Następca A4 B6 do 20 tys zł. Diesel/ benzyna ?

09 Mar 2018, 23:21

Witam, jak w temacie posiadam od roku Audi a4 B6 1.9 tdi 130km z 2001 roku. Auto niestety trafilo sie mi bardzo awaryjne przez co bez ustanku raz w miesiacu jestem z nim u mechanika. Byla spawana glowica, wymieniane wtryski, zawias, sprzeglo i nadal sie w nim cos dzieje. Postanowilem ze sprzedam dane auto i kupie jakies inne za 20-23 tysiace. Pytanie jakiego szukac zebym byl zadowolony. Moj tygodniowy przebieg to okolo 500 km z czego 1/3 to jazda w miescie. Miesiecznie zatem pokonuje okolo 2 tys km. Rozwarzalem takie auta jak:

Citroen C5 III
Honda Accord viii
Honda Civic (ufo)
Volvo S60 I
Audi A4 B6 ( tylko 1.8 turbo quattro)
Audi a4 b7
BMW 3 E90
Volvo S40 II
Saab 9-3 II

Nie potrzebuje kombi. Zalezy mi na w miare bez awaryjnej jezdzie. Prosze abyscie doradzili mi czy warto do tych przebiegow szukac benzyny czy diesla i jakie sa roznice w kosztach utrzymania danego auta wobec A4 B6 kwota posiadam (nie ukrywam ze serwis tego auta potrafi złoić). Czekam na propozycje :)
eminem
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

09 Mar 2018, 23:32

Accord chyba chodziło Ci o VII. Dobre auto zarówno z dieslem jak i benzynami, za 23 tys coś z lat ok 2005.
C5 III w tym budżecie to same złomy, na coś w dobrym stanie to tak 27+ tys.
E90 też w tym budżecie jakieś ulepy albo bieda wersje z samego początku produkcji. To samo a4 b7.
Ogólnie jeśli twierdzisz, że a4 b6 jest za drogie w utrzymaniu to z automatu powinieneś się domyśleć, że a4 b7 i e90 będą jeszcze droższe. Saab 93 też tańszy nie będzie.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

09 Mar 2018, 23:36

Dzieki za pierwsza odpowiedz. Generalnie moze dla tego wydaje sie mi, ze jest drogie w utrzymaniu bo co chwile do niego musze dokladac (auto przez rok czasu 3x jechalo na lawecie). Jesli chodzi o kwestie a4 b6 1.8 turbo quattro ? Nie ukrywam ze taki naped bardzo by mi sie przydal w terenach gdzie mieszkam. Jednakze zastanawia mnie ten silnik i jak wychodzi serwis w nim oraz czy jest sens zmieniac auto na takie samo.
eminem
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

10 Mar 2018, 09:07

Masz tak przeserwisowane auto i teraz chcesz je sprzedać ?
A co tam więcej może się zepsuć ?
Ile to auto ma przebiegu że tak leci. Znam dobrze B6 1.9TDi takich samochodów już raczej na rynku nie będzie - chodzi mi o wytrzymałość jeżeli sam egzemplarz jest ok.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1284
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

10 Mar 2018, 09:26

Z tym autem jest ciekawa historia bo kupiłem go w rodzinie własnej w której jezdzilo 6 lat z tym że poprzedni właściciel jeździł nim dziennie 10km max. Odkąd zacząłem robić przebiegi to zaczęły wychodzić wady. Auto samo w sobie jest dość mocno wyeksplatowane. Szwankuje turbo, zaczyna brać olej i ogólnie zaczęły się liczne wycieki itp. Co gorsze po zimie dość mocno zaczęła na nadkolach wychodzić rdza. Dla tego tez zdecydowalem sje go sprzedac, a nie w dalszym ciagu wydawać na nie kolejne sumy pieniędzy. Ponawiam pytanie o te b6tke 1.8 turbo quattro. Jeszcze w oczy wpadła mi Alfa 159 1.9 JTD tylko czy warto ?

Dodam że przebieg mojego egzemplarza to 294 tyś km na zegarkach, a w praktyce pewnie drugie tyle patrząc na zużycie.
eminem
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowcy kontra dziurawe drogi
    Odwilż i wahania temperatur wyjątkowo sprzyjają powstawaniu ubytków w nawierzchni ulic. Uszkodzony asfalt, straszący głębszymi bądź płytszymi dziurami, to prawdziwe utrapienie kierowców o tej porze roku. Nieuważna ...