Mercedes W211 - Jaki model i silnik wybrać ?

31 Lip 2018, 15:46

Witam serdecznie wszystkich

Przyszedł czas na zakup nowego auta.. Do tej pory miałem BMW E91 lecz stało się dla mnie już zbyt ciasne... Wybór padł na Mercedesa W211... Jest dla mnie wystarczająco duży, Posiada chyba lepsze opinie niż konkurencja w postaci Audi A6 C6 i BMW E60 i ogólnie podoba mi się z wyglądu.. Problem polega na tym że nie wiem na jaką wersję mam się ostatecznie zdecydować.. tzn. przedlift czy polift no i jaki silnik...

Zależy mi aby auto było z roczników 2005-2007 (Najlepiej polift choć nie wykluczam przedlifta), Silnik najlepiej 3.0 V6 Diesel choć gdzieś tam wyczytałem że podobno ten motor po lifcie był bardziej problematyczny niż wersja przedliftowa... Wiadomo chciałbym aby samochód był mało awaryjny i kłopotliwy... Budżet to 25.000 - 32.000zł (wiadomo im taniej tym lepiej)

Proszę was o porady

Jaką wersję silnikową wybrać: E220 CDi, E280 CDi czy E320 CDi ?

Przedlift czy Polift ?

Jakie są wady bądź bolączki tego modelu ?

I na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie ?

Proszę o pomoc oraz o porady abym mógł dobry wybór dokonać i zostać SZCZĘŚLIWYM posiadaczem Mercedesa W211
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

31 Lip 2018, 16:47

Lukasz2605 napisał(a): Budżet to 25.000 - 32.000zł (wiadomo im taniej tym lepiej)

nie do końca się zgodzę...ja bym napisał im taniej tym może być gorzej :mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1410
Miejscowość: małopolskie

31 Lip 2018, 19:20

Jak celujesz w polifta za 25 tysięcy to powodzenia... Odwiedź forum w211.eu i poczytaj sobie. Za około 30 tysięcy szukaj przedliftów z rocznika 2004-2005 z silnikami 2.7 i 3.2.
Pytanie tylko dlaczego chcesz diesla? Jakie roczne przebiegi przewidujesz?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6584
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

31 Lip 2018, 21:08

Przebiegi roczne to około 20.000 może 25.000 a Diesla z wiadomych powodów... Podobno przedlift ma sporo problemów związanych z elektroniką nie wspominając już o pompie SBC... A w Polifcie w/w problemy zostały wyeleminowane stąd moje zainteresowanie poliftem..
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

31 Lip 2018, 22:34

Lukasz2605 napisał(a):a Diesla z wiadomych powodów...


Z powodu zamiłowania do wyeksploatowanych egzemplarzy z milionowymi przebiegami, których poprzednich właścicieli przerosły koszty napraw eksploatacyjnych takich jak wymiana dwumasy/wtrysków/turbo?
Aaaaa, wtryskiwacz do w211 e280cdi kosztuje 850plnów, szukałem ostatnio, a masz sześć
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5412
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Lip 2018, 22:37

Invi napisał(a):Aaaaa, wtryskiwacz do w211 e280cdi kosztuje 850plnów, szukałem ostatnio, a masz sześć


O ile wyciągnięcie starych przejdzie bez problemów...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6848
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator momentu obrotowego
    Jednostką stosowaną w samochodach do określenia momentu obrotowego jest Nm (niutonometr). Moment obrotowy zaś jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego.
    Toyota GR Supra
    Nowa Supra to nadal wygodne i dobrze wyposażone tylnonapędowe coupé z turbodoładowanym silnikiem R6 pod maską. W przypadku nowego modelu za napęd służy 340-konna jednostka 3.0 z turbiną twin-scroll. Taki zestaw wytwarza ...

  • 31 Lip 2018, 22:42

    Cena części, robocizna to już kolejny temat (przypomniała mi się fv na "naprawę" cieknących wężyków nadmiarów w służbowym aucie, części 4 zł, robocizna 196)
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5412
    Przebieg/rok: >50tys. km

    31 Lip 2018, 23:28

    Panowie a co powiecie o Mercedesie C W204 z silnikiem 2.2 CDI (170KM) ??
    Lukasz2605
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Prawo jazdy: 30 04 2009
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
    Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012

    01 Sie 2018, 17:47

    Na W204 trzeba mieć te 35, a najlepiej 40 tys. zł. Jeśli chodzi o 2.2 CDI, to zdecydowanie lepszy był OM 646 (w produkcji do 06/2009). Później był OM 651, który miał parę słabych punktów.

    Jeśli chodzi o W211 to zachęcam do lektury forum W211.eu, tam się dowiesz zdecydowanie więcej o tym aucie. Jeśli chodzi o SBC w przedliftach to są co najmniej 2 warsztaty, które porządnie to naprawiają (Sosnowiec, Poznań). W najgorszym razie zapłacisz około 1200zł, ale najczęściej naprawa kosztuje 400-600zł i masz spokój na 100-200 tys. km.
    Z dwumasą w W211 nie ma problemu, jeśli masz automat. Skrzynie 5-biegowe są bardzo trwałe, chyba, że ktoś zakatował auto. Podstawa to sprawdzenie czy auto nie jest powypadkowe i podłączenie pod komputer diagnostyczny Mercedesa (SD - Star Diagnosis). Wtedy można zweryfikować czy wszystko jest sprawne.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6584
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    22 Sie 2018, 16:03

    Pamiętaj też, że na sam początek istnieją koszty stałe przy zakupie samochodu - podatek PCC 2% (jeśli nie kupujesz od handlarza), przerejestrowanie 250 zł, ubezpieczenie i prawdopodobnie jakiś serwis lub drobna naprawa uszkodzonych elementów - rzadko bowiem zdarza się kupić auto w idealnym stanie technicznym. W Twoim przypadku będzie to:
    - 600 zł (podatek)
    - 250 zł (przerejestrowanie)
    - 1000-1500 zł (OC - w zależności od pojemności silnika i Twoich zniżek)
    - 1000-1500 zł naprawy.

    Łącznie powinieneś założyć górkę na poziomie 3.5-4 tys zł, które będziesz musiał zainwestować na sam start. Jeśli więc zakładany maksymalny budżet 32 tys nie przewiduje żadnych dopłat oznacza to, że realnie dysponujesz 28 tys zł.

    Ze swojej strony dodam tylko tyle, że W211 wytrzymują naprawdę duże przebiegi. Radziłbym Ci kupić auto z polskiego salonu, które będzie regularnie serwisowane, ale z przebiegiem 350-400 tys km, aniżeli kiedykolwiek i skądkolwiek sprowadzany z przebiegiem 200-250 tys. Te auta za granicą jeżdżą dużo więcej niż u nas i takie przebiegi nie są realne.

    Polecam więc dobre rozeznanie rynku, a jeśli trafisz na egzemplarz z udokumentowaną historią, przebieg nie powinien być elementem decydującym.
    mmarcin
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Poznań
    Prawo jazdy: 05 03 2018
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Mercedes W212
    Silnik: 1.8 184KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2010
     
    • Warto przeczytać