Opel Zafira B - brak ogrzewania i klapa ciepło / zimno - naprawa

06 Wrz 2021, 11:58

Usterka zlokalizowana . Trzeba dostać się do klapy ciepło /zimno . Prawdopodobnie oberwał się trzpień od napędu silniczka sterującego . Pytanie czy robił to ktoś z tutaj obecnych ? Trzeba wyrwać całą nagrzewnicę z opróżnieniem klimatyzacji z czynnika , czy da się rozpołowić obudowę na aucie aby dostać się do klapy ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3629
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2021, 22:38

A więc poczynione / zrobione / naprawione . Da się rozpołowić nagrzewnicę tak aby nie spuszczać płynu chłodzącego ani opróżniać klimy z czynnika . Po prostu Nagrzewnica składa się z dwóch części. . Część z nagrzewnicą i wymiennikiem klimy. Częśc druga to zespół klap. I tu leżał problem. Oberwany napęd klapy ciepło / zimno . Klapy do wymiany brak . Używki, całe nagrzewnice bardzo drogie.klimatronic i ze względu na okres grzewczy schodzą jak ciepłe bułeczki . Padło na dorobienie nowej klapy sposobem dobromira . Kurde działa :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3629
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Paź 2021, 23:19

Minął jakiś tam czas a naprawa przyniosła pozytywny rezultat . Działa . Koszt naprawy pomijalny jeśli chodzi o materiały . Klapę dorobiłem z blachy ocynkowanej grubości 1,5 mm . Była gdzieś tam w kącie warsztatu . Jakaś tam tulejka , klucz nasadowy torx , wymiaru nie pamiętam ( po co i na co o tym póżniej ) Z narzędzi oprócz kluczy do rozebrania auta to nożyce do blachy ( stołowe ) , giętarka do blach , lutownica , szlifierka . Rozbieramy

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Trochę kupy roboty ale to jak klocki lego . Teraz rozpoławiamy nagrzewnicę . Parę śrubek .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Po wyjęciu części z klapami w aucie pozostaje bez spuszczania czynnika klimatyzacji i płynu chłodzącego

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

A tutaj gdzie leżał problem

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Oberwane zniszczone połączenie klapy z serwomotorem . Żadne klejenie czy jakieś tam czarowanie nie pomoże . Dorabiamy nową klapę.Nowa klapa

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Wykleiłem krawędzie samoprzylepną taśmą do uszczelniania . Może się nie odklei . Jak już do gdzieś tam ją dmuchnie.. A teraz po co klucz nasadowy torx . Pasuje idealnie aby klapę połączyć z serwomotorem

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Czas naprawy to dwie dniówki . Rozbierania najwięcej aby czego nie zepsuć. Składanie ekspresowe . Pytania jakieś ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3629
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na pamięć i kierowca jak na autopilocie
    Mówi się, że praktyka czyni mistrza. W przypadku codziennej jazdy tymi samymi drogami to powiedzenie nie zawsze się sprawdza. Jazda jak na autopilocie, dekoncentracja, zmniejszona świadomość, a nawet niedostrzeganie ...
    Instalacje gazowe IV generacji – tzw. sekwencyjne
    Obecnie jest to najczęściej montowany typ układów zasilania LPG, tak zwana instalacja sekwencyjna. Niewiele droższa od dwóch poprzednich, bo kompletna wraz z montażem kosztuje co najmniej 1800 zł; warto wydać ...

  •