Wypadanie zaplonu na wszystkich cylindrach - Mini Cooper S 1.6 z 2010r

09 Paź 2017, 14:58

Czesc, prosba o pomoc - mam Mini Cooper S z 2010 roku, jakis czas temu autko zgaslo podczas pierwszej proby uruchomienia a za drugim razem jak sie juz uruchomil pokazala sie kontrolka silnika - pojechalem do serwisu gdzie standardowo zerwisuje swoje Mini i po podlaczeniu do komputera blad zostal odczytany jako "wypadanie zaplonu na wszystkich cylindrach". "
Blad zostal wykasowany i kilka dni bylo ok po czym znow ktoregos dnia zgasl podczas pierwszej proby, drugi raz tez i za trzecim razem jak sie urochomil to znow pojawil sie ten blad. Co dziwne nie ma pozniej juz probemu z uruchomieniem silinika jak jest cieply, gasnie tylko jak jest zimny i nie za kazdym razem.
Moze ktos pomoc, podpowiedziec co moze byc nie tak?
Serwis sugeruje ale nie na 100% ze to jakas pompa wysokiego cisnienia - koszt ok 3,5tys zl!
lukipolska
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 03 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mini Cooper S
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

09 Paź 2017, 17:48

Ja bym sprawdził pompę paliwa i jakie daje ciśnienie.
Kiedy wymieniałeś świece i jaki mają aktualnie przebieg?
Można zmierzyć ciśnienie w cylindrach co wykluczy nam słabą kompresję.
Masz cztery cewki z tego co kojarzę więc raczej to nie problem z nimi.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2017, 18:09

Swiece od razu zostaly wymienione jako pierwsza mozliwa przyczyna, niestety pomoglo tylko na kilka dni pozniej znow pojawil sie ten sam blad.
lukipolska
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 03 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mini Cooper S
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

13 Paź 2017, 08:55

lukipolska napisał(a):pomoglo tylko na kilka dni pozniej znow pojawil sie ten sam blad
Czyli ten problem nie występuje cały czas tylko sporadycznie?
Czy zauważyłeś że on występuje np. przy zimnym silniku czy raczej ciepłym?

Sprawdź przewody które idą do zasilania cewek.

Próbowałeś coś więcej robić oprócz wymiany świec?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2017, 09:20

Problem pojawia sie sporadycznie - nie codziennie i nie ze wzgledu na pogode. Zauwazylem ze jak autko stoi dwa dni i wtedy jak probuje go uruchomic to wtedy wlasnie gasnie za pierwszym czy drugim razem a za kolejnym jest juz ok. Jak silnik jest cieply to nie ma zadnego problemu.

Co do innych rzeczy ktore sprawdzalem / probowalem robic:
- upewnilem sie ze poziom oleju jest blisko max poziomu
- dolalem do benzyny taki srodek ktory ma za zadanie czyszczenie ukladu paliwowego / wtryskow

Poza tym ostatnio zostawilem autko na 2 dni w serwisie i podlaczali go podczas uruchamiania pod komputer - poza tym ze cisnienie podczas uruchamiania jest ciut nizsze (zamiast 5 jest 4,7 czy 4,8) nic innego nie stwierdzili.

Sprobuje z tymi przewodami ktore ida do zasilania cewek.
lukipolska
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 03 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mini Cooper S
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

13 Paź 2017, 09:31

lukipolska napisał(a):Zauwazylem ze jak autko stoi dwa dni i wtedy jak probuje go uruchomic to wtedy wlasnie gasnie za pierwszym czy drugim razem a za kolejnym jest juz ok.
To sugeruje że układ paliwa może się zapowietrzać przez dłuższy postój. Spróbuj przed odpaleniem po takim postoju przekręcić zapłon dwa trzy razy i dopiero odpalić i zobacz czy wtedy nie zgaśnie od razu.

lukipolska napisał(a): cisnienie podczas uruchamiania jest ciut nizsze (zamiast 5 jest 4,7 czy 4,8) nic innego nie stwierdzili
Różnica ciśnienia nie duża więc tu raczej nie powinno być problemu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2017, 09:35

A co dokladnie masz na mysli piszac "przekręcić zapłon dwa trzy razy"?
Mam uruchamianie silnika przyciskiem start/stop - wkladam tylko kluczyk do bazy i naciskam start.
lukipolska
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 03 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mini Cooper S
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

13 Paź 2017, 13:27

lukipolska napisał(a):A co dokladnie masz na mysli piszac "przekręcić zapłon dwa trzy razy"?
Chodzi o to że podczas włączania zapłonu startuje pompka paliwa jeżeli układ się zapowietrza jest szansa że po takiej operacji lepiej odpali.
Jak wkładasz kluczyk do bazy zapalają się kontrolki ?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2017, 13:30

Tak, jak wkladam kluczyk to kontrolki sie zapalaja.
lukipolska
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 03 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mini Cooper S
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

13 Paź 2017, 13:33

lukipolska napisał(a):Tak, jak wkladam kluczyk to kontrolki sie zapalaja.
Ok, a słyszysz przez chwile taki dźwięk pompki?

Możesz zrobić tak że wkładasz na chwilę i wyjmujesz i tak np. trzy razy z niewielkimi odstępami po tym dopiero wciskasz start. spróbować możesz :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2017, 13:35

Dzieki, na pewno sprobuje!

PS. W warsztacie twierdza ze to pompa wysokiego cisnienia.......
lukipolska
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 03 1998
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mini Cooper S
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

19 Sty 2024, 08:09

Cześć,udało Ci się rozwiązać problem ? Pokazuje mi wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze,swiece nowe, cylindry zamieniałem miejscami i cały czas to samo na pierwszym cylindrze. Auto odpala,troszkę go dusi ale nie gaśnie. Sprawdziłem przewody i wyglądają ok. Dzisiaj będę sprawdzał kompresję i wtryski ale może udało Ci się rozwiązać problem i mógłbyś podzielić się wiedzą.dziekuje
Gracjan1955
Obserwowany
 
Posty: 1

19 Sty 2024, 17:45

Gracjan1955 napisał(a): cylindry zamieniałem miejscami
Chyba cewki? Tam są cewki na kżdej świecy? Skoro tak to nie ma przewodów zapłonowych o których później wspomniałeś. Możesz wrzucić zdjęcie jak to wygląda, będzie łatwiej pomóc.

Udało Ci się sprawdzić kompresję?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34