Mercedes ML (W 163) 2.7cdi vs benz.320 (lpg)

04 Cze 2019, 07:12

Planuję zakup ML dla kobiety, głównie przejazdy do pracy na krótkich dystansach 4-8km.
Rocznie bardzo małe przebiegi.
Do wyboru mam dwa auta 2.7cdi za ok 14-15 tyś i benzynę 320 z gazem za ok, 16,5 tyś.
dezoo
Nowicjusz
 
Posty: 13

04 Cze 2019, 07:44

dezoo napisał(a):głównie przejazdy do pracy na krótkich dystansach 4-8km
W tym przypadku nawet nie myśl o dieslu ponieważ dystanse które będą pokonywane w zimie mogą nawet nie pozwolić na rozgrzanie jednostki wysokoprężnej.

Kupując auto już z instalacją gazową sprawdź dokładnie jak była serwisowana i w jakim jest stanie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Cze 2019, 08:23

Znam sprawę, problem w tym że przy tak krótkich odcinkach, LPG w benzynie załącza się po 3 km, poza okresem letnim.
Nie wiem skąd ludzie biorą informację że potrzeba na to 1km, we wszystkich większych autach u mnie było to ok 2-3 km.
Oznacza to, że większość czasu samochód będzie używany na benzynie.

W ML W163 2.7CDI nie ma DPF, więc odpada główny problem miejski.
Mam ten silnik w okularze, jeździ bezawaryjnie od wielu lat, na takich samych krótkich dystansach.
dezoo
Nowicjusz
 
Posty: 13

04 Cze 2019, 08:49

Tylko ten 2.7 CDI w takiej ciężkiej krowie jak ML zimą na krótkich odcinkach spokojnie wciągnie ponad 10l. Nie widzę sensu, tym bardziej że z nawiewów będzie cały czas lecieć zimne powietrze. Ja bym brał LPG.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Cze 2019, 08:51

dezoo napisał(a):Nie wiem skąd ludzie biorą informację że potrzeba na to 1km
Zależy od warunków, niektórzy trzymają auto w garażu inni stoją w korku na to przełączanie i rozgrzewanie silnika ma wpływ wiele czynników. W zimie przy większych silnikach rozgrzewanie raczej maks około 2-2,5 km ale to już przy mrozach poniżej -10 stopni (takich dni jest u nas mało). W okresie wiosennym i letnim przełączy ci się po około 0,5 km. Myślę że jak przyjmiesz średnią na cały rok 1,5 km to będzie z nadwyżką :) i wtedy sobie policz koszty.

Ja przy takich dystansach nie pchałbym się w diesla ale oczywiście decyzja należy do ciebie.

dezoo napisał(a):Mam ten silnik w okularze, jeździ bezawaryjnie od wielu lat, na takich samych krótkich dystansach.
Jakie masz spalanie tak z ciekawości w tym modelu? ML będzie więcej trochę palił.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Cze 2019, 08:55

No najbardziej mnie ten nawiew właśnie denerwuje w moim W210.
Pewnie wezmę LPG, w dieslu najbardziej odpowiadała mi cena auta, bo mam tańszą ofertę.
dezoo
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny crossover Lexus LF-NX
    Na tegorocznym Frankfurckim Salonie Motoryzacyjnym miała miejsce światowa premiera nowego modelu koncepcyjnego Lexusa – średniej wielkości crossovera LF-NX. Wraz z tym modelem marka Lexus sonduje możliwość wejścia ze ...

04 Cze 2019, 09:03

Miałem dwa auta Pacyfike i Caravana, oba ok. 3,5L.
Przełączały się po 3 km, a poniżej zera nawet później.
A ustawione były na minimalną temperaturę.
Nie wiem może te typy akurat tak mają.

Okular nie wiem ile spala, bo nie mierzyłem.
Książkowo na mieście 9,5 dla tego silnika, na trasie powinno być chyba 6l.
Podejrzewam, że u mnie sporo więcej bo są same górki i krótkie odcinki.
No i auto ma 18 lat.
dezoo
Nowicjusz
 
Posty: 13

04 Cze 2019, 11:38

Autorze ML po lifcie za 15k to slaby pomysł, pewnie zgnilak bo jednak je trochę bierze. 2.7 to prostak wiec spokojnie mozesz brać na krótkie odcinki nic mu nie będzie.
Ossy napisał(a):Tylko ten 2.7 CDI w takiej ciężkiej krowie jak ML zimą na krótkich odcinkach spokojnie wciągnie ponad 10l.
heh latem średnio pali 11 :ok:
Tyle dobrego ze ten silnik jest praktycznie bezobslugowy, moze duzo pali ale odwdzieczy sie bezawaryjnoscia wiec sumujac wyjdzie taniej.
Jak chcesz to mam takiego na sprzedaż ale to musisz pisać PW.
3.2 niestety pali sporo no i serwis troszkę kosztuje. Jeden i drugi to dobra jednostka, przy niskich przebiegach rocznych nie zbankrutujesz przy żadnym.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4