Opony ze starym DOT - prośba o opinie.

22 Cze 2023, 16:36

Witam,
Interesuje mnie zakup takich opon: https://x-opony.pl/4x4/14304-235-60r20- ... 00559.html

Czy opony z tego rocznika będą się jeszcze do czegoś nadawały?
tadeuszp
Obserwowany
 
Posty: 2

22 Cze 2023, 16:43

Ale tam jest tylko jedna sztuka w ofercie :wink: Ogólnie były jakieś testy że prawidłowo składowane takie opony nawet i pięcioletnie są praktycznie jak nowe.

Do samochodu 4x4 którym kręcisz się po miejscu mogą się lepiej sprawdzić niż jakieś używki, nawet i młodsze.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

22 Cze 2023, 16:51

Stan magazynowy w tym sklepie jest ponad 20szt. Ciekawe jest to co piszesz.

Może jeszcze ktoś się wypowie.
tadeuszp
Obserwowany
 
Posty: 2

23 Cze 2023, 10:05

A jaką masz różnicę w cenie między świeżymi oponami w tym rozmiarze?

Generalnie jest tak, że nawet 3-letnie opony uznaje się za nowe, zgodnie z Polską Normą PN-C94300-7. Jeśli opony są nieużywane i były prawidłowo magazynowane, uznaje się je za nowe do 3 lat od daty ich produkcji. Oczywiście oznacza to, że takie opony zachowują w pełni swoje właściwości, a ich stan nie różni się od opon tegorocznych. Tak to wygląda w teorii pozostaje pytanie czy faktycznie były one składowane zgodnie z zaleceniami i w odpowiednich warunkach, a tego już nie jesteś w stanie sprawdzić.

Oglądałem ostatnio gdzieś testy takich opon nowych pięcioletnich w porównaniu z nowymi kilkumiesięcznymi tylko nie mogę teraz znaleźć linku ale jak mi się uda to wrzucę do tematu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

23 Cze 2023, 16:46

Jeżeli auto ma być wokół komina, na działkę, na ryby z małymi rocznymi przebiegami to brać. Jak do normalnej jazdy z opcją tras przez cały rok to odpuścić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Cze 2023, 18:03

Nie wydaje wam się, że etykieta jest trochę podrasowana?
szybki napisał(a):Jeżeli auto ma być wokół komina, na działkę, na ryby z małymi rocznymi przebiegami to brać. Jak do normalnej jazdy z opcją tras przez cały rok to odpuścić.

A ja bym radził odwrotnie. Jeśli jeździsz dużo to bierz- zużyjesz oponę w 2-3 lata i nie będziesz musiał używać 15letniej opony tylko skończysz jej żywot na 10 latach.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX z pióropuszem. Kolejny nietypowy projekt
    Brytyjski oddział Lexusa zorganizował nietypowy konkurs. W ramach akcji Lexus Design your own Tattooed Car każdy mógł zaprojektować własną grafikę, która miała szansę trafić na nadwozie crossovera UX. Wygrał ...
    Instalacje gazowe III generacji
    Najmniej popularny typ instalacji LPG, będący niejako pośrednim pomiędzy II a IV generacją. Trudno obecnie spotkać nowe takie zestawy, gdyż rynek zdominowały systemy sekwencyjne. W instalacji gazowej III generacji wyeliminowano ...

24 Cze 2023, 20:53

yeti65 napisał(a): ja bym radził odwrotnie. Jeśli jeździsz dużo to bierz- zużyjesz oponę w 2-3 lata i nie będziesz musiał używać 15letniej opony tylko skończysz jej żywot na 10 latach.


Zacznijmy od tego że opony całosezonowe dla kogoś kto jeździ dużo są bezużyteczne bo zazwyczaj po 20-30k.km.nadają się na śmietnik. Najgorsze jest to że przekonać się można o tym na śniegu i oby nie na przeszkodzie.
Kolejna sprawa nie wiadomo jak dana mieszanka reaguje na rocznik a 8lat to bardzo dużo. Niestety renomowane firmy potrafią robić max badziew więc kto wie co tu będzie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe