Peugeot 207 - jaki silnik , co z silnikami VTi i THP?

04 Kwi 2021, 17:53

Witam, poszukuję auta za cenę ok. 12 tysięcy złotych do podróży po naszych polskich drogach. Wybrałem już Peugeota 207 w wersji 3 lub 5 drzwiowej. Będę jeździł dziennie po 30km, więc wybór to raczej benzyna. Przeglądałem różne strony na temat silników do tego auta i opinia jest jednoznaczna: nie kupować VTi i THP. Czy na pewno się w to nie pchać? Polecane są silniki starego typu 1.4 8V ,1.4 16V i 1.6 16V. 1.4 8V ma trochę mało mocy, zastanawiam się nad 1.4 16V lub 1.6 16V. Będzie to mój pierwszy samochód, więc na autach za bardzo się nie znam. Moglibyście doradzić mi jaki silniczek wybrać i na co zwracać uwagę przy kupnie takiego samochodu? Dziękuję za pomoc.
Autko424
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Kwi 2021, 21:53

Autko424 napisał(a):opinia jest jednoznaczna: nie kupować VTi i THP. Czy na pewno się w to nie pchać?
a ta jedno głośność myślisz skąd się wzięła? Musisz że wszyscy się skumali i jednoglosnie na całym świecie postanowili pisać nieprawdę?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14372
Zdjęcia: 105
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Kwi 2021, 12:18

No dobrze, ale dużo peugeotów wystawionych w internecie mają te właśnie silniki i sprzedawcy to chwalą, tak samo opinie użytkowników np. na autocentrum nie mówią jednoznacznie że to najgorszy silnik jaki mógł być.
Autko424
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Kwi 2021, 16:21

Tyle że na autocentrum wydają opinie Ci którzy dopiero co kupili
Autko424 napisał(a):i sprzedawcy to chwalą,
a co mają Ci powiedzieć? Że to gnój? Chyba logiczne jest to że wmówi Ci to co chcesz uslyszec abyś tylko kupił, widzę że dalej niedowiarek z Ciebie i nie możesz dopuścic do siebie tej myśli więc pozostaje Ci kupić i się przekonać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14372
Zdjęcia: 105
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Kwi 2021, 16:22

Dobrze, a możecie powiedzieć mi który silnik benzynowy z tej starszej generacji wybrać? Ja osobiście celowałbym w 1.4 16V 88KM. Z tego co mi się wydaje to silniczek 1.4 8V 73KM może się średnio spisywać z autem o wadze 1.3tony . 1.6 16V ma 110KM , więc też by był ok. Który silnik jest najmniej awaryjny i na co uważać przy kupnie takiego?
Autko424
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Cze 2022, 10:48

Jako użytkownik od ok 7 lat p207 z silnikiem 1.4 vti z nalotem od nowości 170 tys się wypowiem. Przez ten czas w silniku był wymieniany elektrozawor zmiennych faz rozrządu. To wszystko co robiłem przez kilkadziesiąt tys km i 7 lat użytkowania poza filtrami i płynami. Więc chyba nie jest tak źle jak niektórzy piszą, pewnie większość piszących jest pokroju "jedna pani drugiej pani" i tak się legenda tworzy.
Nawet pierwszy mechanik do którego pojechałem powiedział że trzeba łańcuch rozrządu wymieniać bo w tych silnikach to się rozrząd wymienia przy tym błędzie komputera. Nie wiem czy chciał mnie naciągnąć czy faktycznie łańcuch by wymienił. W każdym bądź razie inny mechanik wymienił tylko elektrozawór za ułamek ceny nowego rozrządu. Była to właściwa diagnoza bo od 6 lat mam spokój z silnikiem.
Uważam że p207 to dobry model. 95 KM daje rade aby w miarę dynamicznie rozbujać budę o wadze 1,1 tony, przy czym w porównaniu do innych silników benzynowych w tym modelu ma najniższe spalanie.
Elel111
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile kosztuje rejestracja samochodu - nowe stawki od 4 września 2022
    Już niedługo zmianie ulegną stawki za rejestrację samochodu zarówno tego kupowanego w Polsce jak i sprowadzonego z zagranicy. Dzięki zmianie przepisów i rezygnacji z wydawania karty pojazdu oraz naklejki kontrolnej ...
    Awaria samochodu w weekend. Jak oszacować koszty?
    Weekendowa wycieczka to przyjemna wizja spędzenia wolnego czasu. Co jednak zrobić, gdy podczas podróży zepsuje się auto? Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy to podstawa. Później trzeba jeszcze pomyśleć ...

  • 22 Cze 2022, 11:44

    Vti do tych 200 dojedzie bez większych problemów z silnikiem ake o THP juz tego powiedzieć nie można. Vti jest mocno wrażliwy na przeciążenia.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14372
    Zdjęcia: 105
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    22 Cze 2022, 12:05

    Autko424 napisał(a):opinia jest jednoznaczna: nie kupować VTi
    Tu masz na forum co nieco o tym silniku awaryjnosc-silnika-1-6-vti-120km-z-citroena-vt122432.htm

    Kao napisał(a):Vti jest mocno wrażliwy na przeciążenia
    Trzeba lać dobry olej i często wymieniać bo sporo problemów w tych silnikach zaczyna się od zaniedbań w związku z długim interwałem między wymianami.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6497
    Zdjęcia: 23

    22 Cze 2022, 12:16

    W tym przypadku to nie jest głównym problemem.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14372
    Zdjęcia: 105
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    22 Cze 2022, 13:28

    Kao napisał(a):W tym przypadku to nie jest głównym problemem.
    Zgadza się ale takie działanie może odsunąć w czasie ewentualne usterki które opisane są wyżej bo bądź co bądź jakość oleju ma wpływ na pracę wariatora zmiennych faz rozrządu i hydraulicznego napinacza rozrządu :wink:
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6497
    Zdjęcia: 23