Mercedes C200 1.8

10 Cze 2012, 12:19

Nie zrozumiałeś mnie.
Pisałem o sobie bo wielokrotnie widzę np. osobnika który wszędzie poleca Fordy albo VW/Audi niezależnie od klasy są dla nich najlepsze.
Jak komuś chodzi głównie o koszty eksploatacji i z propozycji widać, że interesują go auta klasy średniej to po co mu luksusowa limuzyna?
tutaj nie musisz być nikim zapatrzonym bo Twoje BMW miażdży pod każdym względem wszystkie inne auta w tym temacie no ale umówmy się to nie są konkurencji ani w najmniejszym stopniu porównywalne samochody dlatego cieżko traktować 7er jako alternatywę dla zwykłych średnich sedanów.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2012, 12:57

Z tymi kosztami utrzymania właśnie nie jest tak źle, faktycznie części do 7er są trochę droższe w sumie porównywalne do e39 ale za to łatwiej kupić dobrą 7demke bo gówniarze ich nie zajeżdżają co się przekłada na to że rzadziej coś wymieniamy, sam pracuje na budowie zarabiam psi ch*j a daje radę utrzymać bez problemowo a jak ktoś się zna chociaż trochę na autach to dużo przyoszczędzi
MotoOn92
Początkujący
 
Posty: 127
Prawo jazdy: 16 12 1992
Auto: BMW e38 4.4

10 Cze 2012, 13:26

Tutaj taki link z forum BMW z kosztami utrzymania :D Czy dużo czy mało, to już zostawiam każdemu do własnej oceny.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=48259
qbson
Początkujący
 
Posty: 58
Miejscowość: Gdańsk

10 Cze 2012, 13:49

Patrząc na komentarze to są raczej zdołowani :wink: i to mimo, że oszczędzają np. na oponach co dla mnie jest niedopuszczalne.
Będziesz Miał Wydatki to jednak nie jest tylko pusty slogan.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2012, 13:55

że wydaje się na części itp to chyba normalne jak i by każdy z was zrobił podsumowanie własnego auta to i tak by wyszła suma że idzie się załamać. Niestety auto na siebie nie robi.
MotoOn92
Początkujący
 
Posty: 127
Prawo jazdy: 16 12 1992
Auto: BMW e38 4.4

10 Cze 2012, 13:58

Dlatego jak ktoś lubi mieć wszystko sprawne w samochodzie to nowy jest zdecydowanie najbardziej sensowym zakupem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2012, 14:13

Wiadomo że wydaje się na części eksploatacyjne w każdym samochodzie, ale także oczywiste jest to, że im auto z wyższego segmentu tym ceny są wyższe. Tak musi być. No i oczywiście koszty ewentualnych napraw w wypadku e38 mogą być bolesne dla portfela :)
qbson
Początkujący
 
Posty: 58
Miejscowość: Gdańsk

10 Cze 2012, 16:09

Lubię czytać takie dyskusje, mimo, że nie obyło się bez spięć.
Tak więc W202 odpada na bank. BMW nigdy nie lubiłem, a VW Passat - no cóż... komfort jazdy nieco gorszy, niż się spodziewałem - odstrasza mnie szczególnie zawieszenie. Toyota Avensis - dość ciekawa propozycja, choć ceny jeszcze nie znam... sprawdzę i odpiszę :) Póki co, sprawdzałem na stronce chcekupicauto.pl opcję "podobne auta". Zaciekawiło mnie Alfa Romeo 156, choć średnio mi się podoba. Biorę go pod uwagę głównie dlatego, że w środku jest całkiem przyjemny (nowoczesny styl, ładnie wyprofilowana deska rozdzielcza). Na to właśnie też kładę duży nacisk, bo auto kupuję dla siebie, a nie dla ludzi z zewnątrz i to ja mam się czuć w nim dobrze, a nie ludzie koło których przejeżdżam, wiecie o co mi chodzi Panowie?
Tak jak już mówiłem: sedanik 4-drzwiówka do 10-15 tys., tani w utrzymaniu.
Zachęcam do kolejnych dyskusji.
Venox
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

10 Cze 2012, 16:13

Na pewno jeżeli odstrasza Cię zawieszenie w passacie to alfa też nie będzie dla Ciebie dobra :) Jest ono dosyć wrażliwe na nasze drogi i w związku z tym może sprawiać kłopoty
qbson
Początkujący
 
Posty: 58
Miejscowość: Gdańsk

10 Cze 2012, 16:18

Do końca sam nie wiem jak jest z tym Passatem, ale skoro fachowcy twierdzą, że fatalnie to nie będę się sprzeczał, skoro sam nie wiem nic na ten temat. Jak wspominałem - nigdy nie jechałem jeszcze Passatem B5. Kurcze, jak ja teraz zazdroszczę swojemu szwagrowi, który kupuje sobie nowiutkiego Merola AMG :(

Edit:
Toyota Avensis jednak zbyt droga, a pierwsza generacja mi się nie podoba.

POSTANOWIŁEM - To będzie VW Passat B5 1.9 TDI, 110KM 81kW, rocznik 1999-2000.
I tu mam kolejne i ostatnie pytanie:
Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego modelu w Polsce?
Na razie słyszałem, że:
-Silniki na pompowtryskach odpadają, ponieważ są zbyt czułe na jakość paliwa, a polskie paliwo nie jest najlepszej jakości;
-Należy zwrócić uwagę na zawieszenie przednie. Jest ono wielowahaczowe, a zatem wrażliwe na nasze drogi (samochód powinien być sztywny);
-Sprawdzić czy nie był bity, czyli sprawdzić czy szyby mają takie same roczniki i czy poduszki powietrzne są na miejscu;

Polecono mi także zabranie ze sobą miernika lakieru... jednak można go łatwo oszukać montując używane części, zamiast malując.
Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi na temat "Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego modelu", to prosiłbym o informacje. Niech będą nawet te banalne, bo chcę być dobrze przygotowany do zakupu. Słyszałem też coś o elektronice, ale nie chcę się wypowiadać, nie znając na ten temat całej prawdy.
Venox
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

10 Cze 2012, 21:17

To może [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] link przykładowy.
MotoOn92
Początkujący
 
Posty: 127
Prawo jazdy: 16 12 1992
Auto: BMW e38 4.4

10 Cze 2012, 21:33

Dlaczego Passat? jak przesiadasz się z 406 do B5 to tak jakbyś trafił z deszczu pod rynne.
Spójrz w stronę Mondeo mk3 albo wejdź na w202.pl i popytaj, naprawdę zdecydowanie lepiej kupić Mercedesa tym bardziej, że nie jest znacznie droższy w zakupie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2012, 21:45

Obydwa samochody zbyt drogie w utrzymaniu. Poza tym palą więcej niż Passat (drożej wychodzi).
Chciałbym po prostu uzyskać odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie.
Na co należy zwrócić szczególną ostrożność przy zakupie tego modelu?
Venox
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

10 Cze 2012, 22:17

Ile robisz rocznie kilometrów ? Opłaca Ci się kupować diesla ? Mi się wydaje że samochody które wymienił Jasiek nie koniecznie będą droższe w utrzymaniu od Passata. No i wiadomo, że ciężko jest o dobrego passata w tdi, a utrzymane egzemplarze u nas wysoko się cenią.
qbson
Początkujący
 
Posty: 58
Miejscowość: Gdańsk

10 Cze 2012, 23:09

Honde Accord ktoś polecił, dobry wybór. Jak słyszę Passat B5 1.9 TDI 99 ( model 2000 ) to już mam przed oczami handlarza, kręcone licznik, auto skręcane z 3, silnik zalany doktorami. Na dobrego Passata trafić jest zaje.... ciężko. W202 będzie dużo lepszy, miałem co prawda raptem 2 miesiące ale komfort jazdy super ( porównywalny do W210 ), ładna linia, przyciąga uwagę.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012