Nowy Mini Cooper S

Nowy Mini Cooper S

23 Sie 2006, 10:09

Nadchodzi zmiana pierwszej generacji MINI, która rozpoczęła nową „erę”. Nowe MINI szykuje się do kontynuacji sukcesów swojego poprzednika. Konsekwentnie rozwinięta stylistyka daje mu świeży wygląd, a całkowicie nowe technologie napędu – jeszcze większą zwinność. Pod koniec 2006 r. na rynku zadebiutuje MINI Cooper z silnikiem wolnossącym o pojemności 1,6 l i mocy 88 kW/120 KM oraz MINI Cooper S napędzany silnikiem turbo o mocy 128 kW/175 KM.

Czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,6 l w MINI Cooper S generuje moc 128 kW/175 KM. Dzięki temu MINI Cooper S to maszyna, w której naprawdę można cieszyć się jazdą. Doładowanie silnika odbywa się za pośrednictwem turbosprężarki Twin Scroll napędzanej oddzielnymi strumieniami spalin z dwóch par cylindrów. Dzięki takiemu układowi turbosprężarka jest w stanie podbijać moc silnika już przy niskich obrotach. Rezultat jest wyraźnie odczuwalny: MINI Cooper S z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l przyspiesza z impetem typowym raczej dla znacznie większych silników wolnossących.
Pod maską MINI Cooper pracuje czterocylindrowy silnik wolnossący również o pojemności 1,6 l i mocy 88 kW / 120 KM. Sterowanie zaworami ssącymi oparte na niepowtarzalnej technologii VALVETRONIC autorstwa BMW Group jest w pełni adaptacyjne. Skok zaworów i czasy otwarcia sterowane są płynnie i elektronicznie w zależności od aktualnego zapotrzebowania mocy. Takie innowacyjne sterowanie pracą zaworów zapewnia nie tylko wyjątkowo spontaniczną reakcję i wysoką kulturę pracy silnika, ale i niskie zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin.
Układ jezdny MINI Cooper S jest znacznie sztywniejszy niż w MINI Cooper. W obydwu modelach dostępny jest opcjonalnie sportowy układ jezdny, który pozwoli jeszcze bardziej cieszyć się dynamiczną jazdą.
Zgodnie z pretensją MINI do wysokiej klasy samochodów obydwa warianty dysponują bogatym wyposażeniem zapewniającym bezpieczeństwo jazdy. W wyposażeniu standardowym o bezpieczeństwo pasażerów na wszystkich miejscach troszczy się sześć poduszek powietrznych. Bezpieczeństwo czynne w krytycznych sytuacjach zapewnia układ ABS, elektroniczny rozkład siły hamowania EBD i układ kontroli hamowania na zakrętach CBC, standardowa w Cooper S kontrola trakcji (ASC+T, wyłączalna) oraz układ dynamicznej kontroli stabilności DSC. Asystent hamowania w nowym MINI rozpoznaje hamowanie awaryjne, zapewniając błyskawiczne uzyskanie maksymalnego ciśnienie hamowania. Nowością jest też asystent ruszania „Hill Assist” współpracujący z układem DSC aktywujący na podjazdach hamulce i zapobiegający przez to cofnięciu się auta.

[link wygasł]

Co myślicie o tym autku?
P.S.Nie uwzględniono spalania - śr.zuż.paliwa: 6,9l/100 km - i to właśnie z silnikiem 1.6/175 KM TURBO. Myślę, że jest bardzo małe w porównaniu z mocą silnika i napewno frajdą z jazdy.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Rejestracja: 17 Maj 2006, 19:51
Miejscowość: Małopolska

24 Sie 2006, 14:27

Cześć,
To fajne autko i bardzo mi sie podoba uważam że pasuje kobietom ;) jako że nią jestem to chciała bym mieć takie autko, niekoniecznie z tymi 175 konikami pod maska ;)

Pozdrawiam,
Mika

Ps. fajne forum... :P
Mika
 

24 Sie 2006, 19:42

fajne forum... :P

Więc zachęcamy do rejestracji - będziesz miała o wiele więcej możliwości :wink: 8)

P.S.No mi to autko też przypadło do gustu, a zwłaszcza to co ma pod maską :wink:

Pozdrawiam.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Rejestracja: 17 Maj 2006, 19:51
Miejscowość: Małopolska

25 Sie 2006, 14:12

A mi z wygladu jakos nie bardzo. :cry:
Kasik
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 851
Zdjęcia: 99
Rejestracja: 14 Cze 2006, 18:10
Miejscowość: Opolskie

25 Sie 2006, 20:20

Kasik napisał(a):A mi z wygladu jakos nie bardzo. :cry:

No fakt, nadwoziem nie przypomina ,,naszych''.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Rejestracja: 17 Maj 2006, 19:51
Miejscowość: Małopolska

26 Sie 2006, 13:22

Mnie się autko podoba. Tylko czemu jest takie drogie? :(
Pozdrawiam
de la Cruz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 280
Rejestracja: 25 Sie 2006, 13:53
Miejscowość: łódzkie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - system ładowania o napięciu 800 volt Audi e-tron GT concept - system ładowania o napięciu 800 volt
    Akumulator Audi e-tron GT concept może być ładowany na dwa sposoby: z użyciem kabla, przez przykryte klapką gniazdo umieszczone po lewej stronie przodu pojazdu albo bezprzewodowo – indukcyjnie z wykorzystaniem układu ...
    KWID CONCEPT - solidny i jednocześnie zabawny wygląd KWID CONCEPT - solidny i jednocześnie zabawny wygląd
    Samochód KWID CONCEPT, został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Delhi w 2014 roku. Postanowiliśmy go Wam przedstawić ponieważ jest Sympatyczny, a przy tym auto ma budzący poczucie solidności design, w połączeniu ...

  • Re: Nowy Mini Cooper S

    10 Wrz 2006, 12:23

    Troche szkoda ze pod wzgledem stylistycznym nie wiele sie zmienil od poprzedniej generacji :(. Ogólnie fajne autko, ciekaw jestem jak sie jezdzi takim malym samochodzikiem z tak mocnym silnikiem... :twisted:
    TrakTor
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 70
    Rejestracja: 10 Wrz 2006, 12:15