Metaliczne nierytmiczne stuki silnika 1.9jtd 16v alfa147

metaliczne nierytmiczne stuki silnika 1.9jtd 16v alfa147

05 Mar 2017, 13:59

Witam.
Od dłuższego czasu (jak nie od samego kupna) z silnika wydobywa się u mnie nierytmiczne metaliczne "cykanie silnika". Najbardziej słyszalne było w trakcie mrozów odrazu po odpaleniu. Łożysko alternatora wykluczyłem, nie mogę jednoznacznie zdiagnozować gdzie cyka ( siedziałem nawet w kanale z stetoskopem... )... Mniej więcej z okolic przodu silnika... W dzisiejszy ciepły dzień jest znacznie ciszej, zgrzytanie słychać dosyć wyraźnie w środku kabiny przy otwartych drzwiach, mam nadzieje, że na filmiku słychać:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Tutaj jeszcze filmik z zewnątrz po odpaleniu auta przy -6 stopniach: ( po rozgrzaniu silnika jest cichsze)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dodam, że po wciśnięciu sprzęgła nie ma różnicy, wystarczy że leciutko trzymam na gazie i cykania nie słychać, w trakcie gaszenia silnika rówież cyka.

I teraz nie wiem czy te silniki tak mają? Czy może ktoś tak miał i usunął usterkę? Autem zrobiłem od kupna ok 13tys km, dziennie robie ok 100km i jest mi ono codziennie potrzebne, nie mam kiedy go odstawić do mechanika, fajnie by było usłyszeć, że one tak mają i mogę śmiało jeździć, ale czekam na opinie.
luki041
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 16 Sty 2014, 18:41
Auto: focus II lift/bravo

Re: metaliczne nierytmiczne stuki silnika 1.9jtd 16v alfa147

05 Mar 2017, 17:12

Na próbę zdjął bym pasek od osprzętu. Sprawdź koło pasowe czy nie ma luzu. Najczęstsze przyczyny to:
Koło pasowe
Napinacz paska
Rozrząd.
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3223
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: metaliczne nierytmiczne stuki silnika 1.9jtd 16v alfa147

05 Mar 2017, 20:54

Kao napisał(a):Na próbę zdjął bym pasek od osprzętu. Sprawdź koło pasowe czy nie ma luzu. Najczęstsze przyczyny to:
Koło pasowe
Napinacz paska
Rozrząd.

Ok dzięki za typy, ale czy wtedy nie cykałoby nie zależnie od obrotów nie tylko na biegu jałowym i podczas schodzenia z obrotów? I czy nie cykałoby cały czas? U mnie raz cyka szybciej raz wolniej, raz w ogóle :\
luki041
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 16 Sty 2014, 18:41
Auto: focus II lift/bravo
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Limitowany Nissan Juke w edycji Ministry of Sound Limitowany Nissan Juke w edycji Ministry of Sound
    Nissan rozszerza współpracę z Ministry of Sound, czyli londyńskim autorytetem w dziedzinie clubbingu i elektronicznej muzyki tanecznej. Kolejnym owocem tej współpracy jest nowa limitowana edycja Juke. Odważna ...
    Światowy rekord SKODY Citigo CNG! Światowy rekord SKODY Citigo CNG!
    SKODA Citigo CNG pokazała swoją klasę rekordowym osiągnięciem. Gerhard Plattner, mistrz oszczędnej jazdy, przebył SKODĄ na gaz ziemny 2 619 kilometrów przez Europę. Na trasie z Wenecji we Włoszech, do szwedzkiego Sztokholmu, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11