Peugeot 306 xn, 1,4 benzyna

03 Sty 2011, 14:17

Witam,

problem dotyczy Peugeot 306 xn, 1,4 benzyna

Od razu zaznaczę, że na mechanice znam się na jak świnia na grzmotach, potrafię dolać płyn do spryskiwaczy, wymienić żarówkę i parę podobnych prostych spraw.

PROBLEM:
Po zapaleniu silnika, obroty wskakują na ok. 2,5-3 tys. i utrzymują się. Muszę wcisnąć sprzęgło (lub dodać trochę gazu), żeby opadły.
W trakcie jazdy bywa, że po puszczeniu padału gazu, ale przy wciśniętym sprzęgle - obroty utrzymują się na stałym poziomie (mogę nogi podwinąć, a auto jedzie stałą prędkością).
Jeśli zdejmuję nogę z gazu, a sprzęgło jest wyciśnięte, następuje lekkie szarpnięcie, po czym obroty spadają.

JAK ROZWIĄZAĆ:
Po lekturze kilku tekstów na forach itp, przychodzą mi do głowy takie rzeczy:
- czyszczenie silniczka krokowego
- czyszczenie przepustnicy
- tzw. autoadaptacja silnika (odpalić na jałowym, poczekać aź się rozgrzeje, depnąć gaz do dechy ze trzy razy itp. - przy okazji, czy wcześniej należy odpiąć akumulator, podpiąć znów i dopiero odpalić na jałowym?)

PYTANIE:
Czy moje przypuszczenia, co do sposobów naprawy są prawidłowe? Czy mogę wykonać je sam, jeśli tak, to jak? Mam nadzieję, że sobie poradzę, będę sobie notował co zdejmuje, nic na siłę, potem złożę to w kolejności odwrotnej, do tego, jak rozkładałem).

z góry dziękuję za odpowiedź.
Ostatnio edytowany przez wlodarinho, 06 Sty 2011, 20:23, edytowano w sumie 1 raz
wlodarinho
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 1997
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Fusion
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Sty 2011, 20:48

co do pierwszych dwoch to sie zgodze ale z tym pilowaniem silnika to nie polecam a tak w nawiasie to mysle ze pownienes oddac to dla osoby ktora sie na tym zna szczegolnie ze to peugeot chyba ze bardzo chcesz sie czegos nauczyc
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska