Pierwsze auto do 16tys zł (kompakt, hatchback)

04 Lis 2020, 17:07

Cześć wszystkim. Szukam dla siebie pierwszego auta. Budżet wynosi 16tys. zł na auto + początkowe naprawy. Jakie są moje oczekiwania?
* coś zgrabnego - kompakt, hatchback, ewentualnie sedan
* benzyna, a najlepiej LPG
* żeby auto jakoś sensownie się zbierało, nie miało zbytnich problemów z wyprzedzaniem i nie "buczało" przy 120km/h
* auto z mazowieckiego

Auta, które wpadły mi w oko:
* Seat Leon I 1.8T - jak na razie chyba najbardziej pożądany przeze mnie model
* Audi A3 8P 2.0 FSI
* Opel Astra H

Ostatnio oglądałem osobiście:
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - auto od handlarza, więc bajki o oryginalnym lakierze. Na miejscu okazało się, że kilka elementów było malowanych - niezbyt dobrze. Sprzedawca nie potrafił w żaden sposób udokumentować niskiego przebiegu i zapewniał jedynie na słowo.
- [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - prezentował się o wiele lepiej od Leona. Jeden bok był cały robiony - mocno przetarte felgi i malowane elementy. Aczkolwiek to też był samochód od handlarze, więc oglądanie było mocno profilaktyczne - chciałem zobaczyć to auto na żywo.

Co myślicie o tych autach? Może macie jakiś inne propozycje, które powinienem rozważyć?

PS. Jeżeli napisałem jakąś głupotę to proszę o wybaczenie, ale nie jestem znawcą w tych tematach :)
marceli96
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Lis 2020, 21:27

Ostatnie, co powinno Cię interesować w przypadku nastoletniego auta, to grubość lakieru czy porysowane felgi :ok: w powyższych przypadkach liczy się przede wszystkim stan silników (doprowadzenie ich do ładu będzie kosztować) oraz układów jezdnych.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Lis 2020, 22:54

Kraj pochodzenia Szwajcaria to trochę wyjaśnia.. dużo aut stamtąd jest po większych albo mniejszych przejściach.

Według mnie oba cenowo są takie sobie,u nas w kraju ciężko takie kupić w tych pieniądzach w spoko stanie a co dopiero za granicą poza tym dużo się mówi żeby unikać wszelakich handlarzy m.in. z Radomia.

Jak masz kogoś kumatego kto choć trochę ogarnia temat takich "turbawek" niech pojedzie z Tobą i oceni własnie stan techniczny.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

04 Lis 2020, 23:30

Z tej trójcy wybrałbym A3, a potem Astrę H, Leon niby ok ale to stare 20 letnie auto i mając 16 tys nie wiem czy bym się w to pchał a jak już to w jakąś Octavię, A3 coś tańszego za ok 10 tys.
Bo problem jest taki że wrzucasz do jednego wora Leona z lat 90, na bazie A3 I czy tam Golfa IV a potem A3 II generacji - kompletnie inna motoryzacja.

Jakie robisz przebiegi? bo może warto poszukać A3 8P 1,9 tdi?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2020, 00:11

Ostatnie, co powinno Cię interesować w przypadku nastoletniego auta, to grubość lakieru czy porysowane felgi w powyższych przypadkach liczy się przede wszystkim stan silników (doprowadzenie ich do ładu będzie kosztować) oraz układów jezdnych.

Domyślam się. Niestety Leon na żywo prezentował się mocno średnio przez słabe "naprawy" lakiernicze. Na samochodach znam się średnio, więc sam silnika nie sprawdzę. Mam jedynie znajomego lakiernika, który był ze mną na oględzinach.

Według mnie oba cenowo są takie sobie,u nas w kraju ciężko takie kupić w tych pieniądzach w spoko stanie a co dopiero za granicą poza tym dużo się mówi żeby unikać wszelakich handlarzy m.in. z Radomia.

Tak tak, słyszałem o tym. Chciałem się przekonać na własnej skórze :D

Jak masz kogoś kumatego kto choć trochę ogarnia temat takich "turbawek" niech pojedzie z Tobą i oceni własnie stan techniczny.

Tak jak napisałem wyżej - nie mam żadnego znajomego mechanika pod ręką.

Z tej trójcy wybrałbym A3, a potem Astrę H, Leon niby ok ale to stare 20 letnie auto i mając 16 tys nie wiem czy bym się w to pchał a jak już to w jakąś Octavię, A3 coś tańszego za ok 10 tys. Bo problem jest taki że wrzucasz do jednego wora Leona z lat 90, na bazie A3 I czy tam Golfa IV a potem A3 II generacji - kompletnie inna motoryzacja.

