Nierówna praca silnika na niskich obrotach - Renault Megane 2001, 1.9

06 Sty 2016, 14:36

Witam,
Znajomy chce sprzedać renault megane 2001 z silnikiem 1.9 dci. Autko pracuję jednak nierówno na niskich, przy włączaniu silnika jest 500-600 obrotów, wskazówka skacze lekko w górę i w dół (efekt falowania). Nie wiem czy kupić te autko, czy jest to poważna usterka? Czy kwestia regulacji i wymiany jakieś niedrogiej części?
Pozdrawiam
Pioro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: CC

06 Sty 2016, 14:45

Jeżeli problem jest tylko na wolnych obrotach i nie ma innych objawów typu większe spalanie, słabe wkręcanie na obroty itd. to może być to silniczek krokowy i to bym sprawdził w pierwszej kolejności. Następnie bym sprawdził zawór EGR.

Jeżeli chcesz kupić ten samochód to warto podjechać gdzieś do warsztatu i sprawdzić błędy na komputerze.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Sty 2016, 14:48

Znajomy chce sprzedać auto za 2200 zł, czy oprócz silniczka krokowego mogą być inne usterki? Auto ma przejechane 194000 km
Pioro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: CC

06 Sty 2016, 14:50

Pioro napisał(a):mogą być inne usterki?
Nie znamy tego samochodu więc nie wiemy jaki jest jego stan i jak właściciel dbał o niego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Sty 2016, 14:55

Kacper napisał(a):Jeżeli chcesz kupić ten samochód to warto podjechać gdzieś do warsztatu i sprawdzić błędy na komputerze.

Dokładnie. A ja nawet zasugerowałbym podjechać do naprawdę kumatego mechanika, który podłaczy się pod komputer nie tylko po to, żeby sprawdzić i wykasować ewentualne błędy, ale żeby sprawdzić parametry pracy silnika i jego oprzyrządowania. Jak mechanik zna się na fachu, to od razu powie co jest nie tak.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2016, 16:18

Kacper o jakim silniczku krokowym piszesz ?
Silniki DCI są drogie w naprawach i obecnie brak jest wykwalifikowanych i mających sprzęt mechaników do ich napraw.
Przy kupnie auta z silnikiem CDI opłaca się zaglądnąć do zbiornika paliwa i sprawdzić czy są tam metalowe opiłki. Jeżeli w zbiorniku są metalowe opiłki to czeka nas seria kosztownych napraw.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

06 Sty 2016, 16:26

andrzej_124 napisał(a):Kacper o jakim silniczku krokowym piszesz ?
Od wolnych obrotów jak działa nieprawidłowo lub jest brudny będzie problem falowaniem obrotów lub nawet gaśnięciem auta na wolnych obrotach. Silniki 1.9 DCI mają go z tego co wiem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Sty 2016, 10:24

Mam podobny problem w moim Rover 75 ( benz+LPG) wczoraj odebrałem samochód po prezencie z uszczelką pod głowicą ale problem skaczących obrotów trwa nadal. Wyglada to tak ze wskazówka od obrotomierza delikatnie drga na minimalnych obrotach ( okolo 700). Dodatkowo dość często zdarza się , że w trakcie jazdy podczas hamowania np na czerwonym świetle, gdy samochód wstaje w miejscu już na LUZIE obrotomierz pokazuje np 1200 obrotów ( czyli o 500 więcej) gdy tak się dzieje i wcisne nawet delikatnie tylko na 1 sek pedal gazu aby tylko obroty podskoczyly, to po podskoczeniu do góry wracają do pierwotnej pozycji czyli ok 700 obrotów. Byłem juz u 2 magików, jeden nie mogł się podpiąc do komputera, drugi mógł i sie podpiął i przeczyscił (NIBY) silniczek krokowy ale nic to nie dało ...
zetdobedoer
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Rover 75

11 Sty 2016, 20:57

zetdobedoer napisał(a):gdy samochód wstaje w miejscu już na LUZIE obrotomierz pokazuje np 1200 obrotów ( czyli o 500 więcej) gdy tak się dzieje i wcisne nawet delikatnie tylko na 1 sek pedal gazu aby tylko obroty podskoczyly, to po podskoczeniu do góry wracają do pierwotnej pozycji czyli ok 700 obrotów

Może przepustnica jest brudna i czasem się przycina w pozycji lekko uchylonej, dodasz lekko gazu i wraca do pozycji zamkniętej. Jak mechanik czyścił krokowca to powinien pomyśleć i sprawdzić przepustnicę przy okazji. Warto to sprawdzić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Sty 2016, 16:03

Stary - daje ci 1000 zł jak zdradzisz jak stojąc przy aucie zajrzeć do zbiornika paliwa nie mając endoskopu i w dodatku pod wartswą ropy wyłapać bez oświetlenia obecność opiłków ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot