Metaliczne nierytmiczne stuki silnika 1.9jtd 16v alfa147

metaliczne nierytmiczne stuki silnika 1.9jtd 16v alfa147

05 Mar 2017, 14:59

Witam.
Od dłuższego czasu (jak nie od samego kupna) z silnika wydobywa się u mnie nierytmiczne metaliczne "cykanie silnika". Najbardziej słyszalne było w trakcie mrozów odrazu po odpaleniu. Łożysko alternatora wykluczyłem, nie mogę jednoznacznie zdiagnozować gdzie cyka ( siedziałem nawet w kanale z stetoskopem... )... Mniej więcej z okolic przodu silnika... W dzisiejszy ciepły dzień jest znacznie ciszej, zgrzytanie słychać dosyć wyraźnie w środku kabiny przy otwartych drzwiach, mam nadzieje, że na filmiku słychać:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Tutaj jeszcze filmik z zewnątrz po odpaleniu auta przy -6 stopniach: ( po rozgrzaniu silnika jest cichsze)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dodam, że po wciśnięciu sprzęgła nie ma różnicy, wystarczy że leciutko trzymam na gazie i cykania nie słychać, w trakcie gaszenia silnika rówież cyka.

I teraz nie wiem czy te silniki tak mają? Czy może ktoś tak miał i usunął usterkę? Autem zrobiłem od kupna ok 13tys km, dziennie robie ok 100km i jest mi ono codziennie potrzebne, nie mam kiedy go odstawić do mechanika, fajnie by było usłyszeć, że one tak mają i mogę śmiało jeździć, ale czekam na opinie.
luki041
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 16 Sty 2014, 19:41
Auto: focus II lift/bravo

Re: metaliczne nierytmiczne stuki silnika 1.9jtd 16v alfa147

05 Mar 2017, 18:12

Na próbę zdjął bym pasek od osprzętu. Sprawdź koło pasowe czy nie ma luzu. Najczęstsze przyczyny to:
Koło pasowe
Napinacz paska
Rozrząd.
Fajna sztuka do sprzedania
a6-c4-2-6-v6-do-sprzedania-vt108450.htm
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4644
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
Paliwo: Benzyna

Re: metaliczne nierytmiczne stuki silnika 1.9jtd 16v alfa147

05 Mar 2017, 21:54

Kao napisał(a):Na próbę zdjął bym pasek od osprzętu. Sprawdź koło pasowe czy nie ma luzu. Najczęstsze przyczyny to:
Koło pasowe
Napinacz paska
Rozrząd.

Ok dzięki za typy, ale czy wtedy nie cykałoby nie zależnie od obrotów nie tylko na biegu jałowym i podczas schodzenia z obrotów? I czy nie cykałoby cały czas? U mnie raz cyka szybciej raz wolniej, raz w ogóle :\
luki041
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 16 Sty 2014, 19:41
Auto: focus II lift/bravo
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LM - czy to będzie flagowa limuzyna czy crossover? Lexus LM - czy to będzie flagowa limuzyna czy crossover?
    Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym znaki towarowe LM 350 i LM 300h. Liczby w tych oznaczeniach pozwalają łatwo odgadnąć, że dotyczą one pojazdu w wersji z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, natomiast ...
    VW up! GTI z silnikiem o mocy 85 kW/115 KM VW up! GTI z silnikiem o mocy 85 kW/115 KM
    Volkswagen wprowadza na rynek nowego up!-a GTI – model o niewielkiej masie własnej, z mocnym silnikiem, sportowym zawieszeniem i typowymi wyróżnikami aut GTI na nadwoziu i we wnętrzu. up! w wersji GTI dostępny ...

  •  
    • Kia Picanto Racing
      Rafał Janczak Michał Grudziński Ford Fiesta
      Toyota RAV4 Adventure
      touran