Ford Focus MK3 1.5 TDCi czy Peugeot 308 II 1.6 BlueHDi - które wybrać?

15 Mar 2023, 20:55

Hej. Jeżdżę na tą chwilę Fordem Focusem MK2 1.6 TDCI. Chce zmienić auto na młodsze. Mam na oku Forda Focusa MK3 2016r., 1.5 120 km diesel oraz Peugota 308 2016r. 1.6 120 diesel. Oba w podobnej cenie. Obydwa kombi. Które auto byście polecili?
Ostatnio edytowany przez ArteK, 16 Mar 2023, 08:59, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Poprawiny temat
Edgar
Obserwowany
 
Posty: 2

16 Mar 2023, 09:55

Moim zdaniem powinieneś przejechać się tymi samochodami lub chociaż Peugeotem 308. Ja bym pewnie celował w Focusa bo ma trochę twardsze zawieszenie i myślę że lepiej się przez to prowadzi. Silnik w Focusie 1.5 TDCi o oznaczeniu DLD-415 bazuje na wcześniejszej wersji 1.6 TDCi (DLD-416). Tu zmiany nie są jakieś duże bo zmniejszenie pojemności powstało przez zmniejszenie średnicy cylindra o 1,5 mm przez co same cylindry otrzymały grubsze ścianki. Reszta to ten sam dobry sprawdzony silnik więc nie powinien sprawiać większych problemów. Tu jeszcze trzeba pamiętać że najsłabsza wersja ma turbo ze stała geometrią łopatek, a wszystkie mocniejsze mają zmienną geometrię łopatek – VNT.

W Peugeocie silnik 1.6 BlueHdi to dobrze znana jednostka o oznaczeniu DV6FC która również jest udaną konstrukcją nie sprawiającą większych problemów tu warto pamiętać że był też silnik 1.5 od 2017 roku i to już jest praktycznie nowa konstrukcja nie tak mało zmodyfikowana jak w przypadku Forda.

Silnik 1.5 TDCi (DLD-415)
Zalety:
- oszczędny przy spalaniu,
- cichy podczas pracy,
- wysoka kultura pracy,
- wystarczająca dynamika,
Wady:
- uszczelka pod głowicą (potrafiły być problemy po 150tyś. km) przez co silnik potrafił się przegrzewać,

Silnik 1.6 BlueHDi (DV6FC)
Zalety:
- wystarczająca dynamika,
- wysoka kultura pracy,
- niskie spalanie,
- wysoka trwałość,
Wady:
- zużycie tłumika drgań na kole pasowym,
- przypadki przedwczesnego zużycia rozrządu,
- przewód olejowy do turbiny potrafił sprawiać problemy zapewniając niewystarczający przepływ oleju do turbiny,

Tak to mniej więcej wygląda oczywiście skoro są to diesle to jeszcze warto tu pamiętać o typowych elementach w układzie silnika które mogą sprawiać problemy takich jak wtryskiwacze, filtr cząstek stałych (DPF). Ogólnie oba silniki to dobre i polecane konstrukcje. Jednak im większy będzie miał przebieg dany egzemplarz tym większe jest ryzyko wystąpienia poważniejszych awarii tu też same wcześniejsza eksploatacja ma duży na to wpływ, chodzi o to na jakich dystansach głównie jeźdiło auto (miasto czy trasy).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

16 Mar 2023, 10:11

Ogólnie "fajniejszym" autem jest 308. Ma tylko jeden problem, układ adblue. Także jeśli kupisz auto z małym, pewnym przebiegiem a później pozbędziesz się go przez 180-200kkm to spoko. W innych przypadkach bierz focusa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Mar 2023, 10:18

Jeżdżę już dłuższy czas dieslami i wiem że lejąc dobre paliwo i wymieniając filtr wtryski nie powinny sprawiać problemów. Focus którym jeżdżę ma ponad 400000 tys przejechane i nie wiem co to są wtryski. Podobno Peugeot ma lepsze zabezpieczenie antykorozyjne chociaż Ford w modelach MK3 też to niby poprawił. Boję się właśnie tego adblue w Peugeocie. Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.
Edgar
Obserwowany
 
Posty: 2

16 Mar 2023, 11:38

Mamy w firmie zarówno peugeoty jak i citroeny. Generalnie układ adblue to temat, który najczęściej wymaga interwencji. Mieliśmy citroena (poszedł do żyda bo już nikt nie miał cierpliwości do tego egzemplarza) który w ciągu 5 lat eksploatacji i ~320k przebiegu wyłącznie na trasach miał dwa razy wymieniony zbiornik adblue, wymienioną pompę eolys a akcji pokroju czyszczenie filtra, który zapychał się przez awarie jakich komputer nie sygnalizował nie jestem nawet w stanie policzyć. Wszystko zaczynało się w granicach 180-200kkm, wcześniej lać paliwo, adblue, uzupełnić eolys za kilka stów i jeździć
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Mar 2023, 04:44

Mam doświadczenia z oboma autami.
Jedno posiadałem, drugie to było służbowe i tak:

Focus:
-gorsze podstawowe nagłośnienie
-odczuwalnie bardziej tandetne wykonanie wnętrza
-może brać ruda
+lepsza skrzynia biegów (tu mam na myśli pracę lewarka, przełożenia, które we focusie są w sam raz, a Peugeocie baaardzo długie, bardziej do jazdy 140+:
100kmh 1500rpm
120kmh 1750rpm
140kmh 2000rpm
Przy 200kmh nie ma nawet 3000.
Ma to też swoje plusy, w mieście osobiście wrzucałem 4 bieg dopiero przy 70, więc mało wachlowania, ale i tak wolałem skrzynie we Foce. W dodatku w 308 masz gałkę z jakiejś stali (na aluminium chyba jest za ciężka), więc w skrajnych temperaturach jest kiepsko)
+znacznie lepsze prowadzenie (308 ma nerwowy tył w zakretach na nierównościach, focus idzie jak poszynach)
+lepsze wyciszenie
+lepsza ergonomia (dwa cupholdery, a nie jeden i to w kijowym miejscu jak w pugu), lepsza obsługa klimy - w Peugeocie wszystko sterowane z zamulających multimediów (w polifcie gdzie jest NAC jest dużo lepiej niz w przedliftowym SMEG)
+nie ma adblue

Mnie osobiście dużo lepiej jeździło się Focusem.

Porównywane auta to 308 t9 kombi 2015r. w wersji active i focus kombi 2015r. W wersji titanium.
Nickname30
Nowicjusz
 
Posty: 9