Nadchodzi zmiana pierwszej generacji MINI, która rozpoczęła nową „erę”. Nowe MINI szykuje się do kontynuacji sukcesów swojego poprzednika. Konsekwentnie rozwinięta stylistyka daje mu świeży wygląd, a całkowicie nowe technologie napędu – jeszcze większą zwinność. Pod koniec 2006 r. na rynku zadebiutuje MINI Cooper z silnikiem wolnossącym o pojemności 1,6 l i mocy 88 kW/120 KM oraz MINI Cooper S napędzany silnikiem turbo o mocy 128 kW/175 KM.
Czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,6 l w MINI Cooper S generuje moc 128 kW/175 KM. Dzięki temu MINI Cooper S to maszyna, w której naprawdę można cieszyć się jazdą. Doładowanie silnika odbywa się za pośrednictwem turbosprężarki Twin Scroll napędzanej oddzielnymi strumieniami spalin z dwóch par cylindrów. Dzięki takiemu układowi turbosprężarka jest w stanie podbijać moc silnika już przy niskich obrotach. Rezultat jest wyraźnie odczuwalny: MINI Cooper S z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l przyspiesza z impetem typowym raczej dla znacznie większych silników wolnossących.
Pod maską MINI Cooper pracuje czterocylindrowy silnik wolnossący również o pojemności 1,6 l i mocy 88 kW / 120 KM. Sterowanie zaworami ssącymi oparte na niepowtarzalnej technologii VALVETRONIC autorstwa BMW Group jest w pełni adaptacyjne. Skok zaworów i czasy otwarcia sterowane są płynnie i elektronicznie w zależności od aktualnego zapotrzebowania mocy. Takie innowacyjne sterowanie pracą zaworów zapewnia nie tylko wyjątkowo spontaniczną reakcję i wysoką kulturę pracy silnika, ale i niskie zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin.
Układ jezdny MINI Cooper S jest znacznie sztywniejszy niż w MINI Cooper. W obydwu modelach dostępny jest opcjonalnie sportowy układ jezdny, który pozwoli jeszcze bardziej cieszyć się dynamiczną jazdą.
Zgodnie z pretensją MINI do wysokiej klasy samochodów obydwa warianty dysponują bogatym wyposażeniem zapewniającym bezpieczeństwo jazdy. W wyposażeniu standardowym o bezpieczeństwo pasażerów na wszystkich miejscach troszczy się sześć poduszek powietrznych. Bezpieczeństwo czynne w krytycznych sytuacjach zapewnia układ ABS, elektroniczny rozkład siły hamowania EBD i układ kontroli hamowania na zakrętach CBC, standardowa w Cooper S kontrola trakcji (ASC+T, wyłączalna) oraz układ dynamicznej kontroli stabilności DSC. Asystent hamowania w nowym MINI rozpoznaje hamowanie awaryjne, zapewniając błyskawiczne uzyskanie maksymalnego ciśnienie hamowania. Nowością jest też asystent ruszania „Hill Assist” współpracujący z układem DSC aktywujący na podjazdach hamulce i zapobiegający przez to cofnięciu się auta.
[link wygasł]
Co myślicie o tym autku?
P.S.Nie uwzględniono spalania - śr.zuż.paliwa: 6,9l/100 km - i to właśnie z silnikiem 1.6/175 KM TURBO. Myślę, że jest bardzo małe w porównaniu z mocą silnika i napewno frajdą z jazdy.
Cześć,
To fajne autko i bardzo mi sie podoba uważam że pasuje kobietom jako że nią jestem to chciała bym mieć takie autko, niekoniecznie z tymi 175 konikami pod maska
Powroty z wakacji Koniec sierpnia na drogach jak co roku oznacza powroty z wakacji. Wzmożony ruch, pośpiech kierowców spowodowany powrotami na ostatnią chwilę, obniżona koncentracja oraz paradoksalnie bardzo dobre warunki na drogach ...
Bolid R.S.17 Renault Sport Formula One Team Zespół Renault Sport Formula One zaprosił do Londynu przedstawicieli międzynarodowych mediów i swoich partnerów na premierę bolidu R.S.17, w którym kierowcy zespołu będą ścigać się w nadchodzącym ...
Troche szkoda ze pod wzgledem stylistycznym nie wiele sie zmienil od poprzedniej generacji . Ogólnie fajne autko, ciekaw jestem jak sie jezdzi takim malym samochodzikiem z tak mocnym silnikiem...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki MINI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne MINI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.