Peugeot 308 i błąd P0420

25 Lis 2018, 10:16

Witam,
Mam problem z moim niedawno zakupionym Peugeot 308 1.6 VTi 120KM 2007r a mianowicie wyskakuje mi błąd P0420. Po skasowaniu błędu, powraca po przejechaniu około 80 km, później zapala się od razu po uruchomieniu silnika. Poza kontrolką check engine i wyświetlanym komunikatem depollution system faulty z samochodem nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo, spalanie zgodne z tym co deklaruje producent, pobór oleju jest typowy w tym modelu samochodu, brak spadków mocy czy ograniczenia obrotów silnika (sprawdzane na autostradzie przy próbie oczyszczania katalizatora, można wkręcić go na obroty nawet 6,5k).
Jak wspomniałem, próbowałem przez chwile wypalać katalizator jeżdżąc na lekko wyższych obrotach (3 tys).

Samochód nie posiada LPG. Przez ostatni rok samochód przejechał około 700 km. Aktualny przebieg 79000km.
Użytkuje go od miesiąca, pierwszy raz błąd wyskoczył po kilku dniach od zakupu.

Ostatnio uwałem się do mechanika który stwierdził, że to na pewno nie katalizator. Nie przy tym przebiegu i nie ma ku temu objawów (brak spadków mocy, równa praca). Na początek wymienił świece zapłonowe oraz wyczyścił cewki. Świece były stare i jedna z nic miała nawet przebicie.
Zalecił też wymianę oleju i filtrów. Wcześniej tego nie zrobiłem ponieważ olej znajdujący się w silniku po zakupie wydawał się być nowy (jasna barwa). Zakupiłem tylko dedykowany przez producenta olej na dolewki i uzupełniłem braki.
Kolejne zalecenie to po wymianie oleju, zalanie lepszego paliwa i wybranie się w trasę, ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń.

Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną:
Liczba błędów: P0420
System paliwowy 1: CL, używa HO2S
System paliwowy 2: ----
Obliczone obciążenie: 21,2%
Temperatura cieczy chłodzącej: 104 st. C
Krótkotrwałe paliwa korekcja 1: 3,8%
Długotrwałe paliwa korekcja 1: -0,7%
Obroty silnika: 2787 RPM
Prędkość pojazdu: 53 km/h


Co może być w takim razie powodem wyskakiwania błędu? Proszę o porady.
Gość101576
 

25 Lis 2018, 10:50

Ale błąd ten nie oznacza zapchanego katalizatora tylko brak jego działania, sterownik widzi taką samą zawartość spalin na sondzie nr 1 i 2 tzn przed nią i za nią.
Aby to rozwiązać to trzeba trochę oszukać, kumaci wstawiają emulator na 2 sondzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Lis 2018, 11:36

Czyli jest tak jakbym katalizatora w ogóle nie miał?
Gość101576
 

25 Lis 2018, 11:39

W tej chwili sterownik tak to odczytuje. Możliwe że jest wypalony lub poprostu sonda popsuta ale to wtedy byłby inny błąd.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Lis 2018, 11:55

hmmm ale przy takim przebiegu i bez żadnych innych objawów koniec katalizatora?
Gość101576
 

25 Lis 2018, 12:04

ale jakie byś chciał mieć objawy? a skąd masz pewność że przebieg jest prawdziwy? zresztą to już nie lata 90 że wszzystko było twarde i żywotne, teraz aby do gwaracji i masz kupić nowy lub naprawiać w ASO za kosmiczne pieniądze
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D
    Fotele samochodowe zazwyczaj nie należą do najwygodniejszych, choć bywają chlubne wyjątki. Producenci mają w tej dziedzinie jeszcze wiele do zrobienia. Dzisiejsze fotele samochodowe konstruowane są z wykorzystaniem dość starych ...

25 Lis 2018, 12:16

Przy zapchaniu katalizatora powinien uaktywnić się tryb awaryjny, a silnik wyraźnie stracić moc /ograniczyć obroty. W moim przypadku nic z tych rzeczy nie ma miejsca.
Gość101576
 

25 Lis 2018, 12:17

ale przecież on NIE JEST zapchany więc i takich objawów nie będzie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Lis 2018, 12:57

Czyli wymiana katalizatora czy coś innego może być przyczyną co należałoby najpierw sprawdzić a kat ostateczność?
Gość101576
 

25 Lis 2018, 13:05

trzeba zdiagnozować w jakim stanie jest kat, czy wypalony czy sie rozpadł czy co z nim jest, kolejna sprawa to odczytać parametry z oby sond ale to już robota dla ludzi którzy ogarniają temat i mają do tego odpowiedni sprzęt, jest tam jeszcze dopalacz kataliczny i może z nim też coś jest nie tego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4