Opel Astra 2.0 koszt naprawy

28 Maj 2016, 15:46

Witam,

Ostatnio podczas jazdy zauważyłem wyraźny spadek mocy mojej Astry, nieustająca paląca kontrolka "check engine" również nie dawała mi spokoju. Na dodatek pod maską miałem nieźle zarzygany silnik, więc naszły mnie podejrzenia, że olej również może uciekać. Udałem się więc do mechanika i opisałem całą sytuację. Po głębszej diagnozie stwierdził jednoznacznie,że jest zasyfiały EGR oraz cały kolektor, do tego trzeba bedzię wymienić uszczelki. Na dodatek uświadomił mnie, że jechałem dosłownie na końcówce oleju mimo, że wymieniałem go z 1,5 miesiąca temu. (żadna czerwona kontrolka podczas jazdy wcześniej się nie paliła dotycząca braku oleju ) Stwierdził jeszcze, iż warto byłoby wymienić lewą poduszkę silnika, bo cały lata. Po całej naprawie nie do końca jestem zadowolony, dlaczego ? Mimo, że autko zdecydowanie odzyskało moc i jeździ się o niebo lepiej, to kontrolka "check engine przy
pierwszym bądź drugim biegu nadal się pali, na 3 i wyższych znika .... Kompletnie się już pogubiłem co może być tego przyczyną, że przy ruszaniu bądź na wolnej jeździe się pali.
Podsumowując przesyłam Wam drodzy eksperci paragon, czy ta naprawa była aż tyle warta ? czy może mechanik lekko sobie przyciął i policzył wszystko x2

We wtorek wracam do niego i zamierzam naświetlić dalszy problem. Mam nadzieję, że jakakolwiek naprawa tej "kontrolki" będzie w ramach reklamacji.

Jakie jest Wasze zdanie, za drogo, a może adekwatnie do problemu ,bo jak mówił wszystko było tak zarzygane, że całe czyszczenie tego syfu trochę mu zajeło.

P.S

Poduszka silnika lewa 147 zł
Uszczelki kolektora ssącego x2 46 zł
Uszczelka pokrywy zaworów 84 zł
Filtr Oleju, filtr paliwa 67 zł
Olej Mobil 10W-40 4,5l 90 zł
Czyszczenie kolektora 200 zł
Wymiana uszczelek 150 zł
Wymiana poduszki silnika 40 zł
Diagnostyka komp. 50 zł
Czyszczenie EGR 70 zł

SUMA 964.86 zł
OPEL ASTRA 2.0 DTL r.2000
MOC: 82 KM
Hatchback


Pozdrawiam.
memento85
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 28 10 1987
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 2.0 DTL
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Maj 2016, 20:21

memento85 napisał(a):mechanik lekko sobie przyciął i policzył wszystko x2

Jeśli chodzi o ceny części to nie widzę żeby coś policzył podwójnie i przegiął z ceną. Uszczelka kolektora ssącego jest liczona razy dwa bo są w rzeczywistości dwie. Co do robocizny nie będę się wypowiadać. Wprawdzie robiłem takie operacje w tym silniku ale co mechanik to jego cena. Co do kontrolki silnika to podjedż i zgłoś.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oldsmobile F32 - historia zabytkowego samochodu
    Oldsmobile F32 to samochód osobowy produkowany przez amerykańską markę Oldsmobile w latach 1932-1933. Był to luksusowy model samochodu klasy średniej, który cieszył się popularnością ze względu na swoje wyposażenie, ...