Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

20 Lut 2018, 11:41

Witam. Potrzebuję rzetelną opinię na temat zakupu Mondeo Mk4 - budżet do 25 tys zł, roczne przebiegi 12-15 tys km. Codzienne dojazdy do pracy 12 km w jedną stronę, do tego jazda po małym mieście bez świateł. Raz na 3-4 miesiące większa trasa ( 100-150 km ). Silniki brane pod uwagę to 1.6 Ti-Vct - raczej za słabe, 2.0 benzyna w teorii bardzo wytrzymała w praktyce podobno ma swoje problemy m.in z klapkami w kolektorze, poborem oleju czy też regulacją zaworów. 1.8 TDCI - głównie ze względu na brak filtra cząstek stałych oraz spalanie. Co poradzicie ?
mateusz9986
Aktywny
 
Posty: 408
Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy od: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

20 Lut 2018, 11:55

Na pewno nie 1.8 TDCI, nawet jeśli trafisz na jakieś problemy w benzynowym 2.0 to usuniesz je taniej niż w dieslu. Poza tym budżet marny, więc nic lepszego niż 2.0 nie znajdziesz. Jeśli pokusisz się o dobrą sekwencję to pośmigasz sobie taniej na LPG. Największe minusy 2.0 to spalanie i dynamika (niestety to "tylko" silnik wolnossący).
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4818
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

20 Lut 2018, 11:59

No właśnie sęk w tym że to 1.8 TDCI jest tańszy niż benzyniak. Salon polska, przebieg w granicach 200 tys jest do kupienia w budżecie 22-23 tys zł. Benzyniaki chodzą o te 2-3 tys więcej. Koszt wymiany np koła dwumasowego w jednym i drugim jest taki sam. Problemy z kolektorem w 2.0 i wymianą go są praktycznie porównywalne z regeneracją wtryskiwaczy, EGR można zaślepić, regeneracja turbiny nie jest to jakiś wielki wydatek stąd właśnie moje zainteresowanie tym silnikiem. Wiem że jest to jednostka już dość archaiczna ale to raczej plus w dzisiejszych czasach. Podwójny rozrząd to koszt części około 900 zł a mamy teoretycznie na 10 lat i 200 tys spokój.
mateusz9986
Aktywny
 
Posty: 408
Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy od: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

20 Lut 2018, 12:06

A gdzie jest trwalsza dwumasa w benzynie, która ma 185Nm czy w dieslu, który ma 320Nm?
W benzynie nie masz problemu z wtryskiwaczami, a w 1.8 TDCI jak najbardziej.
I tak na logikę, dlaczego oszczędniejszy diesel, który w salonie był droższy niż benzyna na rynku wtórnym jest tańszy od benzyniaka?
Poza tym na jakie spalanie liczysz w mieście? 1.8 TDCI spokojnie wciągnie 8l, a jeśli się zrobi zima to nawet więcej.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4818
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

20 Lut 2018, 12:10

No oczywiście że wytrzymalsza jest w benzynie, tyle że kupując auto używane i tak trzeba brać pod uwagę że ta dwumasa czy w benzynie czy w dieslu może być do wymiany, nie wiadomo kto jak wcześniej jeździł autem. Tańszy jest diesel ze względu na ogólnie złe opinie o dieslach z czym się w pełni zgadzam, tyle że ten wydaje się być dość prosty. Nowy kolektor do Mondeo Mk4 2.0 benzyna kosztuje około 2 tys zł, z klapkami problemy szybciej czy później podobno i tak się zdarzają, pytanie czy można je po prostu wyrzucić, wiem że coś takiego wchodziło w grę w Mk3, ale tutaj podobno są dwa rzędy tych klapek. Po mieście raczej rzadko auto będzie jeździć, głównie dojazdy do pracy.
mateusz9986
Aktywny
 
Posty: 408
Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy od: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

20 Lut 2018, 12:30

Przy Twoim stylu jazdy silnik będzie dogrzany już wiec możesz spokojnie rozważać diesla tym bardziej że tak jak mówisz jest to archaiczny silnik, jak miałby się człowiek nastawiał na to że auto będzie generowało wielkie koszta to nikt by nie kupował grubych premium gdzie sama serwis to koszt kilka tyś.
Fajna sztuka do sprzedania
a6-c4-2-6-v6-do-sprzedania-vt108450.htm
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4640
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy
    Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami. Maserati GranTurismo Silnik 4.2 V8 405 KM Skrzynia aut. 6 Biegowy Rok prod. 2010 Całokształt Uważam że to bardzo fajne ...
    Audi Q2 wygrywa złoto w konkursie Audi Q2 wygrywa złoto w konkursie
    Kompaktowy SUV spod znaku czterech pierścieni zapewnił sobie najwyższe wyróżnienie w kategorii "Excellent Product Design – Transportation". "Audi Q2 zaskakuje niezależną stylistyką. To nie jest tylko mniejsza ...

  • Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

    20 Lut 2018, 12:37

    Zawsze byłem przeciwnikiem diesla właśnie ze względów eksploatacyjnych ale w tym przypadku również benzyniaki mają jakieś swoje bolączki a samo auto bardzo mi się podoba. Na plus dla mnie przy dieslu jest moment obrotowy, nie jeżdżę jakoś mocno agresywnie czy dynamicznie, benzyniakiem raczej nie przekraczam 4 tys obrotów i w zasadzie w tym pułapie jest brak dynamiki, diesel czy podobny stylu będzie sprawiał lepsze wrażenie. Na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie diesla, jak sprawdzić stan wtryskiwaczy, koła dwumasowego czy turbiny oprócz podstawowych czynności czyli terkotania koła, lub wydobywających się tumanów dymu z rury ?
    mateusz9986
    Aktywny
     
    Posty: 408
    Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
    Miejscowość: Wałycz
    Prawo jazdy od: 0- 3-2010
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Renault Megane II ph II
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

    20 Lut 2018, 12:48

    Możesz wziąć auto na SKP i sprawdzić go na emisje spalin. Jeżeli chodzi o bimas hamulec, jedynka, i przytrzymaj w półsprzęgle aby zobaczyć czy nie ma wibracji. Diesle mocno potaniały bo już odchodzą do lamusa, teraz benzyna jest bardziej rozchwytywana bez względu na marke
    Fajna sztuka do sprzedania
    a6-c4-2-6-v6-do-sprzedania-vt108450.htm
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4640
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna

    Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

    20 Lut 2018, 19:15

    Pamiętaj, że 1.8TDCI to nie demon przyśpieszenia, ale w trasie może odwdzięczyć się spalaniem na poziomie 5L : :yes:
    Zawsze możesz podnieść moc do ok. 150 KM - koszt 800-1000 PLN.
    jzs
    Początkujący
     
    Posty: 90
    Rejestracja: 14 Sty 2016, 18:10
    Miejscowość: Śląsk
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Golf IV
    Silnik: 1.9
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

    20 Lut 2018, 19:34

    Obecnie użytkuję Megankę 1.6 więc osiągi i tak będą lepsze :) po za tym na tym aż tak bardzo mi nie zależy, tylko na w miarę spokojnej i normalnej eksploatacji.
    mateusz9986
    Aktywny
     
    Posty: 408
    Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
    Miejscowość: Wałycz
    Prawo jazdy od: 0- 3-2010
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Renault Megane II ph II
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

    20 Lut 2018, 19:36

    Różnicy wielkiej nie ma, oprócz elastyczności na jednym biegu. Rzekłbym, że osiągi się nie zmienią.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5477
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

    20 Lut 2018, 20:19

    Na różnicy w osiągach aż tak bardzo mi nie zależy, tylko na potrzebie większego auta z większym bagażnikiem a akurat Mondeo najbardziej mi się podoba. Zmiana planowana dopiero gdzieś w wakacje lub na początku jesieni. Zawsze w dieslu jak będzie mi mało można zrobić program. Zależy mi najbardziej na tym żeby na dzień dobry nie wpakować się w remont rzędu 5-6 tys.
    mateusz9986
    Aktywny
     
    Posty: 408
    Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
    Miejscowość: Wałycz
    Prawo jazdy od: 0- 3-2010
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Renault Megane II ph II
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

    20 Lut 2018, 21:24

    mateusz9986 napisał(a):1.8 TDCI - głównie ze względu na brak filtra cząstek stałych oraz spalanie.
    przecież 1.8 TDCI nie pali mało, to skąd to stwierdzenie? Lepiej wybrać 2.0 TDCI
    mateusz9986 napisał(a):.8 TDCI jest tańszy niż benzyniak
    bo w większości szły na floty. Sam fakt nie oznacza jeszcze dramatu, bo na przestrzeni lat sporo zmieniło się w tej kwestii, za to wciąż miały kiepskie wyposażenie (np jakaś szmaciana tapicerka) i brzydkie, najtańsze lakiery
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11195
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

    20 Lut 2018, 21:38

    Mniej pali od 2.0 benzyna. Średnie spalanie na poziomie 7 litrów jest akceptowalne. 2.0 TDCI odpada ze względu na występowanie filtra cząstek stałych a stosunek małej ilości tras pokonywanych autem. Do tej pory byłem prawie zdecydowany na zakup 2.0 benzyny ale po głębszej lekturze stwierdzam że również nie jest z tym silnikiem zbyt pięknie jeśli chodzi o bezawaryjność. W eksploatacji najtaniej wygląda 1.6 Ti-Vct ale to jest chyba za mało do tej budy.
    mateusz9986
    Aktywny
     
    Posty: 408
    Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
    Miejscowość: Wałycz
    Prawo jazdy od: 0- 3-2010
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Renault Megane II ph II
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    Re: Mondeo Mk4 - potrzebne rzetelne opinie

    21 Lut 2018, 06:15

    2.0 TDCI również nie pali mało. Kombi na takich odcinkach to 7-9L - potwierdzane info :yes:

    Jak wybierzesz 1.8 TDCI to szukaj z 2010 roku, wersji poliftowej.
    Moim zdaniem, lepiej w tej budzie wygląda. :ok:
    jzs
    Początkujący
     
    Posty: 90
    Rejestracja: 14 Sty 2016, 18:10
    Miejscowość: Śląsk
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Golf IV
    Silnik: 1.9
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998
     
    • Summer Cars Party 2010
      Porsche 911 GT2RS
      Zima, biała droga, śnieg
      Morizo - Akio Toyoda