Pęknięta szyba po wymianie i problem z reklamacją

20 Lut 2019, 15:29

Pęknięta szyba po wymianie i problem z reklamacją Witajcie.
Pod koniec stycznia w moją czołową szybę uderzył kamień. Udałem się do warsztatu gdzie wymieniono mi szybę na nową. Dwa dni temu zauważyłem pęknięcie szyby, które biegnie od samego dołu. Podjechałem do pracownika, który szybę montował. Facet twierdzi, że pęknięcie powstało od uderzenia i on może ewentualnie odesłać szybę na gwarancję do producenta. Po tym pojechałem do innego serwisu, w którym pracownik powiedział mi, że:
1. tego typu pęknięcie na pewno nie powstało od uderzenia
2. szyba jest za nisko osadzona
3. szyba jest krzywo osadzona, lewa strona względem dachu lekko odstaje, prawa strona względem dachu odstaje dużo bardziej niż lewa

Kto ma rację i czy w ogóle da się coś stwierdzić po fotografii? Ewentualnie jak walczyć o swoje?
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lut 2019, 16:19

Tak naprawdę ciebie nie powinno interesować co jest z szybą nie tak. Szyba jest na gwarancji, więc jedziesz do mechanika który ją montował i niech wymienia na nową. A jak nie, to rzecznik konsumentów plus zadośćuczynienie za brak samochodu - wszak z pękniętą szybą ani bez niej jeździł nie będziesz...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2019, 16:22

No jeżeli nie ma widocznych śladów uszkodzenia to nieprawidłowe osadzenie mogło sie przyczynić do pęknięcia. Czy pęknięcie biegnie aż pod plastikowe podszybie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16235
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lut 2019, 16:59

MotoAlbercik napisał(a):Tak naprawdę ciebie nie powinno interesować co jest z szybą nie tak. Szyba jest na gwarancji, więc jedziesz do mechanika który ją montował i niech wymienia na nową. A jak nie, to rzecznik konsumentów plus zadośćuczynienie za brak samochodu - wszak z pękniętą szybą ani bez niej jeździł nie będziesz...
Tylko, że mechanik sugeruje, że szyba została uszkodzona nie przez niego, a przez uderzenie. A chwilę potem mówi, że może odesłać na gwarancję, czyli sugeruje, że szyba mogła być wadliwa? Co do gwarancji to gościu proponuje, że mam mu zapłacić za nową szybę, on wymieni(za darmo? dlaczego skoro to nie jego wina?) a uszkodzoną odwiezie na gwarancję. Jak gwarancja zostanie uznana to odda mi kasę.

Kao napisał(a):No jeżeli nie ma widocznych śladów uszkodzenia to nieprawidłowe osadzenie mogło sie przyczynić do pęknięcia. Czy pęknięcie biegnie aż pod plastikowe podszybie?


Tak. Pęknięcie biegnie aż do podszybia. Dlatego inny mechanik proponuje mi rozebranie podszybia celem weryfikacji czy szyba nie została uszczerbiona przy montażu i także potwierdzenie czy nie jest zbyt nisko, krzywo osadzona.

Zapytałem o całą sytuację w innym miejscu. Tam jedna osoba twierdzi, że faktycznie prawidłowym działaniem jest reklamacja u producenta i że producent jeżeli nie uzna gwarancji to poda powód, którym może być właśnie niewłaściwy montaż.
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lut 2019, 17:52

Zadzwoń do producenta i przedstaw sytuacje, podaj dane firmy i zorientujesz sie co tam Ci powiedzą.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16235
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lut 2019, 18:04

O widzisz. Bardzo dobry pomysł. Zapytam jak wygląda proces reklamacji i czy są w stanie zweryfikować przyczynę powstania pęknięcia.

Ale dlaczego mam podać im dane firmy, która wykonała montaż?
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lut 2019, 20:52

Osobiście podejrzewam, że ten co zakładał szybę spartolił robotę. Bo skoro pękła i pęknięcie idzie od podszybia, to albo została uszczerbiona albo krzywo osadzona jak wspominał kolega wyżej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2019, 20:54

Na pewno o to zapytają, dla nich będzie łatwiej zrzucić winę na montażystów ale w sumie co tu zrzucać jak ewidentnie jest źle wklejona
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16235
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lut 2019, 21:24

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Aby rozwiać wątpliwości zrób dokładne zdjęcie gdzie zaznaczone. Mogę się mylić ale mam wrażenie że pęknięcie rozeszło się z tego miejsca . Kamień ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4734
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2019, 21:35

Pęknięta szyba po wymianie i problem z reklamacją Dodatkowe zdjęcia.
Pęknięta szyba po wymianie i problem z reklamacją
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lut 2019, 22:12

No rzeczywiści nie ma śladu uderzenia .Śmiało składaj reklamację . Porządny i dbający o klientelę warsztat powinien tutaj przyjąć to na swoje bary i wymienić szybę ponownie na swój koszt. Pitolenie że producent i takie tam bara bara - a z jakiej racji ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4734
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2019, 11:13

Ok. Jestem po dwóch rozmowach.

1. Kierownik regionalny firmy [reklama] - cały czas odsyłał mnie do osoby, która wykonywała usługę, gdyż [reklama] nie jest stroną sporu. Ogólnie to mechanik zdjęcie takiej szyby powinien odpowiednio udokumentować, gdyż przy zdejmowaniu mogą powstać dodatkowe uszkodzenia szyby.

2. Człowiek, który wykonywał wymianę szyby ogólnie cały czas idzie w zaparte. Mówi, że opinie innych mechaników są nic nie warte, bo każdy może powiedzieć co chce (mimo, że wszyscy są zgodni), także podejrzewam, że gość po prostu nie ma za bardzo argumentów.
Cały czas mówił, że mam przyjechać do niego, bo przez telefon nie będzie my rozmawiać, że nie mogę składać reklamacji przez telefon. Powiedziałem, że dzisiaj przyjadę, a on, że dzisiaj mi i tak tego nie wymieni? Mówi po tym, że mam przyjechać w poniedziałek (odsuwa w czasie) i pogadamy... Ale dopytuję go nadal o jego stanowisko, a on wciąż zaprasza do siebie.

Jakie są moje kolejne kroki.
1. Jadę dzisiaj do innego warsztatu, gdzie nagrywam materiał wideo z rozebrania elementów plastikowych podszybia, aby zweryfikować czy szyba nie jest uszczerbiona lub nie opiera się na jakimś elemencie. Zrobię także zdjęcia pęknięcia oraz porównania osadzenia szyby z lewej i prawej strony.
2. Powyższe zdjęcia drukuję. Tworzę pismo z reklamacją, w której wskazuję wszystkie nieprawidłowości oraz informuję, iż ze względu na wadę szyby samochód nie może być przeze mnie używany. W związku z tym będę wynajmował samochód.
3. Jadę jutro do niego i składam dwa egzemplarze reklamacji i czekam na jego podpis. Jeżeli nie podpisze jadę na pocztę i wysyłam pismo za potwierdzeniem odbioru.
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lut 2019, 11:29

Nie ma śladu od uderzenia kamienia a pęknięcie jak widać jest bardzo długie i praktycznie pionowe co sugeruje że powstało od naprężeń które powstają podczas pracy nadwozia. W przypadku źle wklejonej szyby najczęściej z tego co wiem pęka właśnie pionowo. Kiedyś mój znajomy miął przypadek podobny do twojego i po 5 dniach od wymiany szyba pękła przez środek, wymienili mu na gwarancji bez problemu i z tego co pamiętam wpisali ukryta wada konstrukcyjna czy jakoś tak i powiedzieli że sami już zajmą się jej reklamacją wysyłając ją do producenta.

Miom zdaniem musisz próbować załatwić całą sprawę w warsztacie którym wymieniałeś szybę inaczej będzie ci pewnie ciężko dochodzić swojego. Złóż pismo w sprawie reklamacji skoro nie chcą z tobą rozmawiać za bardzo w tej sprawie.
taquito napisał(a):Jadę jutro do niego i składam dwa egzemplarze reklamacji i czekam na jego podpis. Jeżeli nie podpisze jadę na pocztę i wysyłam pismo za potwierdzeniem odbioru.
Ciebie nie interesuje to czy on podpisze bo składasz reklamację do firmy i ona musi to przyjąć niezależnie od tego kto wykonywał tą usługę.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

21 Lut 2019, 11:31

Lepiej poczekaj i u niego rozbierzcie podszybie i wtedy dokumentuj, zeby Ci nie zarzucił że doprowadziles do jakiś nieprawidlowosci czy coś takiego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16235
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lut 2019, 11:42

Ale reklamację złożę właśnie u gościa, który szybę montował. Ponoć musi być jego podpis, że została ta reklamacja przyjęta i od wtedy biegnie jego czas na rozpatrzenie reklamacji. Ja składam reklamację całej usługi, bo zapłaciłem za całość. Czy szyba była wadliwa mnie nie interesuje. Jeżeli była to już wtedy mechanik niech sobie składa reklamację do producenta.

Ewentualnie rozbieranie podszybia ponoć niczego nie uszkodzi, a chcę je nagrać od samego początku, aby było wszystko widać.


Aktualizacja
Pojechałem do faceta z pisemną reklamacją. Pełny opis sprawy, zdjęcia, informacja o tym, że wypożyczę samochód. Trochę marudził, marudził, ale zwrócił mi całość. Także teraz poszukuję rzetelnego warsztatu.

Bardzo wszystkim dziękuję za wszystkie rady i opinie :)
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010