Opel Zafira B - brak ogrzewania i klapa ciepło / zimno - naprawa

06 Wrz 2021, 10:58

Usterka zlokalizowana . Trzeba dostać się do klapy ciepło /zimno . Prawdopodobnie oberwał się trzpień od napędu silniczka sterującego . Pytanie czy robił to ktoś z tutaj obecnych ? Trzeba wyrwać całą nagrzewnicę z opróżnieniem klimatyzacji z czynnika , czy da się rozpołowić obudowę na aucie aby dostać się do klapy ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3650
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2021, 21:38

A więc poczynione / zrobione / naprawione . Da się rozpołowić nagrzewnicę tak aby nie spuszczać płynu chłodzącego ani opróżniać klimy z czynnika . Po prostu Nagrzewnica składa się z dwóch części. . Część z nagrzewnicą i wymiennikiem klimy. Częśc druga to zespół klap. I tu leżał problem. Oberwany napęd klapy ciepło / zimno . Klapy do wymiany brak . Używki, całe nagrzewnice bardzo drogie.klimatronic i ze względu na okres grzewczy schodzą jak ciepłe bułeczki . Padło na dorobienie nowej klapy sposobem dobromira . Kurde działa :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3650
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Paź 2021, 22:19

Minął jakiś tam czas a naprawa przyniosła pozytywny rezultat . Działa . Koszt naprawy pomijalny jeśli chodzi o materiały . Klapę dorobiłem z blachy ocynkowanej grubości 1,5 mm . Była gdzieś tam w kącie warsztatu . Jakaś tam tulejka , klucz nasadowy torx , wymiaru nie pamiętam ( po co i na co o tym póżniej ) Z narzędzi oprócz kluczy do rozebrania auta to nożyce do blachy ( stołowe ) , giętarka do blach , lutownica , szlifierka . Rozbieramy

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Trochę kupy roboty ale to jak klocki lego . Teraz rozpoławiamy nagrzewnicę . Parę śrubek .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Po wyjęciu części z klapami w aucie pozostaje bez spuszczania czynnika klimatyzacji i płynu chłodzącego

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

A tutaj gdzie leżał problem

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Oberwane zniszczone połączenie klapy z serwomotorem . Żadne klejenie czy jakieś tam czarowanie nie pomoże . Dorabiamy nową klapę.Nowa klapa

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Wykleiłem krawędzie samoprzylepną taśmą do uszczelniania . Może się nie odklei . Jak już do gdzieś tam ją dmuchnie.. A teraz po co klucz nasadowy torx . Pasuje idealnie aby klapę połączyć z serwomotorem

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Czas naprawy to dwie dniówki . Rozbierania najwięcej aby czego nie zepsuć. Składanie ekspresowe . Pytania jakieś ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3650
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lis 2021, 09:12

Najgorsze rozbieranie całej deski bo wymiana samej klapy to chwila z tego co widać. Tak klapa powinna być wykonana z mocniejszych materiałów skoro jest taki problem żeby się do niej dostać.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4798
Zdjęcia: 14

19 Lis 2021, 19:36

Rokiko napisał(a):Najgorsze rozbieranie całej deski bo wymiana samej klapy to chwila z tego co widać
No nie do końca . Rozbieranie kokpitu i około niego to nawet przyjemna robota . Jak pisałem klocki lego . Najlepiej wykonać to w ciepły dzień gdy plastiki są ciepłe , elastyczne . Wtedy nic się nie urwie . Natomiast wymiana klapy to już żerzbienie . Aby ją wyjąć / włożyć trzeba rozpołowić obudowę . A tu d..a. Fabrycznie zgrzewane . Trzeba ciąć nożem takie tam plastikowe , zagrzane nity. Nie na całym obwodzie bo to jest chore . Tyle aby rozchylić dla wyjęcia klapy. Ponowny montaż / zestalenie obudowy to już inwencja twórcza . W jednym miejscu trzeba dać wkręta . Będzie służył o ile rozcięliśmy rozsądnie . Niby tam są miejsca na stalowe sprężyste klipsy ale kto je ma ?. Patrz

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Widać tam miejsce na klipsa , fabryczny zgrzewany nit . No i trytytkę daną przeze mnie :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3650
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lis 2021, 20:39

No to faktycznie...

Trytkę białą widziałem wcześniej i tak się zastanawiałem czy to twoja robota :mrgreen:
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4798
Zdjęcia: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy na świecie SUV z elektrycznym napędem
    Idea samochodu elektrycznego jest równie stara jak sama motoryzacja. Już w pierwszej dekadzie XX wieku wydawało się, że pojazdy zasilane prądem elektrycznym będą dominowały nad autami spalinowymi. Stało się jednak ...
    BMW serii 3 - samochód do driftu
    Kompaktowe BMW urosło już do miana legendy driftu i sięgają po nie zarówno amatorzy, jak i doświadczeni zawodnicy. Na zawodach driftingowych zobaczymy przeróżne wersje i generacje serii 3 – od już dość ...

  •