nie ma innych objawów, oprócz wspomnianej nierównej pracy na jałowych obrotach. Co może być przyczyną? Czy przestawiony rozrząd mógłby dawać takie objawy?
Sprawdzałeś na rozgrzanym silniku? Nie powinien być kąt ujemy z tego co wiem kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach. Co innego jak hamujesz silnikiem.
wojtek48 napisał(a):Gdy silnik zaczyna się wkręcać, to kąt sukcesywnie się zwiększa (do ok. 30°).
Na rozgrzanym jest też ujemny kąt niestety, chyba pozostaje sprawdzenie rozrządu. Jedyną metodą jest chyba zdjęcie pokrywy rozrządu? Jeżeli tak, to od razu wymienię rozrząd i KZFR.
TOP 5 - trendy w projektowaniu współczesnych miast Współczesne miasta podlegają nieustannym zmianom, a projektanci miejskiej infrastruktury muszą za nimi nadążać. Mieszkańcy oczekują tworzenia przyjaznych miejsc sprzyjających zdrowiu i dobremu samopoczuciu, a równie ...
Moto Session 2016 Lubelskie Święto Motoryzacji to obowiązkowa pozycja w kalendarzu imprez w 2016 r. Już w weekend 7-8 maja zapraszamy na Moto Session. W tym roku na zwiedzających czekać będą wystawy nie tylko samochodów, ale także motocykli, ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.