Passat Wymiana katalizatora

13 Maj 2007, 13:06

jak zamiast katalizatora wstawić strumienicę żeby nie uszkodzić silnika przy pasacie 19tdi 110km
lol
a
Nowicjusz
 
Posty: 1

14 Maj 2007, 13:33

Może warto nieco rozwinąć ten temat, aby wiadomo było o czym mowa a także na jakie czynniki warto zwrócić uwagę w przypadku modernizacji układu wydechowego.
Niewątpliwie auto o którym mowa (a konkretnie jednostka napędowa) została już "rozgrzebana" na wszelkie możliwe sposoby przez nasze rodzime firmy tuningowe.

Na początek wspomnę, że wobec mojej skromnej opinii, modyfikacja o której mowa (strumiennica w miejsce katalizatora) wydaje mi się z lekka pozbawiona sensu.
Pominę już nawet milczeniem zasadność stosowania strumiennic w układach wydechowych, gdyż do tej pory trwają zacięte spory na temat ich rzekomego wpływu na poprawę osiągów silników spalinowych. Wspomnieć należy, że rozmowy te zwykle kończą się brakiem "uznania" dla tego rozwiązania.

Druga sprawa, to rozróżnienie tzw. prawdziwej strumiennicy od wyrobu o nazwie "strumiennica".
Z moich informacji wynika, że integralnym elementem "prawdziwej strumiennicy" z przeznaczeniem do montażu w układzie wydechowym jest tzw. zwężka Venturiego. Występuje ona we wszystkich znanych mi rozwiązaniach "prawdziwych strumiennic", niezależnie od faktu czy jest to strumiennica nad -, pod -, czy też okołodźwiękowa.

Poza tym zasadność stosowania konkretnego rozwiązania, jeśli miało by ono służyć poprawie osiągów, musiało by być poparte badaniami na hamowni w kwestii montażu odpowiedniego elementu i w dodatku w odpowiednim miejscu układu wydechowego.

Całkowicie osobną kwestią jest też charakter tej konkretnej jednostki napędowej.
Przede wszystkim należy wiedzieć, że prędkość spalin w układzie wydechowym auta z silnikiem wysokoprężnym (diesla) jest niższa aniżeli w analogicznej jednostce z zasilaniem benzynowym.
Po drugie, "głównym" elementem całego układu w tym przypadku jest tzw. "gorąca część" turbosprężarki, która ma ciągły kontakt ze spalinami. Poza tym, że jest to (jak zwykli mawiać ludzie zajmujący się modyfikacjami) najlepszy tłumik w całym układzie, to poprzez opór stawiany gazom wydechowym dość skutecznie obniża ona jednostkową prędkość spalin w reszcie układu.

Nie znaczy to mimo wszystko, że zmiany w układzie wydechowym tego auta są nieopłacalne. Wręcz przeciwnie, powiedział bym nawet, że poza zmianą programu sterującego silnika, zmiany właśnie w układzie wydechowym pozwalają przynieść wymierne efekty, pod warunkiem, że zostaną wykonane "z głową" i w odpowiedni sposób.

Jako źródło wiedzy, po raz któryś już polecę forum motoryzacyjne www.streetracing.pl . W dziale poświęconym jednostkom TDI z pewnością znajdzie pan odpowiedź na swoje pytanie, wraz z innymi interesującymi szczegółami.

Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski :)
Serdecznie pozdrawiam
Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
SpeedR
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: Warszawa

14 Maj 2007, 16:27

Poraz kolejny i myślę, że nie po raz ostatni jestem pod wrażeniem twojej wiedzy SpeedR. Zgadzam się z tobą jeśli chodzi o montowanie strumiennic w układach wydechowych (znam to z autopsji i nie było taj jak w opowieściach o poprawieniu osiągów dzięki strumiennicy). Ja tam wolę kupić dobry samochód nawet to może być polonez i zrobić przeszczep 9oryginalnego silnika np. z Jaguara, albo z Audicy lub inny silnik z zapasikiem mocy. Następnie zająć się tuningiem wizualnym bo w tym jestem akurat dobry :D
lasty
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: z laptopka :D

14 Maj 2007, 21:15

lasty napisał(a):nawet to może być polonez i zrobić przeszczep 9oryginalnego silnika np. z Jaguara, albo z Audicy lub inny silnik z zapasikiem mocy.

:shock: to dopiero byłby SWAP. Nieźle się rozpędziłeś. A pomyślałeś o tym czy wogóle taki silnik od Jaguara zmieściłby się pod maskę Poldka? Co z mocowaniami, z dyfrem, resztą napędu i innymi kobminacjami ?
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

15 Maj 2007, 15:51

Wiesz nie ma rzeczy niemożliwych. Jak do mini wsadzili V10, a do Maluszka 2,5 litra BiTurbo z Pasata bodajże. Więc troszkę główkowania i taka V8-mka by weszła :D
lasty
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: z laptopka :D
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Prius Plug-in Hybrid kontra Chevrolet Volt
    Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło ...
    [2018] VW Touareg III
    VW pokazał kolejna auto nie dla ludu. W środku pełno elektroniki rodem z nowych Audi z... 15 calowym ekranem dotykowym i 12 calowymi zegarami na czele. Waga spadła o jakieś 100kg w porównaniu do poprzednika. Zapowiedziano ...