Nubira I 1.6 gaśnie na benzynie. Na LPG chodzi bez problemu.

26 Sie 2016, 20:16

Witam.
Mam problem z moją Nubirą 1.6 16v 106 KM benzyna + LPG. Raz chodzi na benzynie, a raz nie. Jak odpalam na benzynie to obroty spadają i żeby nie zgasła muszę przygazować i wtedy przełącza się na LPG. Na gazie chodzi dobrze, trzyma obroty, nie gaśnie, dobrze przyśpiesza, nie dławi się itd. Wczoraj odpaliłem ją na benzynie, pochodziła parę minut, nawet przejechałem kawałeczek po działce i nie zgasła.
W czym może być problem? Myślałem nad pompką paliwa.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Piotrekcy
Początkujący
 
Posty: 84
Zdjęcia: 0
Auto: Ford Focus mk1 FL/Nubira z LPG
Silnik: 1.4 75KM/1.6 106KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2016, 08:32

Przypominam sobie,że w Nubirach zasilanych lpg często dochodzi do uszkodzenia pomp paliwa,dpatego to raczej będzie to.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Sie 2016, 10:22

Jeżeli na LPG silnik pracuje bez problemów, to winny jest układ zasilania benzyną. Czyli pompa, filtr, układ sterowania wtryskiwaczami. Może też być to wina sterownika LPG - nie zawsze może przełączyć instalację na Pb - podczas przełączania na LPG odcinane są wtryskiwacze benzynowe. Oprócz tego, w Nubirach LPG było robione tak, że pompa paliwa nie była wyłączana przy pracy silnika na LPG - chodzi o schładzanie wtryskiwaczy benzyny, żeby się nie zapiekły. I pompa paliwa lub czasem się spalić, w szczególności jak się jeździ z małą ilością benzyny w baku. Może to być też jakiś luz na bezpieczniku bądź przekaźniku od pompy - raz działa a raz nie.
Swoje poszukiwania zacznij od pompy paliwa, jak radzi kolega wyżej, a dokładniej najpierw sprawdź, czy do pompy dochodzi napięcie. Oczywiście w momencie, jak silnik nie będzie chciał pracować na benzynie. Kolejna rzecz w poszukiwaniach to wtryskiwacze benzyny.
Jaką masz instalację LPG - Bedini czy inną?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sie 2016, 17:34

MotoAlbercik napisał(a):Jaką masz instalację LPG
BRC
Piotrekcy
Początkujący
 
Posty: 84
Zdjęcia: 0
Auto: Ford Focus mk1 FL/Nubira z LPG
Silnik: 1.4 75KM/1.6 106KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2016, 17:52

Zdecydowanie zacznij od pompy, wina nie będzie leżeć po stronie układu lpg bezpośrednio, tylko raczej po stronie zasilania Pb.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

30 Sie 2016, 20:32

Póki co jest dobrze. Jedyne co zrobiłem to zatankowałem benzynę i przejechałem dzisiaj ze 100km na samej benzynie. Bez żadnych problemów. Możliwe że poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie i samochód benzyny nie wdział i może się wtryskiwacze pozalepiały?
Piotrekcy
Początkujący
 
Posty: 84
Zdjęcia: 0
Auto: Ford Focus mk1 FL/Nubira z LPG
Silnik: 1.4 75KM/1.6 106KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    W gąszczu znaków drogowych - interpretacja przepisów
    Każdy kierowca jest zobligowany, aby stosować się do znaków drogowych. To bardzo ważny element ruchu drogowego, który z wielu przyczyn może być lekceważony i niezauważany przez kierowców. Za niezastosowanie ...

30 Sie 2017, 20:11

Powracam po równym roku. Problem do tej pory nie jest do końca rozwiązany...
W międzyczasie wymieniony był parownik z zaworem zwrotnym, przewody zapłonowe, kompletna listwa wtryskowa z wtryskiwaczami benzynowymi i dalej nie jest tak jak być powinno. Wczoraj zrobiłem reset ECM, bo myślałem że mapy benzynowe się rozjeżdżają i nie pomogło.
Więc tak:
Jak jeżdżę na samej benzynie to jest wszystko git. Odpala ładnie, obroty nie falują i dobrze przyśpiesza.
Po przełączeniu na LPG samochód również jeździ bez problemów. Problem zaczyna się gdy zgaszę samochód na gazie i chce go odpalić na benzynie. Wtedy zazwyczaj gaśnie, albo obroty falują. Przez pierwsze ~500 metrów szarpie, nie chce przyśpieszać, jakby go coś dławiło. Po chwili jakby się przegryzł i wszystko wraca do normy. Jak podczas odpalania dam więcej gazu i od razu przełączy na LPG to wszystko jest dobrze. Jakby go zalewało gazem. Ale parownik został wymieniony na nowy i to raczej można wykluczyć. Pompa paliwa jest raczej sprawna, bo jak nie jeżdżę na gazie, to na benzynie chodzi bez problemów.
Co to może być?
Piotrekcy
Początkujący
 
Posty: 84
Zdjęcia: 0
Auto: Ford Focus mk1 FL/Nubira z LPG
Silnik: 1.4 75KM/1.6 106KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sie 2017, 21:32

Piotrekcy napisał(a):Problem zaczyna się gdy zgaszę samochód na gazie i chce go odpalić na benzynie.

Po jakim czasie odpalasz na Pb? Od razu, czy np. po całej nocy?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Wrz 2017, 13:31

MotoAlbercik napisał(a):Po jakim czasie odpalasz na Pb? Od razu, czy np. po całej nocy?

Bez różnicy po jakim czasie chce odpalić, dzieje się to samo.
Piotrekcy
Początkujący
 
Posty: 84
Zdjęcia: 0
Auto: Ford Focus mk1 FL/Nubira z LPG
Silnik: 1.4 75KM/1.6 106KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna