Naprawdę opłaca się jeździć na LPG ??

28 Lis 2017, 20:52

Vectra sąsiada - średnia 12,8/100 w gazie
Astra szwagra - średnia 10,9/100 w gazie
Mondeo siostry - średnia 11,7 w gazie

W/w średnia wyliczona tylko i wyłącznie w mieście.
A teraz:

Mój diesel - 7,7L/100 ON
kolegi Diesel - 6,8L/100 ON

Cena ropy (BP dzisiaj W-wa) 4,59zł
Cena LPG (BP dzisiaj W-wa) 2,49zł

No i liczymy:
Vectra 12,8L x 2,49zł = 31,88zł
Astra 10,9L x 2,49zł = 27,15zł
Mondeo 11,7L x 2,49zł = 29,14zł

Mój diesel 7,7L x 4,49zł = 34,58zł
kolegi Diesel 6,8L x 4,49zł = 30,54zł

Trzeba liczyć też że te 2,3,4km zima z rana trzeba hulać na benzynie mając gaz. Sekwencje kosztują od 2200 do powiedzmy 2700.

W którym dokładnie miejscu opłaca się jeździć w gazie, zwłaszcza tym którzy do roboty mają powiedzmy 5,6,7km i przez całą zimę raczej na beznyznce tam jadą.
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

28 Lis 2017, 21:27

Szkoda że nie wliczasz w to wszystko wysokich kosztów napraw w dieslu typu układ wtryskowy, DPF i wyższa cena zakupu. Już nawet nie wspomnę o kulturze pracy silnika i problemy z odpalaniem w zimę. Jakby nie opłacało się jeździć na gazie to nikt by go nie zakładał proste.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lis 2017, 21:47

Do tego dochodzą turbo sprężarki których regeneracja nie jest tania. Jeszcze pytanie brzmi jakie auta i moce silników porównujemy bo jak mamy 70KM diesla i 140KM benzynę to nie ma się co dziwić że nie będzie praktycznie różnicy w spalaniu ale w samej jeździe już tak.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Lis 2017, 21:53

A i cena gazu w okresie zimowym idzie w górę. Latem w 2016 był po 1,54 . Toż to była sielanka :mrgreen: Zresztą porównywanie LPG do diesla to inna bajka. Porównaj spalanie PB do gazu. Nie każdy chce ropniaka. A i był taki czas że jeżdziłem na benzynie bo się lepiej opłacało :D Moja instalacja spłaciła się wieku temu :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lis 2017, 22:03

Coraz więcej miast zakazuje wjazdu autom zasilanym ON. Producenci samochodów też wycofują się z rozwijania silników wysokoprężnych. Podsumowując era diesla powoli się kończy.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Lis 2017, 23:02

djkranc napisał(a): Podsumowując era diesla powoli się kończy.
No niestety jest to real. Przykro będzie gdy nie będziesz mógł ropniakiem wjechać do miasta na zakupy :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RAV4 Hybrid zdobywa 5 gwiazdek w ADAC Ecotest
    Toyota RAV4 Hybrid udowodniła, że SUV może być ekonomicznym autem, zdobywając w tegorocznym teście ADAC Ecotest 5 gwiazdek i 78 na 100 punktów za niskie zużycie paliwa i niewielką emisję CO2 oraz szkodliwych substancji. ...

28 Lis 2017, 23:24

bonifacy napisał(a):Przykro będzie gdy nie będziesz mógł ropniakiem wjechać do miasta na zakupy
już to powoli wchodzi w życie ale z LPG też ma swoje minusy, na zachodzie już jest zakaz wjazdu np w parkingi podziemne albo są strefy gdzie nie można wjechać autem z LPG
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Lis 2017, 19:58

Kao napisał(a): na zachodzie już jest zakaz wjazdu np w parkingi podziemne albo są strefy gdzie nie można wjechać autem z LPG

Tak na prawdę jest to głupi przepis, paliwo LPG jest dużo mniej zanieczyszcza środowisko. Wystarczyło by w parkingach podziemnych zrobić wentylację z prawdziwego zdarzenia i nie było by problemu z autem zasilanym gazem. Problemem gazu jest taki że jest cięższy od powietrza i w razie jakiegokolwiek wycieku unosi się tuż nad ziemią.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Lis 2017, 20:48

Kao napisał(a):z LPG też ma swoje minusy, na zachodzie już jest zakaz wjazdu w parkingi podziemne
U nas też przeca tylko że przepis martwy. Mówi o tym prawo budowlane - chyba że się mylę :mrgreen: Poprawcie jakby co
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lis 2017, 21:22

bonifacy napisał(a):U nas też przeca tylko że przepis martwy. Mówi o tym prawo budowlane - chyba że się mylę Poprawcie jakby co
ja tam się nie znam :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Lis 2017, 11:34

speedyrider napisał(a):Trzeba liczyć też że te 2,3,4km zima z rana trzeba hulać na benzynie mając gaz
Żartujesz :) przy -5 silnik benzynowy przełączy się na gaz po około 1000 m.

speedyrider napisał(a):W którym dokładnie miejscu opłaca się jeździć w gazie, zwłaszcza tym którzy do roboty mają powiedzmy 5,6,7km i przez całą zimę raczej na beznyznce tam jadą.
Tu się opłaca benzyna + lpg bo dla diesla to wyrok i czekanie na pierwsze problemy. Im masz większy silnik tym bardziej opłaca się instalacja lpg bo szybciej się zwróci i będziesz liczył oszczędności.

Koledzy wyżej dobrze piszą że w dieslu niestety naprawy są drogie. W benzynie jak ją użytkujesz odpowiednio to praktycznie nie ma prawa nic się psuć oczywiście trzeba dbać o układ zapłonowy itd.

Znam ludzi którzy jeżdżą Yarisami 1.0 z LPG :)

Era diesla powoli się kończy można to nawet zaobserwować w salonach samochodowych. Stare diesle które nie miały DPF, dwumasy, turbo, IC itp. były faktycznie ekonomiczne z punktu widzenia użytkownika. Sam miałem nissana sunny 2.0 dlx i tam nie miało co się psuć, do tego mało palił :)

speedyrider napisał(a):Cena LPG (BP dzisiaj W-wa) 2,49zł
Takiej ceny dawno nie pamiętam bo aktualnie są 2,14 - 2,30zł :)
Mam średnią gazu wyliczoną z całego tego roku ze wszystkich tankowań i tam mam 2,04zł :)

Poza tym mało kto na to zwraca uwagę ale zawsze jest tak że jak założymy LPG to zaczynamy robić więcej km i mniej się zastanawiamy czy gdzieś pojechać czy nie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Gru 2017, 12:18

Co wy tam wiecie, najtaniej jest na .... benzynie :mrgreen: :lol:
Jeżdżąc na tanim gazie, czy też oszczędnym dieslem moja noga była nieporównanie cięższa, niż teraz gdy jeżdżę na benzynce. Koszty paliwa porównywalne, gaz 12l, diesel 6l, teraz benzyna 6-6,5l.
Przy okazji na dłużej starczają klocki, tarcze, opony, czy sprzęgło :mrgreen:
A i mandatów jakby mniej :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2017, 20:21

Panowie - w temacie wywiązała się z postu na post kłótnia, która w końcu zeszła całkowicie z tematu. Oprócz tego, od takich dyskusji ( czyt. kłótni ) są PW. Do kolegi Speedyrider - proszę zwracać uwagę na słownictwo. Padło kilka słów z twojej strony, które uznawane są za wulgarne. Pamiętaj, że to forum mogą czytać nawet dzieci. A my nie chcemy, by dzięki naszemu forum uczyły się one wulgaryzmów.
Podsumowując - w temacie dyskutujemy tylko i wyłącznie o tym, czy opłaci się jeździć na LPG. Czyli wyliczenia, porównania itp. Nie dyskutujemy o wyciszeniach itd.
Panowie - za coś takiego należą się wam ostrzeżenia. Jednak udzielam ich tylko słownie, nie administracyjnie. I proszę zwracać uwagę na to co piszecie, żeby nie powodować takich sytuacji. Dziękuję.

Co do tematu - pisząc o spalaniu LPG, benzyny czy ON należy brać pod uwagę przedewszystkim pojemność silnika, moc silnika, moment obrotowy ( ewentualnie ilośc obrotów przy danej prędkości ) itd. A więc wszystko to, co wpływa na ilośc spalanego paliwa. Nawet to, jak ktoś jeździ - czy spokojnie, czy lubi depnąć pedał gazu, czy energicznie. A nawet czy jeździ się po trasie czy po mieście, czy jazda mieszana. A nawet i jazda po autostradzie ma wpływ na spalanie, bo nie na jednej autostradzie jedzie się często w korku i jest tak, że jechałem autostradą a spaliłem więcej paliwa niż w mieście..,A w poście autora tych danych zabrkło. Same marki i spalanie nic nikomu nie dają. Jeden Opel spali 10 litrów gazu, inny 8. A jeszcze inny 15.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2017, 13:01

W/w zrozumiałem więc będę sie pilnował.
Wracając do tematu opłacalności jazdy na LPG chciał bym się dowiedzieć jakie jest zużycie paliwa zimą w silnikach FSI w których do chłodzneia wtryskiwacza uzywane jest paliwo i nie da się tego obejść. Centralka gazu załącza co jakiś czas na jakiś czas paliwo w celu chłodzenia wtrysku. Pytania brzmią:

1. co jaki to czas
2. na jak długo
3. skąd ECU instalacji gazowej zna temperaturę wtrysku i wie kiedy załączyć paliwo? Robi to losowo bez badania faktycznej temperatury czy jednak inaczej? Jeśli to pierwsze to pytanie 4:
Jaka będzie temperatura wytryku silnika pracującego w pełnym obciążeniu latem (np. jazda w kretych Alpach +5/10/15%) a jaka na autostradzie przy 120km/h na minimalnym obciążeniu...

5. Ile potrzeba paliwa by utrzymać prawidłową temperature wtrysków
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

10 Gru 2017, 13:12

W silnik typu FSi, TSi oraz TFSi, wtryskiwacze gazu są wkręcone bezpośrednio w komorę spalania i dlatego wymagają chłodzenia. A konkretnie chodzi o końcówki wtryskiwaczy. Parametry wtrysku Pb do komory są zapisane w oprogramowaniu sterownika gazu konkretnie pod dany model auta. Udział benzyny w mieszance LPG określa się na 25%. Posiłkując się opisem spalania z netu znajduje się takie porównania :
AUDI Q5 z silnikiem 3,2FSI i instalacją STAG 400 DPI.W tym modelu średnie spalanie benzyny wynosi 11,6l/100km. Wynik spalania z instalacją STAG to 10,2 l. gazu i 3,2 l. benzyny na 100 km. Przy obecnych cenach LPG – 1,99zł/l i Pb95 – 4,77zł/l koszt paliwa na 100km wynosi zatem w cyklu mieszanym 35,55 zł (20,29zł LPG i 15,26zł Pb95), a na benzynie – 55,33 zł. Oszczędności wynoszą zatem około 20 zł na każde 100 km. Po każdych 10 tysiącach kilometrów w kieszeni zostaje nam 2000 zł! Przy bardziej dynamicznej jeździe oszczędności realne mogą osiągnąć poziom nawet 30zł/100 km.
HYUNDAI iX35 z silnikiem 1.6 GDI i instalacją STAG 400 DPI
W tym modelu średnie spalanie benzyny wynosi 7,9l/100km. Wynik spalania z instalacją STAG to 8 l. gazu i 2 l. benzyny na 100 km. Przy obecnych cenach LPG – 1,99zł/l i Pb95 – 4,77zł/l koszt paliwa na 100 km wynosi zatem w cyklu mieszanym 25,46 zł (15,92 zł LPG i 9,54 zł Pb95), a na benzynie – 37,68 zł. Oszczędności wynoszą zatem około 12 zł na każde 100 km. Po każdych 10 tysiącach kilometrów w kieszeni zostaje nam 1200 zł.
Oczywiście należy zaktualizować ceny paliw i policzyć wg tego samego schematu na nowo i otrzymasz różnice i zyski.
Kiedyś liczyłem sobie ile ON musiałby spalać silnik, żeby koszta były takie jak na LPG. Wyszło mi, że jeżeli silnik o tej samej pojemności, w tym samym aucie, o podobnej mocy, spala 10/ LPG/100km, to silnik Diesla musiałby spalać 4,5 litra/100km ON. Cena LPG 2,10 zł i ON 4,50 zł. A to raczej niemożłiwe jest...Tak więc LPG zawsze się opłaci.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000