Nissan primera p11 lift 2000r. spadek mocy , check engine

22 Lip 2010, 19:30

witam ! posiadam nissana primere lift 2000r. 1.8 benzyna + gaz i mam problem.. auto stracilo moc ! max 130 km/h a od 70km/h lepiej przyspiesza na 5 biegu niz 3 czy 4 .. nie chce sie wkrecac wysoko na obroty , jest mulowate ;/

wymienilem tydzien temu olej , swiece na nowe NGK , filtr powietrza. dzisiaj zrobilem filtr gazu + regulacja i nic ! na benzynie i na gazie chodzi tak samo , mega mul !!!! boje sie wyprzedzic autobus bo auto po prostu nie moze sie zbierac,,, i czasem pali sie check engine a czasem nie ...
przykladowo jade 60 km/h na 3 biegu i mam ok 3000rpm daje mu gaz do dechy a on w kilka sekund przyspieszy do 70 a potem stoi i jak dam 4 bieg to troche przyspieszy ;/ masakra !!

podejrzewam przeplywomierz, mam racje ? nie stac mnie na ciagle wymiany podzespolow i sprawdzanie czy to moze to , musze byc pewny.. mysle ze sa tutaj mechanicy i ludzie z powolania i mi pomoga, byc moze ktos mial ten problem w tym samochodzie


prosze o pomoc

ps. dodam ze mam nowe cewki zaplonowe i pali na wszystkie 4 garnki
musze byc pewny co to za przyczyna bo mnie to auto wykonczy ; p pozdro
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

23 Lip 2010, 10:11

Miałem podobny problem na benzynie auto nie chciało kompletnie jechać czasami zapalał się i gasł check pojechałem na diagnostykę jakieś błędy były jak dobrze pamiętam coś z katalizatorem i czym jeszcze mechanik powiedział, że może katalizator się już wykończył ale przed wymianą kazał pojechać gdzieś na trasę i przejechać kilkanaście kilometrów na benzynie i wysokich obrotach tak żeby było z 5tyś/min i rozgrzać porządnie katalizator, bo czasami jak auto użytkowane na krótkich trasach i tylko po mieście to nie łapię takiej temperatury jak powinien i się przytyka, jak powiedział tak zrobiłem rozgrzałem katalizator, że można było od niego fajkę odpalić i o dziwo do dzisiaj mam spokój nic się nie zapala i auto jedzie normalnie i na gazie i na benzynie. Tylko najpierw skasować błędy bo nawet jak się akurat nie pali check to nie znaczy, że nie ma błędów no i przy rozgrzewaniu uważać na temperaturę silnika.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

23 Lip 2010, 19:48

no wlasnie ja go codziennie gonie na autostradzie kiedy jade do pracy.. dalej nic , ciezko go rozbujac , nie chce isc powyzej 4 tys wogole ani na benzynie ani na gazie , czasem strzela cos jakby przy filtrze powietrza... i na dodatek czasem sie dusi podczas jazdy nawet na benzynie
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

24 Lip 2010, 15:39

Cóż,jeśli to przepływomierz a mnie on pierwszy przyszedł na myśl, chociaż rada Prezesa mogła się przydać,to?Odepnij kabel od przepływomierza,jeśli będzie tak jak jest i nie zmieni się jeszcze na gorsze, to on do wymiany!Wiem,że psujące się przepływomierze to słaby punkt Primery(P12---od 2002 roku)Ty masz już chyba silnik serii QG z systemem zmiennych faz rozrządu?!Jeśli tak jest, to musisz przyglądnąć się temu wcześniej! Tutaj może tkwić problem równie dobrze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Lip 2010, 16:28

tak mam QG18DE

jesli odepne przeplywomierz i nic sie nie zmieni to na 100% to ? a jesli to przeplywomierz, to gdy go kupie i sam zaloze wystarczy odpiac klemy z aku na 24h ? wtedy sie resetuje komp...

sprawdze to jutro i wtedy ew. zamowie jesli to bedzie to , jesli nie to bedzie zle..
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

24 Lip 2010, 18:45

Nie musisz odpinać klem,to jeszcze nie auto w stylu statków kosmicznych i dobrze! Oby to był przepływomierz,tego życzę! a nie np.problemy z systemem zmiennych faz rozrządu.Przyczyn mulenia jest bardzo dużo,akurat ta Primera to jeszcze bardzo solidne auto,przejęło od poprzednika wszystko co dobre.Następca to już nie jest to,martwiłbym się gdybym miał następny model,nie masz się czym martwić,najważniejsze byś się nie bał odpiąć tego urządzenia,nie wyobrażam sobie prostszej czynności jak wymiana przepływomierza,są auta niestety takie w których przepływomierza samemu nie wymieni,Primera do takich raczej nie należy .Biorąc pod uwagę to,że nic przynajmniej mnie nie wiadomo by system zmiennych faz w tym samochodzie należał do słabych punktów.Jest bardzo mało aut tak udanych jak ta Primera! :wink: Powiem ci tylko,że ja mam dużo prostsze auto,strasznie mi słabło gdy tylko było gorąco.Dumałem,dumałem,myślałem,że to automat daje w kość w końcu doszedłem.Siadł termostacik w układzie dolotu powietrza do samego filtra powietrza i cały czas gorące powietrze od kolektora szło do silnika,wyrzuciłem go całkowicie i auto nie to.Wniosek?!Temperatura powietrza jest bardzo ważna,gdy jest za gorące efektywność spalania spada,silnik słabnie niemiłosiernie i się przegrzewa! Jeśli chcesz sprawdzić czy jakieś urządzenie działa po prostu go odpinasz!Naturalnie są auta gdzie tego pod żadnym pozorem robić nie wolno,gdyż trzeba ten zamiar wpisać w komputer.Jak inaczej sprawdzić czy przepływomierz działa?Wystarczy tylko zbadać czy drucik nagrzewa się czy nie.Tam jest taki cienki drucik,gdy on się przepali jest finito :!: Jest bardzo wrażliwy np.na krople wody ,którą czasami zassie układ chłodzenia.Zawsze uważaj gdy przejeżdżasz przez kałuże z wodą.Czasami wystarczy go tylko przeczyścić gdy jest zabrudzony,stosujesz do tej czynności specjalny preparat np.F-my HOLTZ,takim samym czyści się przepustnice i silniczki krokowe.Gdy drucik jest zabrudzony też przekazuje błędnie stan opływu powietrza! Nie jest powiedziane,ze przepływomierz musi być koniecznie do wymiany ,chociaż najczęściej tak właśnie jest!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Lip 2010, 09:31

Bardzo Ci dziekuje ! Dzis zamawiam przeplywomierz i w przeciagu kilku dni dodam post w ktorym opisze co sie zmienilo ! Sam wymienie to prosta sprawa akurat w primerze, wszystko jest na wierzchu ;p

jeszcze raz dzieki !
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

25 Lip 2010, 09:50

Tak, ale najpierw sobie go wyjmij i sprawdź u kogoś kto się zna na tym!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Lip 2010, 10:56

Nie wiem czy dobrze mówię ale chyba w nowszych autach już nie da się zrestartować kompa przez odłączenie klem bo wszystko jest na stałej pamięci.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

26 Lip 2010, 11:48

Różnie z tymi autami bywa,dlatego trzeba się upewnić,są takie gdzie bez memory safer-a ani rusz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lip 2010, 05:13

odlaczylem przeplywomierz i auto w ogole nie jedzie, po 2 m stanelo i nic , wiec to nie przeplywomierz.. eh
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

28 Lip 2010, 09:13

Dobre posunięcie,no to teraz zrób to samo z sondą lambda.

[ Dodano: 28 Lipiec 2010, 10:21 ]
no i jeszcze zawór EGR to sprawdzenia oraz same wtryskiwacze,mogą źle rozpylać paliwo.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lip 2010, 12:07

Wtryskiwacze raczej zostawił bym w spokoju bo jeśli na PB i LPG tak samo to musi być inna przyczyna. Kolego sprawdź jeszcze tą sondę jak sonda będzie ok to proponował bym zainwestować w diagnostykę komputerową silnika ok 50zł i zobaczymy jakie błędy ma.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

28 Lip 2010, 16:57

koledzy , podpowiedzcie gdzie szukac sondy lambda ? bo jeszcze w swoim samochodzie jej nie odkrylem , mam 2 typy ale nie jestem pewien
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

28 Lip 2010, 18:36

Pójdź wzrokiem od kolektora(początku rury wydechowej przy silniku) po rurze wydechowej(kolektorowej) w dół,natkniesz się w końcu na wystającą końcówkę sondy lambda,będą od niej odchodzić kabelki.Ta sonda jest wkręcona w rurę wydechową.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)