Opinie Jaguar f-pace

17 Gru 2020, 20:48

Czy ktoś słyszał o silniku diesla 2.0 180KM? Nigdzie nie można znaleźć info. Pochodzenie tego silnika to....?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

18 Gru 2020, 11:14

O tym modelu mało jest opinii nawet na zagranicznych stronach. Jakiś czas temu sam szukałem. To co się dowiedziałem to silnik którym jesteś zainteresowany to 180-konny 2,0-litrowy, turbodoładowany, 4-cylindrowy Diesel osiągający moment obrotowy 430Nm. Połączony on jest z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła. W silniku wykorzystana jest technologia zmiennych faz rozrządu (VVT). Inne ciekawe rozwiązania to sterowana komputerowo wydajność pompy oleju, pompa wody jest również sterowana i ma zmienną wydajność, a sam układ chłodzenia został podzielony w swoim obiegu w sposób umożliwiający szybkie nagrzewanie i z tego co doczytałem również jest to sterowane elektronicznie.

Silnik pochodzi z rodziny "Ingenium" i ma oznaczenie AJ200D. Te silniki pochodzą ze stajni firmy Jaguar Land Rover i są produkowane od końca 2015 roku. Zastąpiły one silniki pochodzące od Forda.

Jeżeli chodzi o samą jazdę to raz miałem możliwość przejechania się tym autem tyle że z silnikiem benzynowym i powiem szczerze że zrobił on na mnie dobre wrażenie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34
0

18 Gru 2020, 11:46

Info dostępne to ja znam, pytanie o czymś więcej. Sprawdziłem sobie kod silnika i jest to 204DTD ale dalej nic mi to nie mówi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Sty 2022, 15:50

Pojazdy Jaguara i Land Rover z silnikiem 2.0 d (204 DTD ) to tragedia, w Polsce o tym jest jeszcze cicho. Mało tego jest i jest strasznie drogie, a jeszcze gorzej z naprawami.Konstrukcja kozacka przemyślana na desce kreślarskiej,inżynier który to wyrysował jest geniuszem.Cała grupa JLR robi max 100 tyś kilometrów,przy dobrym wietrze.Główne problemy,łańcuchy rozrządu wyciągają się (są z tyłu silnika),turbo sprężarka lub turbo sprężarki (padają wirniki n dolocie).EGR wysokociśnieniowy który niszczy wszystko,całe silniki.Taki cudowny EGR wysokociśnieniowy pobiera spaliny z za filtra cząstek stałych (DPF) poprzez chłodnice spalin ładuje spaliny bezpośrednio na wirnik turbiny.Większości DPF to zabójca silnika.I tu zaczyna się geniusz inżyniera,za DPF wali jakiś drobny gruz na wirnik turbiny (jest jakieś biedne sitko) turbo ulega awarii,ale gruz poprzez dolot powietrza dostaje się do cylindrów.Taki motor przy 100 tysiącach kilometrów wygląda jakby zrobił z milion kilometrów.Polecam poczytać na stronach Angielskich,gdzie właściciele tych samochodów stają się najlepszymi kolegami kierowników serwisów.
Makki
Obserwowany
 
Posty: 1
0

08 Sie 2023, 23:22

Co za głupoty piszesz ! Mam Jaguara 2.0 180 KM Diesel obecnie 90 tys , jazda to poezja , spalanie aż miło , kolega ma F-Pace 130 tys, nic się nie dzieje też ten silnik , ostatnio na parkingu też stał 150 tys przebiegu zagaiłem też gościu ma od nowości i nigdy nie miał problemu . Po prostu o auto trzeba dbać zmieniać olej najlepiej co 10 tys. i tyle , najgorzej jak o aucie wypowiadaja się ludzie którzy nigdy takich aut nie mieli ! Polecam przesiadłem się z Audi Q7 na Jaguara F-Pace i nie kupiłbym z powrotem Audi
Kuba1965
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

02 Wrz 2023, 22:47

Ale z ciebie optymista, mowisz jak handlowiec JRL. Mam f pace 25d 2018 88tys najechane. Silnik to smietnik, jedna wielka wada fabryczna. Otomoto jest pelne tego zlomu z awatia silnika lub juz po jego wymianie. Silniki sie zacieraja i wg mnie jest to nieuniknione. Wystarczy poczytac na brytyjskich forach, tam wszystko jest
Gość123169
 
