Peugeot 308 1.5 blueHDI 130KM rok prod. 2018

21 Sie 2022, 13:00

W paru miejscach wyczytałem, że w silnikach 1.5 blueHDI 130 KM - szczególnie w tych z początkowej fazy produkcji - występuje problem ze zrywaniem się łańcucha łączącego ze sobą dwa wałki rozrządu. Łańcuszek jest zbyt wąski. Ponoć francuzi poprawili ten problem lecz nie wiadomo od jakiego momentu. Ponoć różnicę można rozpoznać tylko po pokrywie wałków. Czy ktoś z Was spotkał się z tym zagadnieniem ? Interesuje mnie jaka jest różnica w tych pokrywach wałków rozrządu. Najlepiej foto. Chcę kupić 308 z tym silnikiem i chcę uniknąć problemów.

Trochę tu o tym piszą: https://www.motodiesel.pl/silniki/5698-silnik-15-bluehdi-16v-130131km-dv5rc.html
Marekblue
Obserwowany
 
Posty: 2

22 Sie 2022, 10:04

Marekblue napisał(a):Ponoć francuzi poprawili ten problem lecz nie wiadomo od jakiego momentu.
Można sprawdzić rozrząd i poznać to po łańcuchu, bo starsze wersje silnika DV5RC miały cieńszy łańcuch później wersje były poprawione. Najlepiej po kupnie dokładnie to sprawdzić i jak nie będziesz pewien to wymienić rozrząd na wersję poprawioną wtedy będziesz pewny w 100% że masz to co chciałeś.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Włącz kierunkowskaz przed wyprzedzaniem lub skrętem
    Według "Europejskiego barometru odpowiedzialnej jazdy 2015", aż 44% polskich kierowców zapomina włączyć kierunkowskaz przed wyprzedzaniem lub skrętem. Tymczasem to niezbędny element bezpiecznej jazdy, dzięki któremu ...