[55tyś] Mocne auto - dylemat

21 Lut 2019, 21:59

vag tani nie będzie, ale wciąż powinien wyjść taniej od bmw. Ale fakt, że Meganka będzie dość tania (jak na tak szybkie auto) i szybka. A jeśli autorowi szkoda dalej na tą turbinę, to nie wiem, czy kupno jakiegokolwiek szybszego auta jest dobrym pomysłem.
Rzóhfa
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 23 03 2016
Paliwo: Benzyna

21 Lut 2019, 22:38

Ja powiem tylko tyle że takie tematy to zawsze śmiech :) Podobno autor boi się turbo silnika i to przy 1,8T Audi A3, podobno S3 8P katowane jest dzień i noc i do kościła nie jeździło po czym częstuje się Focusem ST który z uwagi na brzmienie często jest kręcono ostry i wybierany przez samotnych jeźdzców jako kokurencja dla golfa czy a3.
Swoją drogą 2,5 litra R5 po latach to tez nie jest silnik na którym w 100% można polegać a remonty i naprawy mocno mogą uderzyć po kieszeni
Poza tym raczej znaczek nie zmienia faktu że tarcze/klocki czy amortyzatory się same wymienią
Dla mnie temat zakończony
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2019, 22:45

Pionek napisał(a):Focusem ST który z uwagi na brzmienie często jest kręcono ostry i wybierany przez samotnych jeźdzców jako kokurencja dla golfa czy a3.


Naprawdę? Nie wiedziałem, że 2.0l eb jakoś specjalnie inaczej brzmi od innych R4. Generacje focusów Ci się mylą nawet.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

21 Lut 2019, 23:07

Raczej mi się generacje nie mylą tylko mk3 ST akurat w tym budżecie nie ma, bo na 30 ogłoszeń może z 5 kosztuje poniżej 60k i są watpliwe patrząc na ich stan.
Także ja odradzam takie auta za tę kasę.

W tym budżecie to jak już mk2 ST z końca produkcji i byłem pewien że o nim rozmawiamy
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2019, 23:33

Przepraszam bardzo ale nie pisałem nigdzie, że szkoda było mi pieniędzy na regenerację czy wymianę turbiny. Po prostu w obu przypadkach miałem niemiłe styczności, może trafiłem na takie zajechane egzemplarze, a nóż to starość. A3 było moim pierwszym samochodem i z czasem się już nie mieściłem stąd przesiadka na Vectrę C, mam ogółem 190cm wzrostu.
Liczę się z kosztami eksploatacji jednostek, które podałem i nie oczekuję, że koszty utrzymania będą jak przysłowiowego Opla. Pomysł z LPG był taki, żeby przyoszczędzić trochę z paliwem, co by było na wydatki związane z autem. Przestańcie się już mnie czepiać, że mi szkoda na turbinę :mrgreen:
Nie boję się turbo, chciałbym teraz coś co 'ciągnie' od dołu. Jeśli wyjdzie ostatecznie na to, że jednak lepiej zainteresować się czymś z turbiną to nie ma problemu - jestem otwarty na propozycję. Napisałem wcześniej tylko trochę swoich przemyśleń/doświadczeń
Piotros14
Nowicjusz
 
Posty: 10

21 Lut 2019, 23:40

To jak masz 190 wzrostu i w a3 bylo ciasno to szukaj cos wiekszego niz kompakt zeby w miare wygodnie bylo.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy płukanki do silnika rzeczywiście pomagają?
    Temat płukanek do silnika to powód do niekończące się dyskusji. Niektórzy uważają, że użycie płukanki nie tylko nie pomaga, ale może nawet zaszkodzić silnikowi. Inni są fanami płukanek i stosują je jako środek ...
    Wystawa "Od 0 do 100" w Audi museum mobile
    Wystawa "Od 0 do 100", prezentowana w Audi museum mobile w Ingolstadt, ukazuje moment, w którym marka Audi weszła na stałe do segmentu aut klasy wyższej. Tym momentem, bardzo znaczącym w historii koncernu AUDI AG, ...

22 Lut 2019, 00:23

O to chodzi właśnie stąd moje propozycje (nie wszystkie trafne). Wiem, że będzie drogo (ale nie mówię, że ma być sam fun z jazdy bez względu na koszta). Szukam czegoś co jeszcze jest 'rozsądne'. Ktoś, gdzieś pisał tu na forum, że nie chce wydawać w ciągu roku na 1/3 wartości auta.
Piotros14
Nowicjusz
 
Posty: 10

22 Lut 2019, 08:38

Mozesz jeszcze cos takiego zobaczyc, nawet pod lpg sie nada:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

22 Lut 2019, 18:56

Laguna kompletnie nie podoba mi się wewnątrz i na zewnątrz.
Znalazłem taką Megankę (mimo, że kombi) to to jeszcze i tak nie to...
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

B7:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Widziałem na Energy Gaz Polska, że gazują te silniki. Nie wiem jak opinie na temat automatu ale bardziej bym wolał taką wersję.
Zastanawiałem się też nad Insygnią przez moment ale miałem okazję tym jechać jako pasażer, nawet w podobnej wersji (manual, 4x4 dołączane automatycznie z tym sinlikiem 2.0 220km)

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
Jak na tak długie auto (w porównaniu do Vectry C) to wcale nie ma dużo miejsca, a przyśpieszenie 0-100 w porównaniu do B7 jest dużo wolniejsze, bo coś kolo 8s.
Piotros14
Nowicjusz
 
Posty: 10

22 Lut 2019, 19:29

Insignię odpuść, szczególnie że to od handlarza a samo auto zbyt udane nie jest.
Megane ok ale niższa klasa niż audi A4 b7.

Tak do 2,0TFSI da radę założyć lpg chociaż trzeba konkretnej instalacji bo nie jest to takie super proste jak przy wtrysku pośrednim.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2019, 19:50

Dobra ostatecznie, bo widzę, że nic więcej się nie wymyśli:
Z dwojga złego - BMW E90/E92 330i 252/272km czy Mercedes-Benz W204 3.0 231/3.5 272km?
Powiedzmy, które z tych dwóch jeszcze będzie miało 'większy sens' - jak mniejsza utrata na wartości czy ciut mniejsze koszty utrzymania w stosunku do konkurenta. Tylko tyle bez porównań do innych marek itd.
Oczywiście jeśli ktoś jeszcze chce dodać jakąś propozycję to proszę.
Piotros14
Nowicjusz
 
Posty: 10

22 Lut 2019, 22:17

Tylko z tych dwoch marek dla mnie w204, bo pewniejsze silniki i mniej problemow z elektronika. Co nie znaczy ze bedzie tanio.
Jesli e90/e92 330i to wersja 258km bo jest na wtrysku posrednim, zalozysz lpg i ma mniej problemow niz n53 272km. Tam juz jest smietnik total. Tylko z 258km ostatnim rocznikiem byl 2007.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

22 Lut 2019, 23:12

Dzięki, wyjaśnione. Nic więcej nie widzę w temacie jeśli chodzi o sedana/coupe.
Tak nawiasem, W204 3.0 231 pewniejsze jak 3.5?
Piotros14
Nowicjusz
 
Posty: 10

22 Lut 2019, 23:45

duzy90 napisał(a):Wszystkim polecajacym tutaj s3 8p i inne mocne HH na tfsi dla autora ktoremu szkoda bylo na wymiane turbo w 1.8t polecam lekture tego tematu, a w szczegolnosci postu nr 2:
http://www.racingforum.pl/HotHatch-do-50k-t148499.html

Kazdy hh bedzie generowal wysokie koszty utrzymania, za frajde sie placi
Jeśli autora przeraza turbo to lepiej sobie odpuscic temat mocnego auta bo takie turbo to najmniejszy problem
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2019, 23:49

W w204 zarowno c300 231km jak i c350 272 km mozesz brac. Oba silniki dosyc pewne, to M272 na posrednim wtrysku, nadaja sie pod lpg.
Unikaj wersji 292 km i 306 km blue efficiency.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009