NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 15:44

Witam,

Od jakiegoś czasu mam mega problem z silnikiem 2.0 dCi 174KM w Nissanie X-trail II. Przebieg 240 000, samochód mam od nowości.
Przedstawia się on tak, że silnik zupełnie traci moc, nie ma praktycznie żadnego odzewu na gaz, jeździ jak czołg i w zasadzie nawet nauka jazdy jest mnie w stanie wyprzedzić przy starcie. Byłem z tym u kilku mechaników, żaden nie potrafi wskazać jednoznacznej przyczyny.
Jakiś czas temu zdecydowałem się oddać samochód na wycięcie DPF z racji tego, że zgodnie większość fachowców mówiła że to może być przyczyna całego tego bałaganu. Dzisiaj odebrałem auto i ku rozczarowaniu - nie dało to zupełnie nic.

Opisując pokrótce problem:
Wygląda to tak, jakby samochód eletkronicznie ograniczał sobie obroty, bo po wduszeniu sprzęgła i gazie w podłoge wskazówka nie przejdzie powyżej 3K RPM, jedyny sposób na to żeby lekko "oszukać" silnik jest rozkulanie go po cięzkich bojach do np. 80km/h i zredukowaniu biegu, wtedy wskazówka przekroczy magiczną barierę RPM i samochód odzyska moc, ale do pierwszych świateł ;)

Ja osobiście nie mam już na niego sily, w ostatnim tygodniu problem jest w ogóle nie do zniesienia, wcześniej pojawiało się to dość rzadko ale teraz to już prawie reguła a nie wyjątek.
Po wycięciu DPF, wymianie EGR, wizycie w kilku warsztatach logika każe mi zrzucić winę na turbinę, ale.. fakt jest taki że poprzedni mechanik podmienił turbinę na nową to problem nie zniknął.

W każdym razie, odzywam się teraz tutaj. Nie korzystam na codzień z for dyskusyjnych w tej tematyce, ale wydaje się to dla mnie ostatnią deską ratunku i może wspólnie uda nam się dojść do tego co dolega temu Nissanowi.

Pozdro
kucharchuck
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 Wrz 2017, 15:27
Prawo jazdy od: 0- 0-2010
Auto: Nissan X-Trail II 2008
Silnik: 2,0 DCI 173 KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 16:35

Skoro jest problem z mocą to napewno na komputerze jakies błedy wyrzuca, zostało to sprawdzone?
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3217
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 16:39

Wszystkie błędy były sprawdzone, aktualnie nie ma żadnego komunikatu, jest czysto pod tym względem.
Wyświetla się tylko jeden błąd od poduszek powietrznych, nie z serii check engine - taśma od poduszek powietrznych się zerwała, czekam aż dojdzie nowa i będę wymieniał ale nie chce mi się wierzyć że to mogłoby mieć jakiś związek z mocą silnika.
kucharchuck
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 Wrz 2017, 15:27
Prawo jazdy od: 0- 0-2010
Auto: Nissan X-Trail II 2008
Silnik: 2,0 DCI 173 KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 16:45

Nie bardzo to możliwe że nie ma błędów, jakiś ślad musi być, teraz jest to tak wszystko zintegtowane że musi coś pokazać. Trzeba podłączać go u kogoś kumatego kto ma dobrego kompa a nie skanerek OBD za kilka stówek. Turbo pompuje???
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3217
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: NISSAN X-TRAIL II 2008 r - problem z mocą silnika

01 Wrz 2017, 17:00

Dzisiaj u mechanika wyświetlał się błąd od EGR, co w ogóle jest dziwne z racji tego że ostatnio był wymieniany, no ale po wycięciu dpf i tych operacjach w obejściu systemowym zniknął sam przy jeździe testowej.

Co do Turbo, można stwierdzić że wcale go nie ma kiedy zaczynają się problemy z silnikiem.
Wczoraj np. auto miało dobry dzień i nie miało słabszego momentu, a dzisiaj już od rana fiksowało także humorki.

Co do samej turbiny, wcześniej - zanim auto w ogóle traciło moc były odczuwalne turbo dziury. Turbina była sprawdzana, były o wiele większe różnice ciśnień niż powinny być i niby z tego powodu odczuwało się te dziury. Co lepsze, turbina była podmieniona na sprawną po to ,żeby sprawdzić czy jest sens ponosić takie koszty i okazało się ,że poprawy nie ma.
kucharchuck
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 Wrz 2017, 15:27
Prawo jazdy od: 0- 0-2010
Auto: Nissan X-Trail II 2008
Silnik: 2,0 DCI 173 KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Lexus IS - zestaw elementów podnoszących bezpieczeństwo Nowy Lexus IS - zestaw elementów podnoszących bezpieczeństwo
    Lista wyposażenia standardowego nowego Lexusa IS obejmuje najszerszy z segmencie kompaktowych sedanów zestaw elementów podnoszących bezpieczeństwo. Te intuicyjne w obsłudze funkcje łączą optymalne wspomaganie ...
    Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND 2013 / relacja Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND 2013 / relacja
    Targi Pojazdów 4x4 w Warszawie to prawdziwa uczta dla fanów aut z napędem 4x4 i miłośników jazdy w terenie. W hali wystawowej MT Centrum, przy ul. Marsa 56C odbyła się wystawa ponad 120 aut terenowych ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50