Nowy samochód -Opel Astra 2

14 Mar 2011, 11:44

1,6 100 KM czyli 16V tak?

1,6 75 KM 8V?
zxcvbnmqaz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Radzionków

14 Mar 2011, 12:43

Tak 1.6 tylko nie 100KM a 101KM lub 105KM to 16V,dokładnie ECOTEC.
1.6 75KM to 8V :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Mar 2011, 13:52

Ja mogę się wypowiedzieć o silniku 2.2 DTI. Posiadam Vectrę C z tym silnikiem, i przy 210 000 km padła pompa wtryskowa, znalazłem w internecie adres osoby która zajmuje się naprawianiem takich pomp, i za naprawę zapłaciłem 900 zł. Nowa pompa kosztuję 12 000 zł, z tego co się dowiadywałem. Pompa naprawiona 2 lata temu, od naprawy przejechane około 90 000 km i wszystko ok. Drugą ostatnią awarią było koło dwumasowe, ta guma w środku się wyrobiła i pękło-naprawa 450 zł. Łącznie przez 5 lat dołożyłem 1400 zł. Moim zdaniem nieduże pieniądze, i wg mnie warto się zainteresować tym silnikiem. Niezła kultura pracy, ładnie się zbiera od niskich obrotów. Od siebie polecam.
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

14 Mar 2011, 14:40

Ostatnio gadałem właśnie ze znajomym,który jest mechanikiem i siedzi także w silnikach diesla.
Wypłynął temat Opli Astra II z DTI i szczerze mówił,że są to znacznie gorsze silniki niż diesle VW z serii TDI.Są właśnie kłopoty z pompami oraz ogólnie po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów (a przeważnie prawdziwego przebiegu już te auta mają przejechane) miewają kłopoty z porannym zimowym rozruchem.
Jeśli chodzi o benzynę ,to mam w rodzinie z 1,6 16v. Oleju kuzyn akurat mało dolewa ale zaskakująco mało to auto pali,bo w mieście (Bydgoszcz) 7,2l/100km.
Gaz ok i praktycznie do każdego silnika benzynowego można zakładac bez stresu.
Najtralszy to 1,6 -8v -75KM lub na wielopunkcie 85KM.
Słaba strona ..? Tylne łożyska zintegrowane. Innych brak.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Mar 2011, 18:29

1.7 dti to silnik Isuzu i jedyne co je męczy to oplowska elektronika (szczególnie sterowanie pompą). Dla tego mam ograniczone zaufanie do diesli choć mało palą to koszty naprawy mogą pochłonąć znacznie więcej niż zaoszczędzisz na ropie. Choć już o tym pisałem to opel ma silniki benzynowe które dobrze chodzą na gazie, byle nie 2.0 lipny ten silnik kolega ma w vectrze b i ciągle coś się sypie 2.2 już nie jest tak problematyczny ale do astry najlepiej silnik 1.6.
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław

15 Mar 2011, 00:34

Posiadam dwie Astry G,jedną aktualnie sprzedaje jezeli chcesz dowiedziec sie wiecej pisz na pw,najbardziej polecam 1.6 8V
DeVi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Wałbrzych

15 Mar 2011, 01:31

adam-and1 napisał(a):a co powiecie o silnikach 2.0 DTI oraz 2.2 DTI ??? (odpowiednio 101KM oraz 125KM) ?? jak z awaryjnością ? spalanie ? osiągi ?

Zapytaj warsztaty specjalizujące się w naprawach pomp wtryskowych w tych ustrojstwach.
Regeneracja pompy - profesjonalna a nie lutowanie sterownika zaczyna się od około 2000pln
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

15 Mar 2011, 10:11

arciasty napisał(a):Zapytaj warsztaty specjalizujące się w naprawach pomp wtryskowych w tych ustrojstwach.
Regeneracja pompy - profesjonalna a nie lutowanie sterownika zaczyna się od około 2000pln


hmm na allegro znalazłem za 400 zł ---> pompa opel omega 2.0 2,2 DTI
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna