Pękające korpusy wtryskiwaczy Common Rail

23 Maj 2011, 14:50

Witajcie.

Pacjent:
Land Rover Freelander TD4, rok 2002/2003, przejechane ok. 200kkm. Wg nomenklatury BMW jest to silnik z rodziny M47.

W ciągu nieco ponad roku pękł już czwarty korpus wtryskiwacza :twisted:

Ki diabeł?

Co może być nie tak?

Autko ma regularnie zmieniany filtr paliwa, tankowane jest na dobrych stacjach Orlenu lub Shella. Wtryskiwacze też corocznie miały przegląd i regenerację.

Jakieś pomysły?
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Maj 2011, 20:53

Pękł przy rurce czy przy wejściu w głowicę?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

24 Maj 2011, 19:41

arciasty napisał(a):Pękł przy rurce czy przy wejściu w głowicę?


Jak był na maszynie, to sikał poniżej czapki, czyli chyba gdzieś w okolicy wejścia w głowicę.

Poprzednie też miały podobnie, aczkolwiek ja ich nie widziałem na testerze.

W międzyczasie dowiedziałem się, że może to być związane z czujnikiem ciśnienia CR, przez co wtryskiwacze dostawały zbyt wysokie ciśnienie.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co powinien zrobić świadek wypadku?
    W ramach cyklu Piątek ze Szkołą Auto, prezentujemy kolejny materiał dotyczący bezpieczeństwa na drodze. W tym tygodniu instruktorzy doradzają, jak zachować się będąc świadkiem wypadku. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły ...