Utylizacja zużytych akumulatorów litowo-jonowych z samochodów

13 Lip 2015, 10:00

Firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) i Mitsubishi Corporation (MC) z dumą ogłaszają rozpoczęcie prac nad wspólnym projektem mającym na celu utylizację zużytych akumulatorów litowo-jonowych pozyskanych z samochodów elektrycznych. Projekt będzie realizowany we współpracy z Electricité de France (EDF), Forsee Power - kluczowym dostawcą rozwiązań z zakresu magazynowania energii, sponsorowanym przez EDF - oraz PSA Peugeot Citroën. Inauguracja projektu odbędzie się we wrześniu tego roku w siedzibie głównej firmy Forsee Power zlokalizowanej w okolicach Paryża.

Utylizacja zużytych akumulatorów litowo-jonowych z samochodówCelem projektu jest przedstawienie wydajnych i ekonomicznie opłacalnych sposobów zarządzania energią w oparciu o optymalizację technologii magazynowania energii elektrycznej, ładowania i generowania prądu z uwzględnieniem bieżących potrzeb.

System obejmuje:
- System magazynowania energii o wysokim napięciu (330 woltów), zbudowany z wykorzystaniem zużytych akumulatorów pochodzących z elektrycznych modeli Mitsubishi i-MiEV, Peugeot Ion i Citroen C-Zero.
- System magazynowania energii o niskim napięciu (48 woltów), wykorzystujący nowe akumulatory przeznaczone dla branży motoryzacyjnej.
- Dwukierunkowy system optymalizacji zużycia energii w akumulatorach (samochód-budynek i budynek-samochód)

Utylizacja zużytych akumulatorów litowo-jonowych jest jednym z kluczowych czynników umożliwiających stworzenie zrównoważonego ekologicznie modelu społeczeństwa, szczególnie w Japonii i Francji, gdzie samochody elektryczne cieszą się rosnącą popularnością.

Strony zaangażowane w projekt dążą do opracowania realistycznego i ekonomicznie opłacalnego modelu biznesowego, łączącego doświadczenie w sprzedaży samochodów elektrycznych (MMC i PSA Peugeot Citroën), wiedzę z zakresu systemów magazynowania energii (Forsee Power) oraz know-how biznesowy nabyty w przemyśle elektroenergetycznym (MC, EDF).

Strony rozważą stworzenie nowego modelu biznesowego obejmującego systemy magazynowania energii z wykorzystaniem zużytych akumulatorów samochodowych na rynkach europejskich, w tym we Francji.

Jakie role będą pełniły wspomniane firmy?
EDF - badanie modelu biznesowego.
Forsee Power - koordynacja projektu, integracja oraz obsługa,
badanie modelu biznesowego.
MMC - dostarczanie zużytych akumulatorów, dostarczanie samochodów elektrycznych (i-MiEV i Outlander PHEV).
PSA Peugeot Citroën - dostarczanie zużytych akumulatorów, dostarczanie samochodów elektrycznych (Peugeot iOn i Citroën C-Zero).
MC - zarządzenie projektem, dostarczanie nowych akumulatorów, badanie modelu biznesowego.

źródło: MMC
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

18 Mar 2022, 13:43

odnośnie baterii elektryków to widać już pewien postęp. Ford twierdzi że współpracująca z nim firma może odzyskać 95% materiałów ze zużytych akumulatorów.

Natomiast Honda przywraca sprawność zużytym akumulatorom z hybryd i elektryków.

Pytanie, jaka jest masa pierwotna tych materiałów w nowej baterii, a jaka w zużytej i jakie są straty po latach.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hamowanie awaryjnie na zakręcie
    Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...
    Lexus UX - crossover, który jeździ jak hatchback
    Zaprezentowany w 2018 roku model UX jest najnowszym i najmniejszym, kompaktowym crossoverem w gamie Lexusa. Jego opracowanie zajęło japońskim inżynierom 5 lat. Wyróżnia się przestronnym wnętrzem i wzorowym prowadzeniem, ...