Opel Astra F 1.6 16V

02 Wrz 2016, 15:11

Witam, posiadam samochód Opel Astra F 1.6 16V 98R. Moje pytanie brzmi czy posiada on gniazdo OBD 2 ponieważ przymierzam się do zakupu takiego testera diagnostycznego [link do oferty na Allegro wygasł]. Na innych aukcjach czytałem, że OBD 2 posiadają benzyniaki 2001r + i diesle 2004r+ i niektóre starsze amerykańskie samochody. Tutaj podsyłam link do mojego gniazda [link wygasł] ma 16 pin czyli jak OBD 2 ale nie jestem pewny czy jest to na 100% czy coś tylko podobnego. W sumie Astra F produkował GM czyli amerykanie także mogła posiadać to gniazdo w 98r?
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Wrz 2016, 11:31

W ameryce gniazdo OBDII stało się standardem od 1 stycznia 1996 roku.
OBDII ma gniazdo 16 pinowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Wrz 2016, 18:19

Rozumiem wtedy, że jest to na 100% OBDII ? Bo nie wiem czy kupować ten tester diagnostyczny.
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Wrz 2016, 20:46

Raz jeszcze napisze - system samodiagnostyki OBDII ma gniazdo 16 pinowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2016, 20:42

W ameryce gniazdo OBDII stało się standardem od 1 stycznia 1996 roku.
Nie patrzymy na datę produkcji auta a na rok wypuszczenia danego modelu na rynek. Astra z tematu z tym silnikiem była robiona od 1994 roku. Twoja Astra może nie być w systemie OBDII. Moja babcia Fabia też nie jest mimo że wyprodukowano ją na europę w 2002 . Ten model klepano od 1999 roku .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2016, 09:43

Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Wrz 2016, 17:46

Na linku co podałeś znalazłem takie info "Istnieje sporo pojazdów z okresu przejściowego, posiadających identyczne złącze podłączone do sterowników starszego typu nie obsługujących OBDII . Gniazdo takie służy do podłączania specyficznych dla producenta urządzeń diagnostycznych. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że te same modele samochodów bywały wposażane w OBDII lub nie, zależnie od rynku na jaki były produkowane. "

Także może nie obsługiwać OBDII bo jak patrze moje gniazdo wygląda bardzo podobnie ale jednak różni się minimalnie kształtem i dlatego nie jestem pewny bo jeden sprzedawca z allegro napisał że nie pasuje do tego auta bo nie posiada gniazda OBDII a jedni wręcz odwrotnie aż sam nie wiem.
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Wrz 2016, 18:37

comandosx napisał(a):Także może nie obsługiwać OBDII bo jak patrze moje gniazdo wygląda bardzo podobnie ale jednak różni się minimalnie kształtem i dlatego nie jestem pewny bo jeden sprzedawca z allegro napisał że nie pasuje do tego auta bo nie posiada gniazda OBDII a jedni wręcz odwrotnie aż sam nie wiem.
Nie patrz na dokładny kształt gniazda. Mam podobny tester jaki zamierzasz kupić i go podłączam tu i tam . Niestety nie zawsze mogę tym cokolwiek zdziałać zwłaszcza w starszych autach przed rokiem 2000. Tobie pozostaje przetestować pożyczonym ? czy jak tam od kolegi , znajomego mechanika ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2016, 19:24

Niestety nie mam za bardzo od kogo pożyć możne kogoś zjadę z takim testerem. Mi tylko głównie chodzi o sprawdzenie check engine pojawia się na rozgrzanym silniku po przejechaniu ok. 10 km i na wyższych obrotach od ok.2,5-3 tys i pojawia się dosłownie na 3 sek czasami dłużej i już mam tak w sumie od roku. Auto cały czas jeździ normalnie błąd mam od początku kupna auta czyli dokładniej jakieś 17 miesięcy żadnych problemów nie ma tylko denerwujący check engine co chwile. Jazda na 5 biegu do 70km/h nie pojawia się w ogóle ten błąd nie mam pojęcie od czego to jest ale tylko na wyższych obrotach raz mi się tylko zdarzyło że się zapaliła kontrolka i się paliła aż do końca jazdy w ogolę nie zgasłą teraz znowu znika normalnie. Podejrzewam zabrudzony zawór EGR bądź przepływomierz choć w ciemno ciężko to stwierdzić. Chciałbym ten błąd usunąć bo tak autko mimo wieku 0 problemów stan techniczny idealny nowe sprzęgło komplecik, rozrząd (wymieniał poprzedni właściciel) i jak na opla to chyba 0 rdzy lekko tylko przy tylnej wycieraczce co jest w tych oplach mało spotykane że bez rdzy ;)
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Wrz 2016, 09:07

Z tego co wiem, to OBDII ma podłączone 9 pinów. Natomiast ALDL ( stara diagnostyka w gniazdach OBDII ma podłączone 6 pinów. Oprócz tego, to jak dobrze pamiętam, to ALDL w OBDII ma oznaczenia pinów literowe, a prawdziwe OBDII ma oznaczenia pinów cyfrowe.
Inna sprawa, to tester chcesz kupić na allegro. A tam możesz towar odesłać w ciagu chyba 14 dni bez podawania przyczyny. Więc jak co nie będzie tester pasował, to go odeślesz.
Jeszcze inna sprwa - jak chcesz mieć pewność 100% to pprostu podjedz do najbliższego mechanika i zapytaj jakie masz gniazdo. Myślę, że nic za to nie zapłacisz :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Wrz 2016, 15:58

Dobra dzięki za pomoc bo na prawdę ciężko o 100% pewność. Może po prostu kupię najpierw jakiś preparat za 30 zł chyba są do czyszczenia zaworu EGR i może pomoże bez tego bo widziałem kiedyś na TVN turbo i akurat podobny problem tyle że problem był że obroty były podwyższone a u mnie wszystko jest ok. Tam pomogło przeczyszczenie zaworu EGR bo przeważnie mechanicy jak już to wymieniają na nowy który kosztuje ok. 500-600 zł a czasami wystarczy wyczyścić. Jak się okaże że zawór do wymiany to wtedy niestety sobie raczej to odpuszczę za duży wydatek jak na ten samochód a nic się nie dzieję może być przez to podwyższone spalanie? (mimo że pojawia się dosłownie na 3 sek i znika). Mimo wszystko dzięki za pomoc po prostu pójdę do mechanika nie mam czasu na zwroty do allegro się z tym bawić lepiej za 20 zł u mechanika sprawdzę i po problemie.
comandosx
Początkujący
 
Posty: 66
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998