1.5 blueHDI 130KM zerwany łańcuch wałków rozrządu

14 Sie 2022, 11:50

W paru miejscach wyczytałem, że w tych silnikach - szczególnie w tych z początkowej fazy produkcji - występuje problem ze zrywaniem się łańcucha łączącego ze sobą dwa wałki rozrządu. Łańcuszek jest zbyt wąski. Ponoć francuzi poprawili ten problem lecz nie wiadomo od jakiego momentu. Ponoć różnicę można rozpoznać tylko po pokrywie wałków. Czy ktoś z Was spotkał się z tym zagadnieniem ? Interesuje mnie jaka jest różnica w tych pokrywach wałków rozrządu. Najlepiej foto. Chcę kupić 308 z tym silnikiem i chcę uniknąć problemów.
Marekblue
Obserwowany
 
Posty: 2

31 Sie 2022, 18:43

To prawda z tym łańcuszkiem,potrafi się zerwać,nic mi nie wiadomo o tym by Peugeot dokonał poprawy,a jeśli już to trzeba szukać raczej w najmłodszych modelach,gdyż musiało upłynąć trochę czasu by problem mógł się pojawić,potrafią się zerwać przez zastosowanie wadliwego łańcucha,jaki z tego wniosek? Po zakupie auta wymieniam komplet rozrządu na porządny z łańcuchem IWIS(SWAG,FEBI) i smigam,ogólnie w tym modelu polecane są tylko diesle,tzn były polecane i chwalone jakiś czas temu,obecnie mogą wychodzić ,,kwiatki,,z tymi łańcuchami,w silnikach benzynowych(juz nie pamiętam w których) z kolei ,,rozpuszcza,,się materiał,z którego zrobione są paski rozrządu zanurzone w oleju,doprowadza to do zatykania smoka olejowego i zatarcia silnika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Land Cruiser 1953 rok
    W 1953 roku w ofercie marki pojawia się nowy model: terenowa Toyota BJ, która niedługo później została przemianowana na Toyotę Land Cruiser – w odpowiedzi na brytyjskiego rywala, jakim wtedy był Land Rover. ...