Te wymienione przeze mnie samochody biorę pod uwagę ze względu na walory wizualne. Słyszałem od znajomych, że silnik 1.8T uchodzi za "nieśmiertelny" co było dodatkowym powodem dlaczego jest to mój pierwszy wybór w tym momencie. Jeżeli chodzi o "wnętrzności" tych samochodów to jestem tutaj zielony. Czemu nie pchałbyś się w Leona? Duża szansa, że będzie co chwilę u mechanika? Celowałbyś raczej w rocznik 2005+?

Jakie robisz przebiegi? bo może warto poszukać A3 8P 1,9 tdi?

Nieduże. Myślę, że 10tys. km rocznie maksymalnie. Nie brałem diesla pod uwagę, bo nasłuchałem się, że naprawy drogo wychodzą. Pewnie jakieś stereotypowe gadanie, ale zapadło mi w pamięć.
marceli96
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Lis 2020, 10:59

A może takie A3?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Lis 2020, 11:13

marceli96 napisał(a):Te wymienione przeze mnie samochody biorę pod uwagę ze względu na walory wizualne. Słyszałem od znajomych, że silnik 1.8T uchodzi za "nieśmiertelny" co było dodatkowym powodem dlaczego jest to mój pierwszy wybór w tym momencie. Jeżeli chodzi o "wnętrzności" tych samochodów to jestem tutaj zielony. Czemu nie pchałbyś się w Leona? Duża szansa, że będzie co chwilę u mechanika? Celowałbyś raczej w rocznik 2005+?


Krótko i na temat...Leon I to płyta Golfa IV/A3 I, z tyłu belka, podsterowność, słabe wygłuszenie auto z lat 90.
1,8T niby ok silnik ale po 20 latach i 350 tys przebiegu, może być uszczelka pod głowicą, masa osprzętu nie działać, rozrząd z łańcuszkiem swoje kosztuje, jest sprzęgło z dwumasą, turbo, nie wiem czy będzie co chwile u mechanika ale zdecydowanie nie nastawiałbym się na "lać paliwo i jeździć".
No i nieśmiertelny to bym nie powiedział, 400 tys i agonia motoru, a ma pewnie z 300..
jak już chcesz 1,8T to za max 10 szukaj, jakaś Octavka, A3 i zrobisz program i tyle.
a A3 8P jest nowocześniejsze, wygodniejsze, lepiej będzie wygłuszone i mając 16 tys lepiej iść w coś nowszego.
poza tym jak robisz rocznie 10 tys, to może jakaś Ibiza z prostym 1,9 tdi? za 16 tys to kupisz 2007 rok, co prawda generacja III też stara, ale prosty diesel po programie w lekkim dość aucie będzie dawać radę typu 1,9/100 koni.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2020, 11:39

demirbiras napisał(a):może jakaś Ibiza z prostym 1,9 tdi? za 16 tys to kupisz 2007 rok, co prawda generacja III


Niestety Ibiza też jest kiepsko wygłuszona i do tego słaba jakość wykończenia wnętrza (plastiki przy 200tysiącach wyglądają jakby miały dwa razy tyle).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Lis 2020, 12:27

Trzy drzwi wchodzą w grę?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

2.0 FSI ma 6 biegów, przy 120km/h powinno być w miarę cicho i dużo nie spali. LPG przy takich przebiegach raczej się nie opłaci (droga instalacja do wtrysku bezpośredniego).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2020, 17:56

2.0 TSI to jest dziadostwo, od problemów z nagarem, po wadliwe wałki rozrządu i problemy ze spalaniem oleju - cieniutkie pierścienie. Do tego wysokie koszty napraw. Ja bym poszedł w starą dobrą motoryzację, czyli 1.8T który też już może brać olej, ale w przypadku tego silnika warto jeszcze remont zrobić. Jednostka kultowa. W sumie obojętnie w jakiej budzie to kupisz, czy to będzie Audi, czy VW.

Ps. nie łudziłbym się, że silnik 15-sto letni z przelotem ok. 300 tys. Nie będzie brać oleju. Czy generalnie, że nie będzie mieć nic do roboty. Tylko kwestia tego, że taki silnik warto robić. Gównianego 2.0 nie warto, bo to z góry silnik zaprojektowany na zysk dla producenta.

Co do lakieru, to nie bój się szpachli. Jeśli masz znajomego lakiernika, to może będzie mieć miernik który pokazuje, czy blacha ma jeszcze ocynk. Ja wolę mieć auto ze szpachlą i po 3 lakierowaniach danego elementu, ale żeby ten ocynk jeszcze był. Wtedy Ci nie zgnije. A tak to zdrapią ocynk, zrobią lakier cienko "pod miernik" i wyjdzie koło 150 mikronów, klient myśli że oryginał a później zaczyna gnić.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Lis 2020, 18:22

A może takie A3?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Właśnie te A3 8L niezbyt mi podchodzą wizualnie. Poza tym mam 194cm wzrostu i już się przekonałem na własnej skórze, że jest tam mało miejsca.

Trzy drzwi wchodzą w grę? [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... 7a1f60dd02 2.0 FSI ma 6 biegów, przy 120km/h powinno być w miarę cicho i dużo nie spali. LPG przy takich przebiegach raczej się nie opłaci (droga instalacja do wtrysku bezpośredniego).

Preferowałbym raczej 4/5, ale w ostateczności 3 też by przeszły. A jak wygląda tutaj sytuacja z silnikiem?

2.0 TSI to jest dziadostwo, od problemów z nagarem, po wadliwe wałki rozrządu i problemy ze spalaniem oleju - cieniutkie pierścienie. Do tego wysokie koszty napraw. Ja bym poszedł w starą dobrą motoryzację, czyli 1.8T który też już może brać olej, ale w przypadku tego silnika warto jeszcze remont zrobić. Jednostka kultowa. W sumie obojętnie w jakiej budzie to kupisz, czy to będzie Audi, czy VW. Ps. nie łudziłbym się, że silnik 15-sto letni z przelotem ok. 300 tys. Nie będzie brać oleju. Czy generalnie, że nie będzie mieć nic do roboty. Tylko kwestia tego, że taki silnik warto robić. Gównianego 2.0 nie warto, bo to z góry silnik zaprojektowany na zysk dla producenta. Co do lakieru, to nie bój się szpachli. Jeśli masz znajomego lakiernika, to może będzie mieć miernik który pokazuje, czy blacha ma jeszcze ocynk. Ja wolę mieć auto ze szpachlą i po 3 lakierowaniach danego elementu, ale żeby ten ocynk jeszcze był. Wtedy Ci nie zgnije. A tak to zdrapią ocynk, zrobią lakier cienko "pod miernik" i wyjdzie koło 150 mikronów, klient myśli że oryginał a później zaczyna gnić.


Lakiernik ma 25 lat doświadczenia, więc na oko widzi czy coś było malowane :D
Jeżeli chodzi o 1.8T i mój budżet to jaki jest wybór? Audi A3, Seat Leon I, Golf IV, Skoda Octavia, co jeszcze?
marceli96
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Lis 2020, 18:35

marceli96, to przy takim wzroście szukasz ciasnych pudełek typu Leon I ? :)
Ja bym poszedł w kierunku np Passata B6 też z 2,0 fsi lub 1,9 tdi ewentualnie.
a jeśli chodzi o 1,8T to może A4 B6...bardziej chyba przy Twoim wzroście A6 C5.
może też takie coś? zamiast turbo - silnik 2,4?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


marceli96 napisał(a):Jeżeli chodzi o 1.8T i mój budżet to jaki jest wybór? Audi A3, Seat Leon I, Golf IV, Skoda Octavia, co jeszcze?
Ibiza FR, A4 B5/ B6, A6 c5, Passat B5
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2020, 20:10

marceli96, to przy takim wzroście szukasz ciasnych pudełek typu Leon I ? Ja bym poszedł w kierunku np Passata B6 też z 2,0 fsi lub 1,9 tdi ewentualnie. a jeśli chodzi o 1,8T to może A4 B6...bardziej chyba przy Twoim wzroście A6 C5. może też takie coś? zamiast turbo - silnik 2,4? [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... llery-open

Problem w tym, że takie ciasne pudełka mi się podobają :D W Leonie siedziałem i o dziwo nie było tak źle. Ale może faktycznie powinienem wziąć pod uwagę sedany. Jeżeli chodzi o Passata to słyszałem, że ciężko znaleźć coś godnego uwagi.
A jeżeli chodzi o Astrę H to jaki silnik moglibyście polecić, a które omijać?
marceli96
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Lis 2020, 20:55

A co powiecie o tych sztukach?
1. [link do oferty na Olx wygasł]
2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
3. [link do oferty na Olx wygasł]
4. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
5. [link do oferty na Olx wygasł]
marceli96
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Lis 2020, 21:01

demirbiras napisał(a):Ibiza z prostym 1,9 tdi? za 16 tys to kupisz 2007 rok, co prawda generacja III też stara, ale prosty diesel
hipokryzja aż się wylewa z twoich wypowiedzi...

1.8T w rodzinie golfa IV opłaca się kuić tylko do 10k, a za starą Ibizę można już przepłacić x2? I gdzie ten prosty diesel? Bo te na pompowtryskach to już nie to samo co na pompie w 1Z.
marceli96 napisał(a):Poza tym mam 194cm wzrostu
a więc szukaj trzydrzwiowych :ok: Paradoksalnie dużo miejsca, tylko gorzej na ciasnych parkingach, bo długie drzwi
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004