Opel Astra G 1.7 DTI ucieka płyn chłodniczy korkiem

Opel Astra G 1.7 DTI ucieka płyn chłodniczy korkiem

22 Sty 2019, 13:46

Witam forumowiczów. Panowie mam taki problem, ze ucieka mi płyn chłodniczy korkiem, nie jest to duży wyciek ale raz na tydzień muszę dolać z litr płynu ( ogólnie robię z 150km dziennie) pewność mam że przez korek bo gdy przetre zbiorniczek wyrównawczy chusteczką i jak przejade parę km widać kople płynu nadal na zbiorniczku wokoło korka. Gdy go rozgrzeje do pełnej temperatury i przygazuje dobrze to nic się nie dzieję nawet kropelka płynu nie ucieknie. Dopiero gdy zamknę maskę i przejade kilka km wtedy się to dzieje. Problem jest też w tym, że gdy samochód się rozgrzeje zaczyna grzać przy wyższych obrotach, gdy stoje na światłach lub wgl na postoju to jest to samo dopiero gdy jadę zaczyna grzać nwm czy to jest normalne przy dieslu czy nie ponieważ to mój pierwszy samochód na ropę. Kupiłem tester zawartości spalin w układzie chłodzenia i zrobiłem z 6 testów to to raz pokazały że dobrze jest sprawna uszczelka a raz, że uszkodzona i nwm jak to zrozumieć. Byłem u jednego mechanika to powiedział, że to nie może być uszczelka bo to nie są nawet objawy na uszczelkę. Mówił, że gdyby była uszczelka to spalałby płyn wydechem i w dużych ilościach by uciekał. Stąd moja obecność tu. Chłopaki doradźcie mi co to może być bo ja na ten samochód nie mam już sił. Ogólnie z tymi objawami przejechałem już 4000km no ale w końcu chce to zrobić i się nie przejmować. Także proszę o porady Panowie
Dawidsus123
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 27 Lip 2018, 19:51

Re: Opel Astra G 1.7 DTI ucieka płyn chłodniczy korkiem

22 Sty 2019, 14:28

Wygląda to tak jak by ciśnienie było za wysokie i wtedy wywala płyn. Może korek jest nie sprawny i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia?

Dawidsus123 napisał(a):Problem jest też w tym, że gdy samochód się rozgrzeje zaczyna grzać przy wyższych obrotach, gdy stoje na światłach lub wgl na postoju to jest to samo dopiero gdy jadę zaczyna grzać nwm czy to jest normalne przy dieslu czy nie
Nie, tu nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna jeden i drugi na wolnych obrotach powinien posiadać ogrzewanie i powinno lecieć ciepłe powietrze jak silnik jest rozgrzany. Jedynie co to diesel trochę dłużej rozgrzewa się. Z tego co napisałeś problemem może być zapowietrzony układ chłodzenia i nagrzewnica przez którą dopiero podczas jazdy przy większych obrotach przepływa ciecz nagrzewając ją i dzięki temu wtedy leci ciepłe powietrze.

Dawidsus123 napisał(a):Kupiłem tester zawartości spalin w układzie chłodzenia i zrobiłem z 6 testów to to raz pokazały że dobrze jest sprawna uszczelka a raz, że uszkodzona i nwm jak to zrozumieć
Tu raczej wyszło by przy każdym teście jak by problemem była uszczelka.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3290
Zdjęcia: 19
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Opel Astra G 1.7 DTI ucieka płyn chłodniczy korkiem

22 Sty 2019, 17:15

No okey to by się może zgadzało tylko skąd się bierze te ciśnienie takie w tym zbiorniczku że wypycha ten płyn. To chyba nie wina nagrzewnicy
Dawidsus123
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 27 Lip 2018, 19:51

Re: Opel Astra G 1.7 DTI ucieka płyn chłodniczy korkiem

22 Sty 2019, 17:17

Korek wymieniłem wcześniej, i to samo, później wymieniłem cały zbiorniczek wyrównawczy i nadal to samo
Dawidsus123
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 27 Lip 2018, 19:51

Re: Opel Astra G 1.7 DTI ucieka płyn chłodniczy korkiem

23 Sty 2019, 11:06

Dawidsus123 napisał(a):Korek wymieniłem wcześniej, i to samo, później wymieniłem cały zbiorniczek wyrównawczy i nadal to samo
Czy węże od chłodnicy są twarde zanim silnik rozgrzeje się?
Wężyki do zbiorniczka wyrównawczego są drożne?
Przyglądałeś się czy nie widać bąbelków powietrza?

Ja bym w pierwszej kolejności usunął problem z nagrzewnicą być może ona jest przytkana i dlatego przepływ cieczy na wolnych obrotach nie pozwala na jej odpowiednie nagrzanie a przez to może cierpieć cały układ.

Generalnie wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia może być przyczyną pękniętej głowicy, uszczelki pod głowicą lub korka.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3290
Zdjęcia: 19
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda NSX Honda NSX
    Pierwsza generacja Hondy NSX była autem niezwykłym. Przełomowe nadwozie wykonane w całości z lekkiego aluminium, silnik V6 znajdujący się za plecami kierowcy i niezwykłe właściwości jezdne wywoływały zachwyt. NSX powróciło ...
    Toyota Prius - aerodynamika i niskie zużycia paliwa Toyota Prius - aerodynamika i niskie zużycia paliwa
    Toyota Prius czwartej generacji już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę swą aerodynamiczną sylwetką. I nie jest to tylko subiektywne wrażenie, ponieważ dzięki starannemu zoptymalizowaniu kształtów nadwozia projektantom ...

  •