Peugeot 307 stuki przy skręcie w lewo na nierównościach

05 Lip 2018, 08:34

Witam serdecznie forumowiczów. Mam pewien problem w Peugeocie 307 2.0 PB rok 2004.
Wiem, że to jest takie wróżenie z fusów ale może jest to jakiś problem z którym ktoś z Was się spotkał.
Byłem już u Pięciu!!! mechaników (przynajmniej za takich się uważają :) ) i wszyscy twierdzą, że w zawieszeniu mam wszystko sztywne, gumy itp.
Nie mogą znaleźć przyczyny stuków.
Problem mój wygląda tak, że przy skręcie w lewo na NIERÓWNOŚCIACH typu kostka brukowa coś stuka. Ostatni raz co robiłem w zawieszeniu to wymieniałem łączniki stabilizatora więcej nic nie było robione. Zresztą łączniki stukały by też przy jeździe na wprost na dołkach.
Problem nie występuje na nierównościach jak jadę prosto lub skręcam w prawo. Nie występuje też przy skręcie w lewo jak droga jest gładka.
Jak myślicie może to być MAGLOWNICA ? Nie mam żadnych luzów na kierownicy. Jeżdżę już tak 2,5 roku.
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie ponieważ mechanicy rozkładają ręce.

Na szarpakach byłem 2 razy i nic nie zauważyli.

W linku poniżej nagranie tych stuków.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

gregor7000
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Lip 2018, 10:49

Stuka ci jak przekręcisz w lewo ale i jak odpuszczasz skręt przy powrocie jest to samo z tego co słyszałem. Na nagraniu to takie dziwne uderzenie jak by nie puknięcie tylko uderzenie w coś, takie strzelenie ciężko to nazwać.

Sprawdzałeś może czy łożyska na obu McPhersonach są sprawne?

gregor7000 napisał(a):Problem nie występuje na nierównościach jak jadę prosto lub skręcam w prawo. Nie występuje też przy skręcie w lewo jak droga jest gładka.
Jak myślicie może to być MAGLOWNICA ? Nie mam żadnych luzów na kierownicy.
Maglownica by sie odzywała przy jeździe na wprost bo w tym położeniu najbardziej się wyrabia i tu powinna zacząć stukać jeżeli już. Więc raczej to nie ona.

Jak kręcisz kierownicą w miejscu to tego stuku nie ma?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Lip 2018, 11:25

Tak stuka jak skręcam i odpuszczam kierownice. Nie słysze żeby coś stukało jak w miejscu ruszam kierownicą. Mój typ to przegub osiowy lub drążek stabilizatora ewentualnie amorek. Dziękuję za pomoc. Wlaśnie najbardziej bałbym się gdyby była to maglownica.
Łożyska mcpersona niby miałem podobno wymieniane przy okazji wymiany sprężyn. Zanim one były wymieniane to już ten stuk był. Ale czy rzeczywiście wymienił ten mechanik te łożyska to nie wiem bo okazało się że oszukiwał mnie troche.
gregor7000
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Lip 2018, 12:37

Okazało się, że przyczyną stuków był sworzeń wahacza (zwrotnicy)
gregor7000
Nowicjusz
 
Posty: 3