Nubira do oceny

28 Lip 2014, 14:27

[link do oferty na Allegro wygasł]

Rozmawiałem z właścicielem, nie handlarz, sprzedaje swoje bo kupił nowe, mówi że na razie do wymiany tylko krzyżak na kierownicy (koszt wg niego to ok 200 złotych), gaz założony 4 lata temu, na zdjęciach za dużo nie widać ale ponoć są jakieś obtarcia i łapie rdza na nadkolach.
40 tys km temu wymieniony rozrząd plus uszczelka pod głowicą i coś tam przy okazji za 1700 złotych. Wg niego nic nie cieknie, chodzi równo tez na LPG po naprawie mieszalnika. Mimo to martwi mnie trochę przebieg, wiadomo że "przebiegiem się nie jeździ" itp, 280 tys to jednak sporo na benzynę z gazem, ja dużo tym autem nie zrobię, ale wolałbym żeby nie okazało się za miesiąc że silnik do kapitalnego remontu wartego więcej niż całe auto.
Z drugiej strony 3000 pln to nie jest duże ryzyko, nawet na części można odzyskać połowę, a ciężko o w miarę wygodne auto z działającą klimą, elektryką i jeszcze sprawnym LPG za takie pieniądze. OC i przegląd do stycznia.

Nie jestem przekonany, mam dość spory kawałek drogi żeby samemu obejrzeć, może ktoś doradzi czy warto jechać i oglądać, plus płacić za przedzakupowy przegląd w serwisie. Tylko ktoś kto faktycznie ma jakąś wiedzę w temacie, a nie ma prawo jazdy od roku albo słyszał od stryjka, wujka i pani Jadzi z warzywniaka.
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2014, 15:25

Daewoo z przebiegiem prawie 300 tys km nie wróży niczego dobrego, jak sam widzisz w opisie auto już było wiele razy wcześniej naprawiane mając mniejszy przebieg. Przy tym przebiegu od teraz będzie jeszcze gorzej, jest duże prawdopodobieństwo że to będzie skarbonka.
Taniość nie bierze sie z niczego, świadczy to zazwyczaj o kiepskim stanie auta lub dotychczasowej problematycznej eksploatacji.
Wiem to z doświadczenia, bo ciągle na bierząco mam do czynienia z różnymi autami w podobnych przedziałach cenowych.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

28 Lip 2014, 16:46

krikus napisał(a):Daewoo z przebiegiem prawie 300 tys km nie wróży niczego dobrego
Racja... A poza tym trzeba wziąć także pod uwagę, że Nubira to był jeden z ulubionych samochodów służbowych, np. przedstawiciele handlowi, kurierzy, itp.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lip 2014, 19:09

Taniość nie bierze sie z niczego, świadczy to zazwyczaj o kiepskim stanie auta lub dotychczasowej problematycznej eksploatacji.


Byłem, jeździłem. Właściciel w porządku, nic nie ukrywał, nie wciskał cudów, pokazywał dokładnie gdzie co naprawiane i co trzeba by było zrobić. Wizualnie nie ma tragedii, jest parę zarysowań, trochę rdzy na nadkolach ale DUUUUUŻO mniej niż w Civicach czy Vectrach, no i jeden spory bąbel na drzwiach, ze szpachlą. Nic niespotykanego w autach 10+ lat.
Klima działa i nie śmierdzi, chodzą wszystkie szyby, lusterka. Fotele nie zużyte, siedzi się ok. Plastiki trzeszczą, no ale to 14-letnie auto.
Ręczny słabo trzyma, kwestia pewnie regulacji. Tych niby luzów na kierownicy nie czuć, nic nie ściąga na prostej, skręca jak powinno, wszystkie biegi wchodzą bez zgrzytu, hamuje bez zarzutu. Na bocznej, dziurawej gruntowej drodze zawieszenie dawało radę, nie słyszałem jakichś wielkich stuków, na asfalcie jedzie się dość miękko ale wygodnie.

No i najważniejsze czyli silnik. Zimny, stał ponoć cały dzień nie odpalany. Pooglądałem, suchy. Odpalił od razu, zgasiłem, znowu odpalił, jeszcze później sprawdzałem kilka razy i też palił od razu. Po chwili jazdy przełączył się na gaz, bez problemów, równa praca na jednym i drugim. Jeździłem dobrą chwilę, mocy nie brakuje, z klimą i bez, pracuje dość cicho. Choć muszę powiedzieć, że bardzo go nie obciążałem, 50-70, raz że głupio komuś żyłować auto, dwa że pierwszy raz w życiu tam byłem i nie chciałem jechać zbyt szybko po krętych wiejskich drogach.
Po powrocie dalej suchy, przynajmniej tam gdzie było widać.

