Peugeot 308 II 1.6 BlueHDi 100 km 2016

11 Mar 2022, 13:10

Czy warto kupić taki samochód z tego roku z przebiegiem 200 000? Jak z awaryjnością po tylu kilometrach?
mcmarins
Obserwowany
 
Posty: 1

12 Mar 2022, 10:59

W tym samochodzie większym problemem jest samo AdBlue szczególnie przy niższych temperaturach bo w zbiorniku na ten płyn potrafi się on krystalizować i wtedy wyskakuje check engine oraz kontrolka stanu adblue (nawet po uzupełnieniu do pełna). Jak tak jeździmy to po pewnym czasie prawdopodobnie włączy się tryb awaryjny i odliczanie kilometrów do całkowitego wyłączenia silnika.

Co do samego silnika to tu jeżeli zamierzasz jeździć tylko w koło komina to nie warto chyba że rocznie zrobisz min. te 20 tkm. Silnik jest oszczędny w zużyciu paliwa ale jak każdy diesel potrafi być i problematyczny w naprawach o czym warto pamiętać.

W jakich warunkach chcesz użytkować to auto i jakie przebiegi planujesz robić?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

12 Mar 2022, 18:46

mcmarins napisał(a):Jak z awaryjnością po tylu kilometrach?


Miałem przy tym silniku generalkę przy 142kkm :mrgreen:
Auto spoko, diesel jak diesel.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Mar 2022, 19:20

Rokiko napisał(a):odliczanie kilometrów do całkowitego wyłączenia silnika.
To tak chyba nie działa . Nie może być tak że jeśli odliczanie pokaże 0 km i np. podczas wyprzedzania silnik się wyłączy . To niebezpieczne .A nie jest tak że zgaszenie motoru przy zerowym odliczaniu nie pozwoli na jego ponowne uruchomienie :?: Ktoś to testował ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Mar 2022, 19:31

Ale macie problemy, komunikat o dolaniu adblue pojawia się przy bodajże 2400km do końca płynu
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Mar 2022, 20:05

franccc napisał(a): komunikat o dolaniu adblue pojawia się przy bodajże 2400km do końca płynu
Dolanie płynu a awaria układu to inna sprawa . Tu i tu będzie odliczać .Temat znany , upierdliwy . Jak się zesra to najczęściej konieczna wymiana zbiornika . Niby są firmy oferujące naprawę ale tak naprawdę sugerują wyprogramowanie adblue .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Mar 2022, 09:21

bonifacy napisał(a):A nie jest tak że zgaszenie motoru przy zerowym odliczaniu nie pozwoli na jego ponowne uruchomienie Ktoś to testował ?
jest dokładnie tak jak mówisz.
franccc napisał(a):komunikat o dolaniu adblue pojawia się przy bodajże 2400km do końca płynu
i co z tego jak później dolewasz a licznik dalej idzie w dół zamiar w górę.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Mar 2022, 09:40

Wyprogramować AdBlue, przy okazji chip i tyle.

200 kkm przy dzisiejszych silnikach to już "spory" przebieg. Jeśli akceptujesz ryzyko wymian dwumasy, turbo, wtrysków czy DPF to tak, warto kupić.

Ale jak ktoś pyta czy warto, to w 99% nie stać go na takie auto. Weź prostą benzynę i tyle.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Mar 2022, 10:52

Trzeba pamiętać, że adblue nawet z systemem podgrzewania w zimie potrafi dać o sobie znać szczególnie jak jeździsz na krótkich dystansach. Usunięcie tego systemu to mniejsze prawdopodobieństwo jakiś problemów w przyszłości no i tu jest trochę inna sytuacja na przeglądzie niż np. w przypadku usunięcia DPF.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34