Pierwsze auto - Peugeot 106 - czy warto ?

24 Lip 2012, 19:25

Witam,

poszukuję jakiegoś fajnego, niedrogiego autka na początek swojej przygody z motoryzacją. Znajomy mechanik polecił Peugeota 106 w cenie ok. 1000 zł. Mówi, że na pierwsze auto na rok - dwa jest w sam raz. Wy też podzielacie to zdanie ? Głównie chciałbym nim jeździć po mieście i okolicy. [link do autocentrum.pl wygasł] czy te raporty pokrywają się z rzeczywistością ? Wg mnie nie jest tak źle, nie jest to przecież jakieś nowsze auto, więc takie spalanie.

Wg tego, co tam jest napisane małe spalanie ma w gazie, ale czy opłaca się go gazować ? Zakładam, że za 2 lata kupiłbym coś lepszego.

Nie wiem jak wygląda sprawa z dalszymi wypadami. Czy można nim spokojnie "raz na ruski rok" wyjechać w trasę circa 1600 km (w sumie w obie strony) ? Chodzi o awaryjność. Wiadomo, że nie jest to nówka z fabryki. Nie jestem amatorem szybkiej jazdy 160 km/h tam, gdzie jest ograniczenie do 60 km/h. Są inne auta, które ludzie polecają na początek, ale takimi wynalazkami jak Daewoo Tico boję się jeździć.
zawiany
Nowicjusz

Prawo jazdy: 01 07 2012

24 Lip 2012, 20:15

Jeżeli masz mały silnik benzynowy i nie jeździsz tak często,to moim zdaniem instalacja lpg nie ma najmniejszego sensu. Koszty będą dwukrotnie większe niż wartość samochodu.
Exedy24
Początkujący

Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: AUDI A4

24 Lip 2012, 20:21

Peż 106 z silniczkiem 1.1/1.4 to całkiem niezły pomysł jak na pierwsze, tanie autko (1.0 to nieco za mało). I zgadzam się z kolegą wyżej, przy małych przebiegach do tego silnika nie ma co pakować gazu, bo 106 nie palą dużo. A czy taką trasę zrobi bez problemu ? Odpowiedź jest prosta, jeśli auto będzie zadbane (chociaż 1000zł za auto to za mało) to nawet i cinquecento zrobi taką trasę.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

26 Lip 2012, 11:44