Peugeot 307 kombi - rozpartuję zakup

25 Sie 2014, 22:02

Witam
Mam do wydania 13-15k i zastanawiam się nad 307 kombi, silnik 1,6 90 KM / 109 KM. Zaznaczam że jestem mało zorientowany jeśli chodzi o samochody.
Co oznacza oznaczenie HDI w silniku? Co to jest FAP i dwumasa, podobno należy się tego wystrzegać (może za mocne słowo - lepsze są bez tego). Na innym forum jest info które silniki są z dwumasą i FAP a które nie, czy te info są prawidłowe?
http://forum307.pl/16hdi-ktore-maja-fap ... vt8160.htm
A może lepiej w benzynie i LPG?
Poproszę o wszelkie możliwe podpowiedzi.
Oglądam ogłoszenia jak poniżej:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jest też 407 ale coś czuję że za tanio jak na ten model i rocznik, 1,6 110 KM:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
BP321616
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Białystok

26 Sie 2014, 20:26

307 SW są całkiem ok. Polecam silnik 2.0 HDI 90KM jak diesel. 2.0 16v benzynowy pod LPG.
Diesel jaki proponuje nie ma dwumasy, ani fap ma tez turbo o stałej geometrii. Ten silnik mimo, że starszej generacji jest bardziej trwały od 1.6 HDI, który to ma pare bolączek.
Benzynowy 2.0 16v co najwyżej problemy z cewkami, a tak to ok.
Koszt nowej instalacji LPG do niego od 2500zł w górę. Spalanie średnie 11litrów lpg.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Sie 2014, 20:43

Dzięki, a jak się ma ten model w mniejszych silnikach? 1,6?
BP321616
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Białystok

27 Sie 2014, 08:57

1.6 16v jest dobre do miasta, silnik prosty.
1.6 HDI jest okej ale lepiej 90KM bo bardzo prosta wersja.
109KM ma inne turbo, dwumas, FAP.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

27 Sie 2014, 09:19

1.6 16v tez jest ok, ale to za słaby silnik na tą budę jak juz do miasta. Spalanie nie wiele mniejsze bedzie od 2.0
Co do diesla 1.6 HDI to główny problem kanały olejowe, które służą do chłodzenia turbiny niestety się zapychają i turbo się zaciera. Jak mechanik tego nie ogarnie to mozna turbo zregenerować i zatrzeć od nowa... droga zabawa.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Czy na pewno stać Cię na diesla?
    Myślisz, że spalanie to jedyne koszta eksploatacji? A co z osprzętem silnika, wyeksploatowaniem samochodu i eksploatacją miejską. Diesel nagrzewa się po 10-15km w mieście. Wtedy ropniak pali 2x więcej jak nie więcej, W dodatku ...