NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 16:44

Witam,

Od jakiegoś czasu mam mega problem z silnikiem 2.0 dCi 174KM w Nissanie X-trail II. Przebieg 240 000, samochód mam od nowości.
Przedstawia się on tak, że silnik zupełnie traci moc, nie ma praktycznie żadnego odzewu na gaz, jeździ jak czołg i w zasadzie nawet nauka jazdy jest mnie w stanie wyprzedzić przy starcie. Byłem z tym u kilku mechaników, żaden nie potrafi wskazać jednoznacznej przyczyny.
Jakiś czas temu zdecydowałem się oddać samochód na wycięcie DPF z racji tego, że zgodnie większość fachowców mówiła że to może być przyczyna całego tego bałaganu. Dzisiaj odebrałem auto i ku rozczarowaniu - nie dało to zupełnie nic.

Opisując pokrótce problem:
Wygląda to tak, jakby samochód eletkronicznie ograniczał sobie obroty, bo po wduszeniu sprzęgła i gazie w podłoge wskazówka nie przejdzie powyżej 3K RPM, jedyny sposób na to żeby lekko "oszukać" silnik jest rozkulanie go po cięzkich bojach do np. 80km/h i zredukowaniu biegu, wtedy wskazówka przekroczy magiczną barierę RPM i samochód odzyska moc, ale do pierwszych świateł ;)

Ja osobiście nie mam już na niego sily, w ostatnim tygodniu problem jest w ogóle nie do zniesienia, wcześniej pojawiało się to dość rzadko ale teraz to już prawie reguła a nie wyjątek.
Po wycięciu DPF, wymianie EGR, wizycie w kilku warsztatach logika każe mi zrzucić winę na turbinę, ale.. fakt jest taki że poprzedni mechanik podmienił turbinę na nową to problem nie zniknął.

W każdym razie, odzywam się teraz tutaj. Nie korzystam na codzień z for dyskusyjnych w tej tematyce, ale wydaje się to dla mnie ostatnią deską ratunku i może wspólnie uda nam się dojść do tego co dolega temu Nissanowi.

Pozdro
kucharchuck
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 Wrz 2017, 16:27
Prawo jazdy od: 0- 0-2010
Auto: Nissan X-Trail II 2008
Silnik: 2,0 DCI 173 KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 17:35

Skoro jest problem z mocą to napewno na komputerze jakies błedy wyrzuca, zostało to sprawdzone?
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5996
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 17:39

Wszystkie błędy były sprawdzone, aktualnie nie ma żadnego komunikatu, jest czysto pod tym względem.
Wyświetla się tylko jeden błąd od poduszek powietrznych, nie z serii check engine - taśma od poduszek powietrznych się zerwała, czekam aż dojdzie nowa i będę wymieniał ale nie chce mi się wierzyć że to mogłoby mieć jakiś związek z mocą silnika.
kucharchuck
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 Wrz 2017, 16:27
Prawo jazdy od: 0- 0-2010
Auto: Nissan X-Trail II 2008
Silnik: 2,0 DCI 173 KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 17:45

Nie bardzo to możliwe że nie ma błędów, jakiś ślad musi być, teraz jest to tak wszystko zintegtowane że musi coś pokazać. Trzeba podłączać go u kogoś kumatego kto ma dobrego kompa a nie skanerek OBD za kilka stówek. Turbo pompuje???
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5996
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 18:00

Dzisiaj u mechanika wyświetlał się błąd od EGR, co w ogóle jest dziwne z racji tego że ostatnio był wymieniany, no ale po wycięciu dpf i tych operacjach w obejściu systemowym zniknął sam przy jeździe testowej.

Co do Turbo, można stwierdzić że wcale go nie ma kiedy zaczynają się problemy z silnikiem.
Wczoraj np. auto miało dobry dzień i nie miało słabszego momentu, a dzisiaj już od rana fiksowało także humorki.

Co do samej turbiny, wcześniej - zanim auto w ogóle traciło moc były odczuwalne turbo dziury. Turbina była sprawdzana, były o wiele większe różnice ciśnień niż powinny być i niby z tego powodu odczuwało się te dziury. Co lepsze, turbina była podmieniona na sprawną po to ,żeby sprawdzić czy jest sens ponosić takie koszty i okazało się ,że poprawy nie ma.
kucharchuck
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 Wrz 2017, 16:27
Prawo jazdy od: 0- 0-2010
Auto: Nissan X-Trail II 2008
Silnik: 2,0 DCI 173 KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczniejsze skrzyżowania dzięki łączności samochodów z otoczeniem Bezpieczniejsze skrzyżowania dzięki łączności samochodów z otoczeniem
    W ramach wspólnego projektu Wolfsburg, Volkswagen i Siemens utworzyły obszar testowy na głównej ulicy miasta, na której dziesięć sygnalizatorów świetlnych wyposażono w urządzenie do transmisji ...
    Audi R18 e-tron quattro po raz pierwszy zwycięża w Sebring Audi R18 e-tron quattro po raz pierwszy zwycięża w Sebring
    Audi odniosło kolejny historyczny sukces w sporcie motorowym. Wygrana Audi R18 e-tron quattro w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring na Florydzie, to jednocześnie pierwsze zwycięstwo wyścigowej hybrydy w tym klasycznym amerykańskim ...

  •