Na aso już nie byłem, bo ponoć daleko, a godzina wieczorna i jeszcze trzeba było do domu wrócić.

No i teraz pytanie. Czy możliwe jest, żeby się ten silnik nagle zaczął sypać? Tzn za miesiąc nagle coś strzeliło i nadawał się na złom? Skoro ostrzeżeń żadnych wyraźnych nie widać.

Powiem szczerze, oglądałem przez ostatni miesiąc z kawałkiem sporo aut, między 5 a 10 tys, nie powiedziałbym żeby któreś było w lepszym stanie, mimo przebiegów po około 100 czy nawet 150 tys niższych (podobno! bo też nie wiadomo czy nie były kręcone po kilka razy, znając nasz rynek to mogą i tamte mieć ponad 300, tu przynajmniej wiadomo ile naprawdę zrobił). Większość 2x droższych aut wymaga wsadzenia od razu 2 tys pln, bo rozrząd się kończy, hamulce starte, zawieszenie do regeneracji, do tego klima nie nabita itp. Nie mówiąc o łysych oponach.
Tutaj pewnie ze 100 złotych za ten ręczny, nie wiem czy nawet bym ten krzyżak robił, jak coś to jeszcze 200 i za 3 stówki jest wszystko. No i może coś z tymi nadkolami, ale chyba naprawdę każdy Civic, Vectra i pewnie z połowa Fordów cenach koło 6 tys ma 10 razy więcej rdzy.
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2014, 19:29

Jeśli jest okej to bierz :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Lip 2014, 20:00

A pytałeś czemu ona taka wieloodcieniowa?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Polo - niskie koszty utrzymania
    Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), bardzo obszernym wnętrzem oraz najbardziej ...
    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...

28 Lip 2014, 20:55

Nie pytałem bo nie widziałem. Dalej nie widzę, może monitor za słaby (choć niby HD :)).
Chyba że chodzi o jakiś inny odcień maski, skoro jak widać auto jest mokre to wiadomo że z bardziej płaskiej powierzchni woda spływa wolniej niż z boków i drzwi...
Jeśli nie to to naprawdę nie widzę o jaki element chodzi i na miejscu też nie zauważyłem. Właściciel chyba mówił że wymieniał progi, ale nie jestem pewny, raczej nic poza tym.
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2014, 22:26

Barol napisał(a):A pytałeś czemu ona taka wieloodcieniowa?


Masz na myśli tylne prawe dzwi, czy coś jeszcze ?
Moonset
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Auto: Piechotowóz.
Silnik: Dwa buty.
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Automatyczna

29 Lip 2014, 05:18

Moim zdaniem tylny prawy błotnik jest ciemniejszy od reszty a przedni prawy za to jaśniejszy,w dodatku zobaczcie na spasowanie przodu (nierówna szczelina między maską a błotnikiem zwłaszcza przy lampie). Niewiem ja bym raczej odpuścił ten egzemplarz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Lip 2014, 06:08

To jest samochód za małe pieniądze a wy mu tu piszecie ze nie bo szczeliny a może uderzył w królika a wy już odradzacie. Jak dobrze złożone to bedzie ok a szczeliny zawsze mozna wyregulowac.
ax341
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Slask

29 Lip 2014, 07:57

Na handel bym ja wziął za 2500 zł, podpicował i opchnął dalej.
Jak dla siebie to bym jej nie kupował.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

29 Lip 2014, 14:13

ax341 napisał(a):ak dobrze złożone to bedzie ok a szczeliny zawsze mozna wyregulowac.

Jak dobrze byłoby złożone to szczeliny byłyby równe :!:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Lip 2014, 19:13

W jaki sposób chcesz wyregulować szczeliny? Jeśli było by to takie proste to praktycznie każde auto wyglądało by jak bezwypadkowe..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Lip 2014, 16:29

Przede wszystkim sprawdź czy w tej Nubirze nie gnije podłoga i jak progi,po zdjęciach widać ze nei są podpuchnięte,ale mogę sie mylić wiec wypadałoby obejrzeć na żywo. Przebieg też znaczny ale ważne: realny bo auto będzie już niemal 15 letnie.
Autodbalnia
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: BMW 520

29 Sie 2014, 11:49

Jestem Ciekawe kolega wkoncu kupil ta Nubire ?? Jak bym mial cos takiego w swojej okolcy chyba bym sie skusil ;)
krzysztof48
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 23 05 2014
Auto: Nie mam