Opony ze starym DOT - prośba o opinie.

22 Cze 2023, 16:36

Witam,
Interesuje mnie zakup takich opon: https://x-opony.pl/4x4/14304-235-60r20- ... 00559.html

Czy opony z tego rocznika będą się jeszcze do czegoś nadawały?
tadeuszp
Obserwowany
 
Posty: 2

22 Cze 2023, 16:43

Ale tam jest tylko jedna sztuka w ofercie :wink: Ogólnie były jakieś testy że prawidłowo składowane takie opony nawet i pięcioletnie są praktycznie jak nowe.

Do samochodu 4x4 którym kręcisz się po miejscu mogą się lepiej sprawdzić niż jakieś używki, nawet i młodsze.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

22 Cze 2023, 16:51

Stan magazynowy w tym sklepie jest ponad 20szt. Ciekawe jest to co piszesz.

Może jeszcze ktoś się wypowie.
tadeuszp
Obserwowany
 
Posty: 2

23 Cze 2023, 10:05

A jaką masz różnicę w cenie między świeżymi oponami w tym rozmiarze?

Generalnie jest tak, że nawet 3-letnie opony uznaje się za nowe, zgodnie z Polską Normą PN-C94300-7. Jeśli opony są nieużywane i były prawidłowo magazynowane, uznaje się je za nowe do 3 lat od daty ich produkcji. Oczywiście oznacza to, że takie opony zachowują w pełni swoje właściwości, a ich stan nie różni się od opon tegorocznych. Tak to wygląda w teorii pozostaje pytanie czy faktycznie były one składowane zgodnie z zaleceniami i w odpowiednich warunkach, a tego już nie jesteś w stanie sprawdzić.

Oglądałem ostatnio gdzieś testy takich opon nowych pięcioletnich w porównaniu z nowymi kilkumiesięcznymi tylko nie mogę teraz znaleźć linku ale jak mi się uda to wrzucę do tematu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

23 Cze 2023, 16:46

Jeżeli auto ma być wokół komina, na działkę, na ryby z małymi rocznymi przebiegami to brać. Jak do normalnej jazdy z opcją tras przez cały rok to odpuścić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10808
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Cze 2023, 18:03

Nie wydaje wam się, że etykieta jest trochę podrasowana?
szybki napisał(a):Jeżeli auto ma być wokół komina, na działkę, na ryby z małymi rocznymi przebiegami to brać. Jak do normalnej jazdy z opcją tras przez cały rok to odpuścić.

A ja bym radził odwrotnie. Jeśli jeździsz dużo to bierz- zużyjesz oponę w 2-3 lata i nie będziesz musiał używać 15letniej opony tylko skończysz jej żywot na 10 latach.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3754
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    53 Nissany NV200 zakupione przez GDDKiA
    W wyniku rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie na dostawę 53 szt. samochodów patrolowych z przeznaczeniem dla 16 Oddziałów ...

24 Cze 2023, 20:53

yeti65 napisał(a): ja bym radził odwrotnie. Jeśli jeździsz dużo to bierz- zużyjesz oponę w 2-3 lata i nie będziesz musiał używać 15letniej opony tylko skończysz jej żywot na 10 latach.


Zacznijmy od tego że opony całosezonowe dla kogoś kto jeździ dużo są bezużyteczne bo zazwyczaj po 20-30k.km.nadają się na śmietnik. Najgorsze jest to że przekonać się można o tym na śniegu i oby nie na przeszkodzie.
Kolejna sprawa nie wiadomo jak dana mieszanka reaguje na rocznik a 8lat to bardzo dużo. Niestety renomowane firmy potrafią robić max badziew więc kto wie co tu będzie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10808
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe