Następca Astry G - Vectra C czy Astra H ? [19 000 zł]

14 Maj 2016, 13:31

Ilu Użytkowników tyle opinii,chociaż faktycznie silnik w wersji 1.9 150km jest dosyć problematyczny,szczególnie użytkując go w mieście. Lepiej rozejrzeć się za udanym 1.9 120km w dieslu.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

14 Maj 2016, 17:07

Chyba najlepiej będzie dla mnie zrezygnować z segmentu D i zdecydować się na coś fajnego z C :) .
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Maj 2016, 23:48

piacho18 napisał(a):Bzdury i brednie wypisujesz. Jeśli użytkowałeś auto z silnikiem diesla na tj. 1.9 cdti na krótkich odcinkach 10-20km, gdzie silnik i turbo nawet dobrze się nie rozgrzał to nie mów bzdur, że to gówniany sprzęt, bo zawór Egr czy turbo pada.. A ja powiem, że brat ma właśnie wersje 1.9 150km, sam po auto pojechał do niemiec, gdy przyprowadził na budziku było około 300 tys. km. Po 3 latach w samochodzie wymienił sprzęgło i ten bardzo "skomplikowany" zawias za połowę ceny tego co byś wydał na a4 b6 ! a sam zrobił już na pewno grubo ponad 100 tys. km po polskich drogach. Kolejna sprawa to wiedza na temat serwisowania przez poprzedniego właściciela. ja kupiłem auto po przygodach blacharskich ( niestety ) ale wiem, że silnik w momencie kupna miał autentyczne 170 tys. km. i mimo ze 1.6 16v zdziwię Cie: nie bierze litra oleju na 1000km


Czekaj czekaj, forumowy szpecjalisto. Nie jeździłeś 1.9, sam masz 1.6 i się wypowiadasz? Rozumiem, że nie użytkowałeś Vectry w takiej konfiguracji o której rozmawialiśmy z paweł48 ale mimo wszystko mu polecasz tak? Bo brat jeździł bo wszyscy mówią, że jest dobra, dobrze rozumiem? To ja ci powiem, że pytałem się swojego brata i powiedział mi, że bzdury opowiadasz i się nie znasz.
wronski82
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 09 2001
Auto: brak

16 Maj 2016, 11:29

Pozwolę sobie pogodzić obu panów.
Wszystko zależy od tego jak kto trafi i jak użytkuje dane auto, nawet z tymi "problematycznymi" silnikami. Podobnie jest u mnie, ponieważ 16 TDCI 109KM jest tą gorszą wersją, w której np lubiły zacierać się turbiny (zatkany kanalik olejowy), ale u mnie suszarka dmucha jak szalona i nie ma zamiaru paść. No ale auto kupione od pierwszego właściciela z małym przebiegiem, a auto jest skrupulatnie serwisowane. Natomiast zgodzę się, że 1.9 CDTI 150KM to wersja bardzo podwyższonego ryzyka z powodu m.in tych sławnych klap w kolektorze, podobnie jak BMW 2.0d. Jeśli ktoś upiera się przy 150KM to może to ustrojstwo wywalić, jednak zwolenników tego rozwiązania jest tyle samo co przeciwników. Lepiej pokusić się o wersję 120 i ew wgrać wirusa na te 150 czy więcej kunia :ok:
Rzecz jasna teoria o regularnym serwisowaniu "kiepskiego" silnika nie dotyczy wynalazków typu 2.0 TDI PD, 2.5 TDI V6 czy 2.0 dti, choć historia zna przypadki ludzi zadowolonych z tych motorów :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004