Odnowiona oferta nowoczesnych silników Dacii

13 Mar 2014, 14:34

Tempo rozbudowy i odnawiania oferty silnikowej jest świadectwem zdolności Dacii do konstruowania ofert odpowiadających potrzebom klientów.

Nowoczesne i oszczędne jednostki napędowe
TCe 90
Oszczędny silnik TCe 90 jest oferowany w modelach Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway. Jednostka ta pozwala połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa i emisji CO2, co obniża koszty użytkowania auta. Dzięki turbosprężarce o bardzo małym momencie bezwładności oraz układowi zmiennych faz rozrządu zaworów ssących, ten benzynowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 898 cm3 rozwija moc 66 kW (90 KM) przy 5 250 obr./min. To dynamiczna, szybko reagująca i elastyczna jednostka dzięki sięgającemu 135 Nm momentowi obrotowemu, dostępnemu od najniższych obrotów (90% już przy 1 650 obr./min). Zasięg auta z tym silnikiem jest o blisko 30% większy od zasięgu jego poprzednika 1.6 MPI 90.

TCe 115
Dostępny w modelach Dokker, Dokker Van i Lodgy, silnik TCe 115 (zależnie od rynku,
w Polsce w modelu Lodgy) jest pierwszą benzynową jednostką Grupy Renault
z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ze względu na niewielką dzięki aluminiowemu kadłubowi masę jest montowany w lżejszych modelach marki. Stanowi
to ponadto gwarancję znacznej dynamiki i przyjemności prowadzenia. Z niewielkiej pojemności skokowej (1,2 l) rozwija on moc 115 KM, a jego osiągi są porównywalne z osiągami silnika
o pojemności 1,6 l.

Duży moment obrotowy – 190 Nm – w 90% dostępny już od 1 500 obr./min, a w pełnej wartości w zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min, gwarantujący doskonałe przyspieszenia. Silnik TCe 115 cechuje się niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2.

TCe 125
Zastosowany po raz pierwszy w Nowej Dacii Duster, silnik TCe 125 stanowi połączenie mocy i elastyczności. Dzięki mocy 125 KM i dużemu momentowi obrotowemu (205 Nm przy 2 000 obr./min), ta turbodoładowana jednostka zapewnia doskonałe przyspieszenia przy ruszaniu
z miejsca i na kolejnych biegach nawet przy niskich obrotach. Niezwykle wydajny silnik
TCe 125 jest również bardzo ekonomiczny dzięki obniżonym kosztom użytkowania, jakie zapewnia niewielkie zużycie paliwa i bezobsługowy łańcuch rozrządu "for life". W połączeniu
z 6-przełożeniową skrzynią biegów, montowaną w Nowym Dusterze, zapewnia dobrą dynamikę jazdy przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

Nowa generacja silników 1.5 dCi – jeszcze bardziej ekonomiczne, o jeszcze wyższych osiągach
Już obecnie powszechnie doceniany za swoją niezawodność, wysokie osiągi i niskie zużycie paliwa, silnik 1.5 dCi, bestseller Grupy Renault, został dodatkowo zoptymalizowany. Nowa generacja tego silnika wyposażona została w układ wtryskowy i układ doładowania o większej wydajności, co pozwoliło zwiększyć moment obrotowy o 20 Nm. Wprowadzone zmiany zapewniają większą przyjemność prowadzenia auta i obniżenie emisji CO2. Silnik 1.5 dCi jest zależnie od modelu dostępny w wersjach 75 i 90 KM oraz w wersjach 90 i 110 KM w Lodgy
i w Nowej Dacii Duster
.

Najbardziej kompletna na rynku oferta wersji LPG
Z uwagi na cenę wynoszącą poniżej 1 euro/litr, Dacia nadal promuje LPG jako ekonomiczną alternatywę w stosunku do innych rodzajów paliw. W zależności od kraju sprzedaży, wszystkie modele z gamy Dacii (z wyjątkiem Sandero Stepway) mogą być oferowane w wersji zasilanej gazem. Nowe Dacie Logan, Logan MCV i Sandero są dostępne z silnikiem 1.2 16 V 75 LPG. Dacia Duster 4x2 jest dostępna z silnikiem dwupaliwowym benzyna/LPG 1.6 16 V 105 LPG. Natomiast dwupaliwowy silnik benzyna/LPG 1.6 MPI 84 LPG jest dostępny w modelach Lodgy i Dokker.

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y