Nowy samochód - jaki warto dziś kupić?

12 Lis 2022, 22:58

Hondy dużą palą na trasie
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

13 Lis 2022, 18:18

Popatrzyłem po stronach producentów to tak naprawdę na obecną chwilę chcąc wziąć 4 cylidrowego crossovera hybrydę "nie-plug-in" w automacie to do wyboru mam tylko:
- Toyota C-HR
- Honda HR-V
- Renault Captur
- Nissan Juke
- Kia Niro
- jest w ogóle coś jeszcze?

Niro nie przypadła nam do gustu
w Capturze jest podobno jakieś ich "własne rozwiązanie" + dwa silniki elektryczne, w dodatku auto doładowuje się często na full bez potrzeby, przez co użytkownicy zauważają wyższe spalanie niż u konkurencji
Nissan Juke to jednak... Nissan, nie jestem przekonany do tego pomysłu, tym bardziej, że wizualnie to bardzo specyficzny samochód

Czasem mi się wydaje, że ludzie biorą te Toyoty trochę z braku laku.. no i warunki rat wychodzą tam chyba najkorzystniej.
toff135
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Lis 2022, 18:32

toff135 napisał(a):Czasem mi się wydaje, że ludzie biorą te Toyoty trochę z braku laku.. no i warunki rat wychodzą tam chyba najkorzystniej.


śmiałe stwierdzenie wobec największego producenta na świecie
a może po prostu technologia hybrydowa toyoty jest na rynku od 25 lat i świetnie się sprawdza?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lis 2022, 19:16

franccc napisał(a):śmiałe stwierdzenie wobec największego producenta na świecie
a może po prostu technologia hybrydowa toyoty jest na rynku od 25 lat i świetnie się sprawdza?

To tak trochę ironicznie napisałem, bo spotkałem się już z komentarzami, gdzie ludzie nie rozumieją dlaczego ludzie biorą te nowe toyoty :D

Choć z drugiej strony trzeba też przyznać, że kupując CH-R trzeba przymknąć oko na całkiem sporo mankamentów. Najgorsze, że nie ma zbyt wielu alternatyw chcąc tak j.w. crossovera, 4 cylindry, hybrydę (nie-plug-in) i automat.
toff135
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Lis 2022, 19:25

toff135 napisał(a):To tak trochę ironicznie napisałem, bo spotkałem się już z komentarzami, gdzie ludzie nie rozumieją dlaczego ludzie biorą te nowe toyoty


Wyjdź z założenia że Toyota wady będzie miała z lewej strony a inne auto z prawej strony kwestia upodobań co kogo bardziej drażni.
Jedno trzeba jej przyznać największa stabilność elektromechaniczna.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Lis 2022, 20:11

toff135 napisał(a):Choć z drugiej strony trzeba też przyznać, że kupując CH-R trzeba przymknąć oko na całkiem sporo mankamentów. Najgorsze, że nie ma zbyt wielu alternatyw chcąc tak j.w. crossovera, 4 cylindry, hybrydę (nie-plug-in) i automat.


Dla mnie to auto jako całość ma same wady poza napędem noooo ale co kto lubi, to ma być modne a nie rozsądne
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Lis 2022, 15:20

Xceedy spoko dostaniesz z DCT chyba w każdej wersji wyposażenia - tylko musisz podzwonić po salonach w okolicy. Jednak ich cena ostatnio grubo odjechała...
Jednak ten ich "automat" do super polecanych nie należy i "sprzęgło" objęte jest tylko 2 letnia gwarancja z tego co pamiętam i naprawa do najtanszych nie należy.
Eldier
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Poszukiwane ;)

06 Sty 2023, 22:12

Żona zdecydowała się jeszcze poczekać na model rocznikowy 2023. Zastanawiamy się głównie nad Toyotą C-HR i Hondą HR-V, póki co ze wskazaniem na Toyotę (z uwagi na bardziej korzystne rozłożenie rat).

Za Hondą przemawia to, że jest trochę pozbawiona dziwactw C-HR (gdzie z tyłu jest mało miejsca i małe okna). Jest też chyba nieco lepiej wykonana w środku i akurat mi się bardziej podoba z zewnątrz. Jednak mechanicznie Toyota wydaje się rozsądniejszym wyborem - czytałem, że główne różnice to ta skrzynia biegów (sam nie wiem, która lepsza i która mniej wyje?) oraz rodzaj hybrydy - w Hondzie głównym silnikiem jest chyba ten elektryczny i w skrajnym wypadku mógłby rozładować akumulator? istnieje w ogóle ryzyko jakichś problemów z zapłonem w zimie w takim rodzaju hybrydy? W Toyocie jest odwrotnie (główny jest spalinowy).

Ku mojemu zdziwieniu według danych, które znalazłem w internecie Honda mimo, że na żywo wydaje się masywniejsza i większa to jest jednak krótsza/mniejsza od Toyoty, a mile widziane byłoby jednak auto, którym teoretycznie byłoby łatwiej się zmieścić na parkingu (złośliwi powiedzą - no to po co kupujecie crossovera :D).

Gdzieś mi też mignęło, że w rocznikach 2023 w C-HR ma być nowa generacja skrzyni biegów - wiadomo coś komuś na ten temat?
toff135
Nowicjusz
 
Posty: 16

07 Sty 2023, 01:43

toff135 napisał(a): rodzaj hybrydy - w Hondzie głównym silnikiem jest chyba ten elektryczny i w skrajnym wypadku mógłby rozładować akumulator? istnieje w ogóle ryzyko jakichś problemów z zapłonem w zimie w takim rodzaju hybrydy? W Toyocie jest odwrotnie (główny jest spalinowy)
Niby dwie hybrydy a działanie napędu trochę inne. Honda postawiła bardziej na elektryczność co słabiej sprawdza się w przypadku jazdy po trasie. W mieście będzie podobnie. Ogólnie w Hondzie silnik benzynowy z założenia ma działać trochę bardziej jako generator uzupełniając prąd w baterii trakcyjnej. W Toyocie napędza on bezpośrednio koła i służy jako główny napęd a ten elektryczny jak jako by na drugim miejscu.

toff135 napisał(a):Gdzieś mi też mignęło, że w rocznikach 2023 w C-HR ma być nowa generacja skrzyni biegów - wiadomo coś komuś na ten temat?
Czytałem że miały być zmiany w nowym C-HR ale nie wiadomo czy on wogole będzie. Bo jakoś nie specjalnie nowa wersja nadwozia przyjęła się. Co do nowego napędy to chodzi tu pewnie o piątą generację hybrydy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

07 Sty 2023, 13:30

Rokiko napisał(a):W Toyocie napędza on bezpośrednio koła i służy jako główny napęd a ten elektryczny jak jako by na drugim miejscu.

A nie jest to tak, że w Toyocie ten spalinowy też jest tylko takim "wspomagającym"? Bo z tego co ja wiem ( być może źle coś zrozumiałem jak mi to tłumaczono ), to Toyota zawsze rusza na silniku elektrycznym ( chyba, ze jest za mało prądu ). I cały czas jedzie na elektryce, dopóki nie braknie prądu. Spalinowy silnik dołącza też w momencie jakiegoś większego przyspieszenia, jak elektryczny " wyczuje" że ma za mało prądu na " takie przyspieszenie. Ale generalnie to hybrydy Toyoty jeżdżą chyba głównie na prądzie. Może Artek coś sie wypowie, bo Toyoty to ma opanowane chyba :)
No i jeżdżąc po mieście, to właśnie lepsza jest jazda na prądzie raczej niż na silniku spalinowym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2023, 16:39

Chodzi o system przeniesienia napędu. Z tego co zrozumiałem, to w hondzie jest prawie tak samo jak w outlanderze plug in. Silnik jest jedynie generatorem prądu, choć w outlanderze przy większych prędkościach, było bezpośrednie(bez skrzyni biegów) połączenie silnika z kołami. A w Toyocie silnik spalinowy może działać sam, może razem z silnikiem elektrycznym(przez wspólną skrzynię), a może działać wyłącznie silnik elektryczny.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2023, 16:53

MotoAlbercik napisał(a):Ale generalnie to hybrydy Toyoty jeżdżą chyba głównie na prądzie


Na prądzie to się co najwyżej toczą ze stałą, niską prędkością (+ podczas hamowania silnikiem) lub nieznacznie przyspieszają przy niewielkich prędkościach. Niby zawsze rusza na elektrycznym ale żeby nie włączył się spalinowy to przyspieszasz porównywalnie do niepałowanego 126p.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Sty 2023, 17:12

franccc napisał(a):Na prądzie to się co najwyżej toczą ze stałą, niską prędkością

Toyota na swojej stronie nie podaje, do jakiej prędkości jedzie się na elektryku. wspominają tylko, że podczas ruszania z pod świateł, czy parkowaniu, czy jazda w korku, to jest pełny elektryk. Potem wspominają, że jazda do 70 km/h jest już na obu silnikach, przy czym spalinowy jest tylko wspomagający, ale po włączeniu EV jedzie na samym prądzie, krótki dystans. Żadnych szczegółów. Natomiast podczas jazdy autostardą, pracują też oba silniki, przy czym główny to spalinowy, a elektryk jako wspierający.
A jeżeli chodzi o Hondę, to ruszanie, parkowanie, korki, tak jak Toyota - elektryka. W ruchu miejskim czy na trasie, silnik spalinowy napędza nie koła, a tylko generator elektryczny, który daje prąd na silnik elektryczny, a ten z kolei daje napęd na koła. Silnik spalinowy napędza koła tylko podczas jazdy z dużymi prędkościami ( jakimi - Honda nie podaje ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2023, 22:14

To tak może podsumowując porównanie obu rozwiązań, który samochód jest według was rozsądniejszym wyborem? :)
toff135
Nowicjusz
 
Posty: 16

08 Sty 2023, 08:30

toff135 napisał(a):To tak może podsumowując porównanie obu rozwiązań, który samochód jest według was rozsądniejszym wyborem?


szybki napisał(a):Wyjdź z założenia że Toyota wady będzie miała z lewej strony a inne auto z prawej strony kwestia upodobań co kogo bardziej drażni.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe