Naprawdę opłaca się jeździć na LPG ??

Re: Naprawdę opłaca się jeździć na LPG ??

17 Gru 2017, 11:20

Kao napisał(a):tu akurat nie masz racji bo z tankowaniem gazu w Europie nie ma problemu,

Ja nie mówie ze jest problem choc wiadomo ze sieć w stacji jest znacznie bardziej rozwinieta, po prostu na takie długie dystanse diesel jest idealny lepiej nadaje się żeby go wyciskać po autostradach niż LPG i ja bym wybierał w tym wypadku ON
RIDE or DIE
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 530
Rejestracja: 18 Maj 2011, 20:49
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy od: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: BMW E90
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

Re: Naprawdę opłaca się jeździć na LPG ??

17 Gru 2017, 12:17

A ja nie mówiłem o Tobie że nie masz racji :lol: a z Dieslem masz rację dlatego 80% Niemiec jeździ na ON.
Sory za brak polskich znakow ale mam Francuski komputer.

Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3562
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 4.0
Paliwo: Benzyna

Re: Naprawdę opłaca się jeździć na LPG ??

17 Gru 2017, 12:23

A jaka jest różnica między Twoim Mercedesem V6 w gazie w mieście a moim Mondeo MK5 w dieslu w czasie dojazdu do pracy w korkach? :mrgreen: Dobra, kończmy temat bo to sensu nie ma. Już chłopaki próbowali z LPG w busach to im jarały po 20L przypakowane taka to opłacalność w stosunku do ON. Mi się to nei opłaca i nawet nie wiedzi i tyle w temacie. Problemu nie ma jedynie w internecie gdzie każdemu V6 pali do dyszki gazu a jak na warsztat przyjadą to wszyscy wyją: "Panie, rób pan coś bo mi 18 chleje". Ja wysiadam z tematu bo i tak nie dam się przekonać. Swojego traktora jak lekką nogą i z głową w mieście potraktuję to mi zejdzie nawet pon. 7,7 i jest spoko.
Na mojej liście ignorowanych aktualnie biwakują: fate, bonifacy
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 193
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 20 Lis 2017, 17:08
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy od: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

Re: Naprawdę opłaca się jeździć na LPG ??

17 Gru 2017, 12:28

speedyrider napisał(a):To zależy gdzie kto jeździ. Na trasach po EU już te lpg takie opłacalne nie jest bo go więcej nie ma jak jest :mrgreen:

Nie zgodzę się z tym - gdzie nie pojedziesz, to LPG zatankujesz bez problemu.
speedyrider napisał(a):Butle LPG najczęściej mamy w miejscu koła zapasowego (kombi) i nie są na tyle duże by zrobić na tym niewiadomo ile km. Pocisniemy po autobahnie 160km/h i butli gazu po 300km nie ma a do celu jeszcze 1700 :mrgreen:

Też się nie zgodzę - butle LPG są róznych pojemności. A zastosowana pojemność butli w danym samochodzie jest uwarunkowana wielkością i głębokością miejsca we wnęcie na koło zapasowe. W Jeepie mam butlę na 80 litrów gazu. W Nubirze na 42a w Peugeocie na 65. Dla przykładu Peugeotem na pełnej butli przejeżdżam 500-530 km ( z tym, że do butli wchodzi 56 litrów gazu ) Nubirką przejeżdżam 380 - 400km Wchodzi 41 litrów ). I co do powyższego cytatu, nie powiesz chyba, że w Europie nie ma chociaż jednej stacji w przeciągu 300km z LPG.
speedyrider napisał(a):no i ni emozna mówić że LPG zawsze będzie tańszy bo nie zawsze. Wystarczy do porównania wybrać dwa różne auta z innego segmentu ot by zagazowane starsze BMW z motorem pow. 3000cm3 w automacie vs mała Corsa w dieslu.

Już ci wcześniej pisałem na ten temat. Nie możesz porównywać auta z różnymi silnikami, masami i segmentami. Jak chcesz porównywać, co się bardziej opłaca, to musisz wziąść pod uwagę te same silniki. Jak Diesel 1,9, to benzyna tak samo, ewentualnie 1,8 albo 2,0 jak nie jest dostępny taki sam. No i oczywiście bardzo przybliżona moc i masa auta. A porównywanie silnika 3000ccm z silnikiem 1,0 ccm nie ma najmniejszego sensu, bo wiadome jest, że ten pierwszy będzie palił więcej już nawet nie LPG ale paliwa podstawowego. Więc bez sensu takie porównania.
A i tak zawsze liczy się to, ile ten sam silnik pali LPG a ile Pb. Dla przykładu mój Jeep - pali 28 Pb i około 32 LPG. LPG tankuję po 2,09, a Pb 4,56zł. 100km Pb mnie kosztuje ponad 128 zł. A LPG kosztuje mnie 67 zł. Więc o co ci chodzi? A auto kupiłem z już założona LPG. Więc na 100km zyskuję 61 zł. I to są spalania podczas jazdy po drodze. A jeżeli wziąść pod uwagę to, że mało jeżdżę po ulicach, a większość godzin spędzam w terenie tym autem, to wogóle nie ma o czym dyskutować.
Co do reszty wyliczeń też są tak naprawdę bez sens, bo :
fate napisał(a):Padnie Ci Turbo czy inna dwumasa i instalacja się zwraca a oszczędności jak na talerzu.

A do tego niech tak padnie pompa albo wtryskiwacz i pozamatane :mrgreen: A nie wspominam o PDF-ach :)
Kao napisał(a):Na siłę starasz się to nam udowodnić że LPG się nie opłaca ale niestety Ci się nie udało i nie uda bo zwyczajnie tak nie jest, na nic te Twoje teorie i obliczenia, przykro mi

No i niestety, ale muszę się z tym zgodzić...LPG jest tańszy od PB i zawsze jazda na LPG wyjdzie taniej. A to, kiedy instalacja się zwróci, to już kwesta tego, ile kto jeździ. Jak ktoś robi rocznie 5 tyś km, to wiadomo - nie ma o czym dyskutować. Ale pod uwagę należy też wziąść to, że wielu nabywców samochodów kupuje auta z już założoną instalcja. Wówczas kwestia zwrotu instalacji nie wchodzi w grę, a oszczędności zaczynają się od razu. LPG jest też tańsze od ON i mimo, że silniki Diesla spalają mniej ON niż silniki benzynowe Pb, to i tak dalej opłaca się kupić LPG niż Diesla. Tym bardziej, że silniki Diesla odchodzą do lamusa z powodu stosowania w nich bardzo drogiego w naprawie, a czasem nawet regeneracji osprzęu.
speedyrider napisał(a):A jaka jest różnica między Twoim Mercedesem V6 w gazie w mieście a moim Mondeo MK5 w dieslu w czasie dojazdu do pracy w korkach?

Taka, że Diesel nie nadaje się do miasta ani do korków. Diesel lubi jak się tym autem jedzie, a najlepiej to non stop. Wtedy ten silnik jest zadowolony i właściciel też :mrgreen:
speedyrider napisał(a):Swojego traktora jak lekką nogą i z głową w mieście potraktuję to mi zejdzie nawet pon. 7,7 i jest spoko.

No to weźmy ten twój samochód na tapetę. Piszesz, że przy delikatnym traktowaniu bierze 7,7 litra ON. Ile płacisz za ON i ile na tej stacji kosztuje LPG? Jaki masz silnik - pojemność, moc i jaka jest masa samochodu? Poszukamu takiego autka w benzynie i policzymy ile spala benzyny, a potem dojdziemy ile pali LPG.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14634
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LX - terenowy krążownik Lexus LX - terenowy krążownik
    Najczęściej kupowanymi autami Lexusa są obecnie SUV-y. W Polsce klienci mogą wybrać popularnego Lexusa NX lub większego Lexusa RX, tymczasem za oceanem oferta obejmuje też dwa jeszcze większe modele – GX oraz prekursora ...
    Jak przygotować się do podróży kamperem? Jak przygotować się do podróży kamperem?
    Jeśli chcesz podróżować całą rodziną lub z przyjaciółmi to całą masę pozytywnych wrażeń dostarczy jazda z przyczepą kempingową lub kamperem. Gdy czujemy zmęczenie, lub spodoba nam się okolica – spędzamy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Renault Alpine A110-50
      Volkswagen Golf GTD Variant, bok
      BMW i3 Concept Coupe, wnętrze, przednie fotele
      Ciężarówki Mitsubishi Fuso