Peugeot 508 2.0 blueHDi 150km. Czy warto?

Peugeot 508 2.0 blueHDi 150km. Czy warto?

09 Paź 2019, 10:35

Witam serdecznie :)
Po bardzo długim czasie przemyśleń i szukania samochodu dla mnie, w końcu wybrałem peugocika.
Mam już kolesia który sprowadzi mi samochód z francji, tylko muszę się jeszcze raz zastanowić czy podejmuje właściwą decyzję.
Za wyborem tego samochodu stoją suche fakty: małe spalanie, niska awaryjność, akceptowalna moc 150km(mam nadzieję że nie jest ślamazarny ten silnik) , dużo przestrzeni w środku, wykończenie na przyzwoitym poziomie. Wiadomo ma też parę minusów jak wpadająca do bagażnika woda po podniesieniu klapy w deszczu, fatalne położenie podstawek na kubki czy bardzo mało schowków.
Macie dla mnie jeszcze jakieś wady i zalety tego modelu?
Precyzując chodzi o sedana w wersji po liftowej, z silnikiem 150km wolałbym skrzynie manualną ewentualnie wersja 180km w automacie.
Z góry dziękuję za wszystkie pomocne przemyślenia i uwagi :D
vsoft
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Aston Martin DBS
Silnik: V12
Paliwo: Inne
Rok produkcji: 1912

Re: Peugeot 508 2.0 blueHDi 150km. Czy warto?

09 Paź 2019, 11:16

508 to dobry wybór, jaki masz budżet?
Bezpośrednim konkurentem 508-ki bédzie Citroen C5 III i Ford Mondeo MK4. Wszystkie te auta mają te same silniki 2.0 HDI. Na czym najbardziej Ci zależy w aucie? Komfort, niskie koszty utrzymania, przestrzeń w aucie?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6127
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Peugeot 508 2.0 blueHDi 150km. Czy warto?

09 Paź 2019, 11:33

Najbardziej mi zależy na bezproblemowości samochodu(nie chce co dwa tygodnie zabijać piątki z mechanikiem). Oczywiście niskie spalanie i ogólne koszty eksploatacji są drugim najważniejszym kryterium. Na trzecim miejscu znajduje się komfort jazdy czyli wygoda prowadzenia(wygodne fotele) i wyciszenie wnętrza. Mój budżet to okolice 50tys wiem że fajnego peugeota można w tej cenie dorwać. Mondeo chodzą chyba drożej a do citroen jestem trochę uprzedzony, może mylnie?
vsoft
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Aston Martin DBS
Silnik: V12
Paliwo: Inne
Rok produkcji: 1912

Re: Peugeot 508 2.0 blueHDi 150km. Czy warto?

09 Paź 2019, 12:33

Citroen to mechaniczne i pod względem elektryki bardzo podobne auto do Peugeota.
Najtaniej wyjdzie pewnie 508 i Mondeo. Przy czym Mondeo mam na myśli MK4, a nie mk5.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6127
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Peugeot 508 2.0 blueHDi 150km. Czy warto?

09 Paź 2019, 12:46

A no właśnie. Mk4 to już starsze auto od peugeota i citrona pod względem wyglądu, mechaniki i wyposażenia a nie jest wcale dużo lepsze. Także myślę że Mondeo odpada. Coś słyszałem że w volvo v40 jeszcze montowano ten typ silnika 190km, autko mniejsze ale też wydaje się być ciekawe?
vsoft
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Aston Martin DBS
Silnik: V12
Paliwo: Inne
Rok produkcji: 1912

Re: Peugeot 508 2.0 blueHDi 150km. Czy warto?

09 Paź 2019, 15:29

vsoft napisał(a):Mk4 to już starsze auto od peugeota i citrona pod względem wyglądu, mechaniki i wyposażenia a nie jest wcale dużo lepsze.


Raczej nieprawda. C5 debiutowało w 2008 roku, Mk4 rok wcześniej. A mk5 to tak naprawdę duży lifting, a nie zupełnie nowe auto. Jeśli myślisz o niskich kosztach to tymi super-nowoczesnymi konstrukcjami bym się nie podniecał, bo to zazwyczaj wiążę się z drogim serwisem.
Volvo V60 to ciasne auto na tylnej kanapie i mały bagażnik - coś na poziomie Focusa. Silniki 2.0 z początków produkcji to 5-cylindrowe konstrukcje Volvo. Na pewno są droższe w serwisie i ewentualnych naprawach niż HDI. 4-cyl. 2.0 pojawiło się dopiero od listopada 2013 i miało 181KM.

Koniec końców najlepszym wyborem jest chyba 508, ale gdyby pojawiło się ładne MK4 z końcówki produkcji, z dobrym wyposażeniem z salonu PL to bym nie skreślał.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6127
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najbardziej niebezpieczne dni tygodnia to piątek i sobota Najbardziej niebezpieczne dni tygodnia to piątek i sobota
    Czy wraz z początkiem weekendu na drogach robi się spokojnie? Niestety, to właśnie wtedy jest najbardziej niebezpiecznie: w piątki ma miejsce najwięcej wypadków, a w soboty ginie w nich najwięcej osób. Od piątkowego ...
    COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy BMW i3 COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy BMW i3
    COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy umożliwiające idealny kompromis między radością z jazdy i wydajnością paliwową. Podobnie jak w konwencjonalnie napędzanym samochodzie, zasięg pojazdu z napędem elektrycznym ...

  • Re: Peugeot 508 2.0 blueHDi 150km. Czy warto?

    09 Paź 2019, 20:55

    No 508 dysponuje świetnym stosunkiem ceny do tego co oferuje, do tego 2.0 Blue(HDi) to jeden z najlepszych diesli na rynku. W budżecie +-50k to bardzo fajne auto, z drugiej strony uprzedzenie do C5 bezpodstawne, bo 508 i C5 to praktycznie bliźniaki (poza zawieszeniem).
    Znajomy zmienił C5 na 508 i brakuje mu komfortu, z drugiej strony mając do dyspozycji +-50k też bym celował w 508 ... chyba, że byś dostał C5 w wersji Exclusive (tylko tę wersję).

    140/150/163 (silniki) koni da radę do napędu tego auta, średnie spalanie to 6l ON / 100km (jeśli jest mało jazdy po mieście).
    tomekdk
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1747
    Miejscowość: Dania
    Auto: Civic VIII, C4 II, C5 III

    Re: Peugeot 508 2.0 blueHDi 150km. Czy warto?

    10 Paź 2019, 07:37

    Dzięki panowie. Zatem mogę ze spokojem ściągać 508-ke ewentualnie mieć na oku c5 :)
    vsoft
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Auto: Aston Martin DBS
    Silnik: V12
    Paliwo: Inne
    Rok produkcji: 1912