0

03 Wrz 2023, 10:17

Wymieniaj olej co 10 tys. , wyłącz fatalny START-STOP w F-Pace (tego nie lubi tam rozrząd) i nie powinieneś mieć problemów z silnikiem. Podobno silniki te pracują lepiej na 5W30 a nie 0W30 ale nie próbowałem. Silnik ten nie lubi też żadnych ingerencji typu podnoszenia moc ): A jak mi padnie bądź bedą problemy to też napisze , na razie zrobiłem ponad 30 tys. trzy razy już wymieniony olej z filtrami kupiony przy 80 teraz ma 110 i jeździ ?! Pasek sprawdzany bez luzów
Kuba1965
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

03 Wrz 2023, 11:30

Moje auto caly czas jezdzi na 5W30. Skoro przejechales dopiero 30tys, to malo jeszcze wiesz. Start/ stop jest zawsze wylaczone. Problem w tym ze mozesz i co 2tys wymieniac olej a nic to nie da. 1. Dpf, gdy sie nie dopali, rozrzedza paliwem olej, to zwiekasza zuzycie tlokow i tulei cylindrow. 2. Lejace wtryski powoduja zwiekszona temperature w cylindrze co znow powoduje zwiekszone zuzycie tloku i tulei. Mozesz sobie wmawiac, ze tymi patentami twoje auto przejedzie pol miliona, ale tak nie bedzie. Troszke wydluzysz zycie. Tloki pekaja, a cylinder idzie w jajo. To jest info z brytyjski for internetowych, ale tez z polskich aso. Jak chcesz, odkrec korek olejowy przy zapalonym silniku, sprawdz czy dymi. Jak tak, to sprawdz cisnienie w cylindrach. Jak bedzie roznica 10% miedzy cisnieniami poszczegolnych cylindrow, masz silnik do wymiany. Ostatnio podjechal go mnie gosc z tym samym silnikiem, ale sedanem XE albo XF. Spytalem go jak tam, czy sie psuje, on mowi ze luz wszystko ok. Mial najechane 150tys. Otworzyl maske a silnik mocno drgal, powiedzial ze ma poduszki do wymiany, odkrecilismy korek i dymil. Tak, ze lipa. Drgania sa od nierownej pracy tlokow. Ja mam 14 barow na cylindrze nr 1, a na reszcie mam 20barow. Auto jezdzi normalnie, mozna powiedziec, ze nic sie nie dzieje. Ale one tak maja. W prwnym momencie staja i nie da sie odpalic, bo kompresja jest nie wystarczajaca. Zeby ten silnik dluzej podzialal, trzeba nowe auto wziac na serwis, wymienic wadliwy rozrzad, wypatroszyc dpf, i wymienic wtryski na nie oryginalne. I mysle, że ze 200tys dalo by sie zrobic. Powodzenia.
Gość123169
 
0

03 Wrz 2023, 12:46

Opisane przez Ciebie problemy dot. praktycznie wszystkich marek więc dalej nie rozumiem po co wybrałeś i kupiłeś F-Pace ? Z mojej jazdy wynika że z silnikiem tak serwisowanym na razie nic się nie dzieje, z z wlotu oleju też nie wyskoczył żaden Dżin natomiast wychodzac daleko co bedzie za 200 czy 500 tys.km nie wiem tak długo aut nigdy nieeksploatuje. Jaguar to wciaż niszowa marka w Polsce ja jestem pozytywnie zaskoczony i tak to pisze , a we wszystkich autach z turbo,DPF po 120-150 wszystko może … i zgodze sie że tak zostały skonstruowane Pozdrawiam
Kuba1965
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

03 Wrz 2023, 12:54

Jestes sprzedawcą tego złomu albo jestes glupi, nie bede z toba dyskutowac. Hahahaha
Gość123169
 
0

03 Wrz 2023, 13:39

Ani jedno, ani drugie . Jak komuś brakuje argumentów to stosuje inwektywy, przy okazji nagrzany olej naturalnie paruje także radzę uważać na radę “eksperta” przy odkrecaniu wlewu oleju przy rozgrzanym silniki bo zawsze para bedzie i sie noe zdzwiwcie ! Kolejny garażowy ekspert na forum
Kuba1965
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

03 Wrz 2023, 13:59

Mam gdzies twoja opinie sprzedawco. Piszac pierdoly na tym forum roboty nie uratujesz. Wskazuje poszkodowanym takim jak ja kierunek.
1. Brytyjskie fora, wystarczy na brytyjskim google wpisac f pace problem czy cos w tym stylu i na dzien dzisiejszy są juz artykuly na ten temat, fora a nawet oferty firm np. w Essex ktore sa wyspecjalizowane w naprawach tego silnika, naprawa kosztuje wstepnie 3400funtow.
2. Polskie kluby Jaguar na face.
3. Na otomoto jest duzo samochodow po wymianie silnika, albo z dopiskiem awaria silnika. Latwo wyciagnac statystyke. Trzeba pamietac, ze to sa uczciwi ludzie, ktorzy sie przyznaja.
4. Aso, jak sie dobrze pogada z mechanikami, to potrafia cos powiedziec miedzy wierszami.

Nikt nie musi wierzyc garazowemu mechanikowi:)
I owszem inne marki rowniez maja problemy. Ale tym niech sie zajma wlasciciele tychże pojazdow.
Po co kupowalem jaguara? Jakie durne pytanie:) kupilem w 2019 roku, burza z usterkami pojawila sie w necie w 2021, przynajmniej tak zauwarzylem.

No nic mysle, ze wszystko jest juz zupelnie jasne:)
Gość123169
 
0

03 Wrz 2023, 14:14

Dalej nie rozumiem masz Jaguara na ktorego nie narzekasz , tylko narzekasz że smaruja go w necie. Ja mam też Jaguara też nie narzekam tylko że mam w d… co pisza Janusze w necie. Bo jak pisałem wyżej nie mam z nim problemow. Konwersacja z toba polega na tym ze jak cos sie nie zepsulo to sie zepsuje jak cos nie jebło to je...e. Po h… tym jeździsz sprzedaj go kup sobie Pande najprostszy silnik najlepiej w gazie albo 4x4 żeby coś nawiazywalo do SUVa i twoje katastrofakne wizje znikna
Kuba1965
Nowicjusz
 
Posty: 11
0

03 Wrz 2023, 14:33

O jep, jak napisalem ze mam na jednym cylindrze 14 barow a na reszcie 20 barow, a dopuszczalna roznica cisnien to 10%, to nie zatrybiles ze mam silnik do wymiany? Serio? I to ja jestem garazowym mechanikiem? I uzewnetrzniam sie, bo sie neta oczytalem? Matko bosko czestochowsko hahaha mam go sprzedac i zataic fakt awarii silnika za 35-120tys (w zaleznosci jak kto liczy)?
Mam prawo jako konsumet pisac o tym marnym produkcie, bo jest to moja jedyna obrona. Niech inni wiedza, to czego ja nie wiedzialem. A ty gdybys nie byl pracownikiem JRL, to wlanie bys mnie pytal na jaki adres Jacka Danielsa wysylac za info ktore tu dostales:) bo na polskich forach tego malo. Mam Audi RS3, 2020, wyobraz sobie, ze dziala, przebieg podobny, ani jednej usterki. A w Jaguarze:
Nieszczelnosc ukladu chlodzacego, wymiana trojniczka plastikowego - 4000zl w aso
Wymiana uszczelki tylnej klapy tozrzadu - chyba 2500zl w aso
Resetuja sie liczniki same co jakis czas, zglaszane do aso, zrobili aktualizacje i mialo byc dobrze, nie jest
No i teraz silnik.
A zaraz po silniku wysiadl selektor zmiany biegow - w aso 2300netto za element plus wymiana

Te usterki zdarzyly sie w moim aucie, jest to dla ciebie zrozumiale? PISZE NA SWOIM PRZYKLADZIE!
Gość123169
 
0

03 Wrz 2023, 16:36

Audi A6 C7 3.0 Quatrro akurat po gwarancji do wymiany DPF 10 tys + turbosprężarka 6000 serwis ASO do tego w miedzyczasie kilka czujników a jest tam ich ponad 200 nie wspomne o AdBlue kolejnym durnym wymysłem niemieckich inżynierów który skutecznie umila jazde wykrzyknikowymi komunikatami czy unieruchomieniem silnika przebieg tylko 105 tys. ! Ile modeli tyle problemow. Mam rade zmień ASO bo wydajesz się inteligentnym jeleniem.
Kuba1965
Nowicjusz
 
Posty: 11
0